Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bilagor

• IMG_0239.png
    IMG_0239.png
    1.4 MB · Besök: 75
  • IMG_0238.png
    IMG_0238.png
    1.1 MB · Besök: 71
Ja ett straff är det verkligen..

Men, va, är det inte solklart?😉
🌊Lago
🌏Terra
🌞Sole
??
ja, visst är det lilla Lago Terra sole, där de brukar ha en stor konsert ute på en flotte, varje sommar. Men notera istället den fina skidterrängen, från liften ner mot sjön 🤩
I Limone såklart!

över till maestro di Patata!

Så är det, på väg upp till Kaunertaler Gletscher en dag i början på maj!
Härligt! Maj kan ju vara grym på höjd. (y) ⛷️
Här en ”sjö” i oktober. Vad heter stranden? Edit: ledtråd finns i tråden, la upp en flygbild relativt nyligen. ;)
1729538038108.jpeg

Edit: läste tyvärr att Paul gott bort, så en hyllning.

Senast ändrad:
Hittar inte strandens namn så det får väl bli en ledtråd igen… 😉 Tror att det är ett torn vid Norsholmens Kalkindustri på Fårö som man ser på andra sidan bukten.

Skratta du fabian, Wallander hälsar att minst tre ledtrådar faktiskt finns i bilden för den skarpsinnige... ;) Kanske hjälper om man varit där iofs, men det har nog de flesta här varit.

tre ledtrådar:
1, den typen av snö finns bara i Åre (kunde iofs lika gärna vara Trillevallen men där har tyvärr inte "alla" varit)
2. knapplift, nu minskar urvalet av liftar i Åre/Duved
3. ser man sjön därnere?

Hittade ingen "Björkliften"... Men, les Bouleaux -liften är någonstans i Frankrike, skidområdet heter Saint-Lary!

Åre är rätt men ingen har hittat rätt lift ännu. Ja snötypen som Ivo spanade in var en av ledtrådarna! Ingen knapplift dock - gissar att vinkeln på ankaret gjort att det på bilden liknar en knapplift.

Tottliften? Staket för snödrev och ganska högt upp på berget.

Exakt! Mycket bra, precis där och staketet var ledtråd nr 3. Möjligen kan man också ana litet av Mörvikshummeln i bakgrunden eller åtminstone något i närheten av den.

Ordet till Jonas!

Nedan bilder från samma plats och tillfälle, endast med ledtråd 1, den typiska Åresnön.

Senast ändrad:
Exakt! Mycket bra, precis där och staketet var ledtråd nr 3. Möjligen kan man också ana litet av Mörvikshummeln i bakgrunden eller åtminstone något i närheten av den.

Ordet till Jonas!
Tack! Jag var först inne på Gunilliften baserat på närheten mellan fjällbjörken och liften, men med staketet och just hummeln i bakgrunden så föll det alternativet. Ny bild kommer inom kort, ska skrolla lite i arkivet.

En lift? Jag ser ta mig tusan ingen lift. :LOL:
Och inte har jag en susning om var det är heller, men nånstans måste man börja och av någon anledning får jag Mt Baker vibbar? 😳

Tillbaka
Topp