Varför gillar du just den musikstilen?
För att allt annat suger FETT och är överkommersialiserad och massproducerad skit som fokuserar mer på utseende på bratzen än att musiken har något att säga och är bra gjort! Så det SÅ!
Vaför?
Tja, citera Svart Snö funkar: "Känns det inte äkta blir jag inte mätt".
Fixar inte lyssna på syntetiskt musik och all gethoinspirerad musik ger mig mentala störningar.
varför: för emo är så sjukt skönt att lyssna på och det låter inte som allting annat. hiphop för att jag tycker en del låtar e så gunguga och nice att lyssna på. reggae för jag gillar rythmen
Musiken måste kommunicera, visa sin själ och sina kännslor för lyssnaren. Det är lättare att kommunicera med Pop och Rock, och vissa typer av Jazz eftersom musikernas kännslor inte behöver omvandlas i så många steg.
"mer analogt = mer kännslor"
gör ett försök:
viss indiepop
viss indierock
viss postpunk
viss electronica
(Alltid lika svårt att förstå vad som avses. Ex: Om någon säger att man lyssnar på pop så kan det betyda britney likväl som beatles eller cardigans eller ja, listan är oändlig här...)
Övrigt: Blues och Country - riktigt skönt ibland. Och inom bluesen finns några av världens bästa texter. Country är bara äckligt glatt!
Rock & Metal - Helt enkelt skönast att lyssna på, maffigaste konserterna inom dom stilarna och oftast mycket mer mening och känsla i texterna, då många av världens bästa låtskrivare är aktiva inom dessa två genres.
Dance
Electronic
Hip-hop
House
Pop
Punk
Rock
Hardcore
käng punk
lo-fi
Varför gillar du just den musikstilen?
för att jag är så sjukt härligt alternativ. Nä men musik används i olika syften vid olika tillfällen. Olika tillfällen = olika musikstilar. Tråkigt att bara snöa in på en sort...