Schubertan1997
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det bränns som attan, men vill ha rätt byCinque Terre, Monterosso?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det bränns som attan, men vill ha rätt byCinque Terre, Monterosso?
Jajamen! Har nog aldrig varit på ett så turistnedlusat ställe (yours truly bidrog) där ens blodtryck går i taket när man hör amerikanerna prata och asiaterna komma med sina jävla selfiepinnar.Manarola???? efter mycket intensiv googling
Någon av de fem som är mindre turistnedlusad?Jajamen! Har nog aldrig varit på ett så turistnedlusat ställe (yours truly bidrog) där ens blodtryck går i taket när man hör amerikanerna prata och asiaterna komma med sina jävla selfiepinnar.
Men ack så vackert och pittoreskt det är, herregud.
Din bild @OliverAa
Vi bodde i Levanto som är en grannby norr om Monterosso, och vi var supernöjda!Någon av de fem som är mindre turistnedlusad?
Jag kommer att befinna mig i trakterna om några veckor och ”programmet” är inte spikat ännu.
Tack för återkopplingingen!Vi bodde i Levanto som är en grannby norr om Monterosso, och vi var supernöjda!
+Mycket billigare än i de 5 byarna.
+Gemytligt med många bra restauranger och glasställen.
+Mycket liv och rörelse utan att bli osmakligt a la Sunny beach. Även på kvällarna när mycket folk var ute så var gatorna luftiga och den härliga havsbrisen svalkade.
+Var nästan enbart Italienare där och lite svenskar vad vi uppfattade. Absolut inga högljudda amerikaner eller asiater som det fanns i överflöd av annars.
+Mycket bra förbindelser med tåg till de andra byarna.
+platt, ingen höjdskillnad att prata om till skillnad från de andra.
+mycket happenings. 70/80/90-talskväll med DJ, band, ”gårdsfest” med mycket folk som dansadepå det lilla torget.
-Inte lika pittoresk som de andra byarna.
-Strand finns, men var mycket som var ockuperat av betalstolar och det som var gratis var väl inte det finaste.
-Knökat på tågen mellan 09:30-17:00. Här kan tilläggas att 5-byarna blev mycket mysigare på morgonarna/kvällarna när turisthorderna har inte kommit/återvänt till sina egna boenden. Oerhört fint då.
Rekommenderar Levanto varmt.
Hijackar tråden lite, men vilket fint ställe detta varHelt rätt, och vilket trevligt ställe och utsikt! Eftersom det var lite meckigare att ta sig till, samt inte lika högt upp och "häftigt" som andra ställen, kändes det väligt genuint och upplevde att det (i vart fall då) nästan bara hördes franska runt borden. Mycket bra mat också. Rekommenderas.
@MrHotDog och @Christiam, ja det var inte dumt med iskall rosé och "tillbehör" efter en lång vandring
Bilden till @Schubertan1997
Visst är det!Hijackar tråden lite, men vilket fint ställe detta var![]()
Wow bra jobbat! Trodde det skulle vara tuffare.Yusawa Kogen?
Edit: lite pausmusik.
Lite flax som vanligt.Wow bra jobbat! Trodde det skulle vara tuffare.
Vassego kalle
Rätt del av alperna så klart, men skulle inte kalla det i närheten av Seelisberg. Ser inga 4000 m berg därifrån.I närheten av Luftseilbahn Seelisberg-Alp Weid?
Nej, nu hamnade du på fel sida sjön. Jag parkerade ganska långt ner i en dal inte långt från där jag bor. En bekant skidort ligger nästan längst upp i dalen.På Rigi, vid Luftseilbahn Obergschwend - Rigi Burggeist?
Ja, precis. Jag stod på Musenalper Grat. Startade och slutade vid kabinen i Niederrickenbach, fin liten kamvandring man kan göra där via Bleikigrat.ok, det är Musenalpbahn som syns?
Alta Badia?
Förstår inte om jag var nära eller inte, men skjuter igen ändå: Corvara?
Du är vid ...ja här. Ovanför Vigilio di Marebbe?
Ha, ja, jag tänkte jag skulle säga Kronplatz, men du var ju lite sommarpetig och ute efter "skidorten"...och inte skidområdet. Så jag valde närmaste ort.Ja där är jag! Tänkte iofs på Kronplatz som är samlingsnamnet för skidområdet vars typiska "skalliga topp" som är centrum i liftsystemet syns rakt fram i bild. Men du har rätt och jag frågade ju efter en skidort. Mysiga orten San Vigilo som tillhör systemet ligger i dalen bakom ryggen på fotografen (mig).
Hmmm, du kan ha rätt, men jag är också sommarpetig!Jag kan vara helt ute och segla men jag tror vi är i Schweiz hos en munk.![]()
Är det ett troll?Hmmm, du kan ha rätt, men jag är också sommarpetig!![]()
Njääee, det enda trollet mig veterligen är väl internet-trollet @STORPOTATEN då?Är det ett troll?
Man kan ju säga att den efterfrågade klippformationen är en utlöpare av en synnerligen stor jungfru, absolut.Om det inte är en jungfru så har jag ingen aning![]()
Precis, inga troll eller jungfrur utan en buffel på den svarta munken!Munkens mozarellaställe kanske, Mönchsbüffel?
Precis. Tre 3600+ m massiv i bild, Dolden-, Balmhorn, och Blümlisalp med flera toppar. Bilden tagen från Gantrischkedjan ovanför Gurnigel, söder om Bern.Doldenhorn mitt i bilden?