Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var är bilden tagen?
IMG_4931.webp

1. Vad heter toppen i mitten i fjärran (under strimman av mörkt moln)?
2. Alla forumrävar behöver även svara på varifrån bilden är tagen.
IMG_3790.webp

Senast ändrad:
Är det i Montafondalen nånstans? Har inte varit där så jag skyller på det om det är helt fel.

Oj, här var det ödsligt! Jag har inte heller en susning, men byter i alla fall land och gissar på att bilden är tagen i närheten av Chur (Schweiz) så vi kanske får en ledtråd till…

Formen på berget liknar Pizzo Scalino. Men givet omgivningarna har jag svårt att tänka mig att det är rätt. För fler ledtrådar drar jag till med det ändå.

Inga rätt svar hittills och ingen som varit i rätt land och letat. Schweiz, Österrike och Italien är samtliga fel och då finns ju endast ett stort alpland kvar (sorry Tyskland, Lichtenstein, Slovenien och möjligen Monaco, enligt vissa). Ledtråden är alltså att vi befinner oss i Frankrike!

Nu närmar vi oss! Även om det alljämt är fel topp. Bilden är mycket riktigt tagen från Serre Chevalier. Men, du behöver vända dig typ 180-grader för att se den aktuella toppen, jämfört med blicken mot Aiguille du Goléon.

Pic de Rochebrune? Monviso ligger bortom i linje men tror inte den syns.
Snyggt, helt rätt! När jag lade upp bilden trodde jag först att det var Monviso, men sedan utredde jag det närmare och landar också i att det är Pic de Rochebrune.

Bilden tagen från "Hotel den gamla farmen" i La Salle les Alpes (Serre Chevalier).

Ta oss in i helgen nu @fredw !🕺

Vad heter berget där borta till vänster i bilden?

1766154567926.webp

En liten fredagsvideo från en av världshistoriens mest begåvade musiker... Hyggligt tryck också.

Lägger in den här som pausbild , det var någon annan som postade den men jag sparade den, visst är den fin, den känslan högt uppe i solen, vindstilla…

1766153702796.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp