Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ska rebusen föreställa ett svar??
Då får du se min stiert i samma sjö, som straff! (Det var jevlugt kallt)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska rebusen föreställa ett svar??
Ja ett straff är det verkligen..Ska rebusen föreställa ett svar??
Då får du se min stiert i samma sjö, som straff! (Det var jevlugt kallt)
ja, visst är det lilla Lago Terra sole, där de brukar ha en stor konsert ute på en flotte, varje sommar. Men notera istället den fina skidterrängen, från liften ner mot sjönJa ett straff är det verkligen..
Men, va, är det inte solklart?
Lago
Terra
Sole
??
Hela området där med St Moritz, Davos, Zuoz, Diavolezza, Madesimo, Livigno m.m m.m är en vit fläck på min skidkarta. Smärre skandal och måste åtgärdas.Lago Bianco vid Diavolezza?
Nu börjar vi närma oss och Kai har hittat rätt land!Paznauntal? Ischgl?
Så är det, på väg upp till Kaunertaler Gletscher en dag i början på maj!Gepatsch Stausee, Kaunertal?
Härligt! Maj kan ju vara grym på höjd.Så är det, på väg upp till Kaunertaler Gletscher en dag i början på maj!
Rätt sjö, rätt ö, fel strand.Sudersand i Östersjön?
Så heter den, och mycket riktigt ruinerna från den misslyckade kalkindustrin som syns. Dessutom resterna av Fortuna som gick på grund på Norsholmen.Ekeviken?
Måste väl vara Åre? Vargenliften i Björnen kanske?
Tottliften? Staket för snödrev och ganska högt upp på berget.
Tack! Jag var först inne på Gunilliften baserat på närheten mellan fjällbjörken och liften, men med staketet och just hummeln i bakgrunden så föll det alternativet. Ny bild kommer inom kort, ska skrolla lite i arkivet.Exakt! Mycket bra, precis där och staketet var ledtråd nr 3. Möjligen kan man också ana litet av Mörvikshummeln i bakgrunden eller åtminstone något i närheten av den.
Ordet till Jonas!
Till vänster skymtas lifthuset, andra byggnaderna är restaurang och annatEn lift? Jag ser ta mig tusan ingen lift.
Och inte har jag en susning om var det är heller, men nånstans måste man börja och av någon anledning får jag Mt Baker vibbar?![]()
Det närmar sig men inte rättWhitewater
Rätt! Här står jag en bit ner på CPR Ridge blickandes mot dalstationen på Stairway to Heaven med tillhörande yurt(tältrestaurang). Jag överlämnar pucken till MrHotDog!Kicking Horse
Alldeles riktigt perfekt att ta en bombardino innan man kommer ner till Alagna.Wittine Der Shoppf?