Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Du åker på Geargecorru och kommer komma ner till Låktatjåkka station.

(Fullständig och total gissning alltså, jag har egentligen ingen som helst aning)

Det är i närheten. Nu större bild.
IMG_7832.webp

Baksidan på Nuolja ner mot Björkis?
Tycker dock det ser lite för långt bort ut men vägen upp mot Björkis tycker jag syns på bilden.
Stämmer bra. För två veckor sen. Mer snö än på länge. Så här stor driva fanns det bortom Svarta Björn. Förresten syns våra två spår därborta. Svarta Björn var avstängd men vi gick upp en bit så vi var utanför skidsystemet
IMG_0809.webp

Senast ändrad:
Oj, så stor har jag nog aldrig sett den.
Ser härligt ut.
Bergsspanarna kan lägga undan kartorna , varför är dottern extra nöjd under just denna lifttur?
För att solen skiner, hon har sin nya fina röda och blommiga skidjacka på sig. Dessutom har pappa precis utlovat blommig falukorv till lunch? 🤔

För att hon klarade att sätta sig i liften (övre stolsbanan?) själv utan att de behövde sänka hastigheten. …. Eller kan det vara guldstolen?

Senast ändrad:
För att hon klarade att sätta sig i liften (övre stolsbanan?) själv utan att de behövde sänka hastigheten. …. Eller kan det vara guldstolen?
Första gången i guldstolen.
För er som inte vet så finns det en guldstol på övre stolbanan i gränsen. Att få åka den slår till och med högre än att se guldvagnen på malmbanan.

Fint @erik_lagg! Åkte samma åk sista helgen i april, i underbart kallt puder. Fantastiska förutsättningar i Gränsen i år. Tänkte först även jag lägga upp en bild från Gränsen, men det hade nog blivit lite väl tjatigt/lätt nu :LOL:

Så, vi är alltså inte i Gränsen, men vad heter liften som jag och farsgubben är påväg upp i för att för omväxlingens skull smiska lite pist?

IMG_3554.webp

Visst är det Fjällgårdsbanan. Bilden från i påskas. Ramundberget var en av få anläggningar så långt "söderut" som hade gott om snö och hela anläggningen öppen. Vi åkte även ett par dagar i Vemdalen, där det var helt annurlunda.

Tillbaka till dig @erik_lagg!

Där har jag också varit en del tidigare i vinter - Ramis hade också en helt okej vinter men kasst i år igen v9 hörde jag. Ska leta upp en bild.

Tack @fredw ! 46000 inlägg är ju en del. :) Om någon undrar vad sonen gör på bilden så återupplivar han hotdogging, eller kanske skidbalett, genom att göra kullerbyttor i ganska hög fart. Det gör sig bättre på rörlig bild. Men ingen som vet var vi är? Orten är inte helt okänd.

Vad heter backen? Bonusfråga om det är för lätt: Liften är sedan ett antal år utbytt till en modernare. Var står den gamla liften nu?
Backe.webp

Kan det vara Klövsjö?
Pist 11 Storslalombacken?
Sittliften Superstolen byttes ut mot Klövsjö Express?
Var kan den gamla vara? Ingen aning, på hembygdsmuseet kanske? :unsure:

Då var det Disco-fredag igen.🎉💃🕺
Sverige är ju världsmästare i musik (blir det en ny Eurovision vinst igen i morgon?), och förra fredagen halkade vi in på 90-talet. Nu har jag laddat upp med den kanske bästa euro-dance-techno låten som har gjorts, så skruva upp volymen för här kommer Malmö-gruppen "Basic Element" med "The Promise Man".🔊

Och så bildgåtan:
Vad heter restaurangen med den mäktiga utsikten?
1747418628605.webp

Då var det Disco-fredag igen.🎉💃🕺
Sverige är ju världsmästare i musik (blir det en ny Eurovision vinst igen i morgon?), och förra fredagen halkade vi in på 90-talet. Nu har jag laddat upp med den kanske bästa euro-dance-techno låten som har gjorts, så skruva upp volymen för här kommer Malmö-gruppen "Basic Element" med "The Promise Man".🔊

Och så bildgåtan:
Vad heter restaurangen med den mäktiga utsikten?
Visa bilaga 39263
Chansar på Ullas…..??

Tillbaka
Topp