Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes, den var lättSnøhetta.
Store Trolla?Vad heter toppen mitt i bilden?
Visa bilaga 34333
Även en blind höna...Stämmer bra det. Din tur.
Nej, inte Jarse.Järvsö?
Nej.Himmelfjäll?
Nej.Grövelsjön?
Nej.Kåbdalis. Fast den ligger kanske inte så högt över havet.![]()
Nej.kan det vara Röros alpinsenter?
Renåfjellet Alpinsenter heter det tydligen
Där har vi den ja - Renåfjellet!
Såklart. Tagen från toppen av Sassongher.Colfosco?
Jag har "säsongat" i Beitostölen! Man kan faktiskt åka en och samma lift en hel vinter. Raudalen fostrade mig!Det är nog inte Raudalen vid Beitostölen, men Wallander ville ändå dela med sig av nedanstående ovanligt vackra pistkarta som han stötte på under sina spaningar!
Visa bilaga 34345
Corvara?Vad heter den första by man kommer till där nere i dalen? Fabian är bänkad på denna.
Visa bilaga 34349
Corvara?
Colfosco igen?Njaee... Dvs nej. Enda pisten ner till dalen går rakt igenom den by jag avser.
Colfosco igen?
Ja jag hade gärna haft en sån lift och backe utanför stugknuten...Jag har "säsongat" i Beitostölen! Man kan faktiskt åka en och samma lift en hel vinter. Raudalen fostrade mig!
Vad, har de byggd en sittlift i lilla barnbacken därDen knapplift som syns på bilden i Edelweisstal är nu ersatt med en sittlift. Mycket snäll och trevlig backe för nybörjare och barn.
Vad, har de byggd en sittlift i lilla barnbacken där. Den var ju inte speciellt lång eller jobbigt...
Ja det var ju så det var tänkt! Fin liten by i en vacker dal. Ski in/out överallt i princip. Och lilla Edelweisstal där min bild togs har några fina pister. Sen litet flackt på slutet genom Colfosco, och sedan en transport-sittlift som går både från och till Corvara. Sorry xhib!
Den knapplift som syns på bilden i Edelweisstal är nu ersatt med en sittlift. Mycket snäll och trevlig backe för nybörjare och barn.
Ordet till kappakomplett (har du varit i Dolomiterna ännu?)
Så är det säkert. Men nu är det rätt gott om gondoler och sittlifter i området som leder till fina blå nybörjabackar. Tycker helt enkelt inte att varenda lilla backa måste ha en sittlift...Många med mig (särskilt utanför Sverige) tycker att snälla sittliftar fungerar alldeles utmärkt för barn och nybörjare. Särskilt om man ska lära sig snowboard.
Det finns nog ganska många fler svenskar (varav kanske en och annan partner till existerande skidåkare) som skulle ha varit glada skidåkare än idag om första mötet med en skidlift hade varit en gondol eller sittlift i Edelweisstal istället för att ha ramlat och ramlat i en släplift i Sverige och sedan lagt skidorna på hyllan för gott...
Min bild togs nog cirka 2011 men jag minns iofs inte den backen som "brant och jävlig" nånstans. Tvärtom! Se bild nedan hur det tydligen ser ut nu. Tror att knappen slutade där nånstans, men den nya sittliften startar betydligt längre ner än vad knappen gjorde, så att man nu får kontinuitet med gondolen nerifrån dalen i Colfosco utan att behöva ta nån av liftarna på tvären för att nå ända upp. Och en ganska lång, snäll backe därunder. Med park bredvid, ser det ut som.Så är det säkert. Men nu är det rätt gott om gondoler och sittlifter i området som leder till fina blå nybörjabackar. Tycker helt enkelt inte att varenda lilla backa måste ha en sittlift...
Kollade kartan, de har ju faktiskt byggd en 6 stolslift där. Det är rätt imponerande vad de lägger pengar på en sån liten sidobacke... Det var ju knappt nån kö där när det var en knapplift heller.
Att de byggde bort knappliften som gick upp till vänster i bilden fattade jag. Den var brant och jävligt...
Förr i tiden var det en rätt fin park bredvid den backen också.Men den verkar ju redan borta när du tog bilden. Men samtidigt är det väldigt länge sen att jag varit där...
Ser ut som ett rejält berg och tänkte på Mt Blanc direkt, men ni blir jag osäker. Gissar ändå på det stora vita berget.