www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
skidnarkoman sa:
Torkkeli sa:
woho, fick hem mina Dynastar Trouble Maker idag. tog 4-5 arbetsdagar hit upp till Luleå, creds!

Men nu till problemet:
Köpte till bindningarna Look px 12 wi och fick därmed också skriva in sullängden 307mm.

Men nu när skidorna kom så satt det en lapp på skidorna som lyder:
"Attention! The binding is NOT adjusted to the original shoes of your skiing level and ability!
Please adjust the binding before use(according to your shinbone's head diameter and your personal skiing skills) to your original boots!"

Tetstade därefter att knäppa på pjäxorna och se hur det passade men jag märker direkt att det inte sitter så tajt som det borde...

Vad är det som jag kan justera eller är det något som jag måste lämna in i affär för att dem ska fixa? =/

Mvh Per
mina s914 glappade något i tådelen första åken. men jag tog en skruvmejsel och justrerade inställningarna på höjden och i sidled. sen dess har det inte varit några problem. prova även att ställa om vikten. kan ju bli knepigare med look, men funkar inte nått av det för dej så gå in på adrenalin med skidorna....
det dom menar är att eftersom dom inte haft din pjäxa så e det inte exakt men de kan man skruva på på bindningn så den ställs in,, och så menar dom att du måste skruva till vikten för den inte är ställd efter dig.

www.sport-conrad.de
tack för alla bra svar, ska testa mig fram och se vad som händer.

Adrenalin kan ju vara ett bra tips om det inte alls vill sig, tackar!

www.sport-conrad.de
Har justerat viktinställningarna nu men jag är lite fundersam vilka skruvar jag ska använda för att justera längden på pjäxan. bifogar därför bilder, hoppas någon kan ge ett svar.

bindningar fram
bindfra.jpg

bindningar bak
bindbak.jpg

ser skruv 4 o 5 inte syns på bindningarna bak, men det sitter alltså två stycken allra längst bak parallellt med varandra.

Tacksam för svar.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
det finns en grej bakom/under den där kolven som man kan lyfta på me en skruvmejsel lr liknande, håll upp den och sedan kan du sjustera längden.

www.sport-conrad.de
aa tackar, det var ju skitenkelt!

Tycker det passade riktigt bra nu men måste man justera så vet jag ju hur man gör i framtiden.

tack så mycket mans1!!

mvh Per

www.sport-conrad.de
om man beställer skidan + bindning + montering så måste man betala extra för bindningarna? om det står regularly:150€! ska man betala extra för bindningarna då ?

www.sport-conrad.de
jepp du klickar på välj bindningar under skidan du valt.
Där ser du alla priser på bindningar.

www.sport-conrad.de
Klockren sida faktiskt, jag och en polare ska troligen beställa därifrån. Hoppas att det blir lika bra som för er andra nöjda snubbar. Man kan ju förövrigt alltid lämna in skidorna för montering hos någon lokal skidshop, det lär va det bästa!

www.sport-conrad.de
ontte sa:
Stämmer det att man får Dynastar Nothin but trouble 06/07 för 150€
Jodå, fast vad ska du med ett par skidor till utan bindning?

Och köper du den med det billigaste alternativet så kostar det 220€ för dig att få skidorna med Marker M11 Free och till dörren.
Men det klokaste valet är nog ett par Look PX 12 men då går det ju på 290€ eller 2650kr om man nu bättre gillar att se det i svensk valuta.

alltså..

Marker M11 220€
Marker M12 260€
Marker M14 290€
Look Px 12 290€

Eller om man vill kolla på något annan skida/bindning så presenterar jag här med en simpel faq som alla borde förstå =)

http://www.sport-conrad.net
-> engelskflagga
-> Ski Freeride
-> [ Freeride packages of 2 components (ski+binding+mounting) ]
-> [ Please choose a binding >> ]

där ser ni priset på skidor + valfri bindning sen är det 20€ i frakt hem till dörren vilket är jävligt billigt med tanke på att det bara tar max en vecka =)

Sen finns det flertalet sidor där man kollar vad euro -> sek blir...
www.forex.se
www.valuta.se
www.google.com -> sök tex "220 EUR in SEK" så kommer det upp :)

Lycka till!

/linder - nöjd sport-conrad kund 2 år irad.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Hm jag vet inte med monteringen.. mina skidor blev mittmonterade i ordets sanna bemärkelse och inte riktigt som de ska vara (jag kör på völkl karma)..men det kan man ju ta när priset är så lågt.. intersport fixade det ändå gratis åt mig :

www.sport-conrad.de
man får själv bestämma hur de ska montera skidorna så det ska inte behövas.

www.sport-conrad.de
de står ovanför.. men sul läng, alltså på pjäxan så dom vet hur dom ska sätta bindningen,,
e ganska säker:P

www.sport-conrad.de
Carled sa:
ontte sa:
VAd menas med sole length ?
Stavdiameter... Såga av staven och mät diametern.

Näe, men sullängd. Sole betyder sula och length betyder längd. Pjäxans längd i mm, behövs för montering av bindningar.
och detta är pjäxans längd i mm undertill ... :D

Sen ska jag maila till Sport-Conrad imorgon ang. en reklamation,
mina ross scratch 120 bindningar har spruckit i bak =/ så skistoppern sitter inte riktigt fast men det är såpass att man kan åka på dom :P

ska ta lite kort och kommer tillbax om 15 min eller så .. :D

edit: http://www.linder.be/PICT2963.JPG <-- bild , 1.22MB & 2304x1704px
så är säker på att conrad löser detta lika proffsigt som folket i denna tråd. https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=27308

har förövrigt beställt ett par andra skidor att ha under tiden så man slipper pizzaaugust's problem från tråden jag länkade till "det enda jag fick göra var att skicka bindningen vänta o få en ny. visst drygt o vänta men vilken service! " ;)

edit2: fick svaret nu och dom kommer skicka ett par nya stoppers

Kan bara säga att dom är kanon bra att ha o göra med .. :D
visst man måste snacka engelska men det är faktiskt 2007 .

har köpt 3 skidor där nu och det blir garanterat mer... :)

edit3: bilden är borttagen, men för att förklara bilden så har skistoppersena gått sönder/struckit rakt över :)

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Är sjukt nöjd med priset och leveranstiden + den fina mailkommunikation som jag hade med servicepersonalen.

Är så pass nöjd att jag nog vill köpa ett par skidor till därifrån, köpte Dynastar TM i förra veckan men ska nog passa på att köpa ett par till när/om det blir "mer?" REA.

Forza Sport-Conrad!

www.sport-conrad.de
Om man beställer P.E från Sport conrad, får man då bindiningarna i mitten om man väljer corecenter? jag har hört att vissa som beställt corecenter har fått lite längre bak än mittpunkten? vad ska ja säga för att få de mittenmonterade.

www.sport-conrad.de
I listan kan du välja true center, core, standard och midsole. Om du klickar på details så får du upp en bild som visar var på skidan de olika monteringarna är. True center är mitt på skidan, dvs 1m från ändarna på en 2m's skida. Core center är lite längre bak, och är det man skall välja om man kör park. Standard är det som S-C rekommenderar (?) och det ligger +1,5cm från midsole och midsole är monteringen som gäller om man vill ha lite vettiga åkegenskaper för pist och puder.

Svårt att förstå?

www.sport-conrad.de
Hofman sa:
sänker dom priserna på höstrean?
självklart sänks priserna på gamla modeller när dom nya kommer... sen om det kommer nya på hösten eller någon annan tid på året spelar inte så stor roll ..

sen för speciella kampanjer så är ett tips iaf att kolla under news ...

:)

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
men vad händer om man inte är hemma när dom kommer med skidorna? har hört att dom inte lämnar in dem på posten lr där man kan hämta ut paket och kör tillbaka med dem till tyskland.

www.sport-conrad.de
mans1 du kan vara lugn skidorna körs inte tillbaka till Tyskland faktiskt. Om du inte är hemma när DHL-budet kommer med ditt paket så tar han med det tillbaka till depån som han utgår ifrån. Så har du en lapp i brevlådan när du kommer hem där det står var du kan hämta paketet.

www.sport-conrad.de
Nyligen beställt ett par Völkl mantra från SC hoppas att dom kommer inom 3-5 dagar som en del åkare har nämnt ovan, segt att avi-n kommer först 2 dagar efter skidorna kommit. Får la hoppas att allt är helt / fungerande, det låter ju iaf lyckligt nog som att många är nöjda med deras leveranser vilket är nice, en sak däremot som jag inte hittat är lagerstatus om dom har varan eller inte det uppfattar jag inte riktigt då mycket av texten i produktinformationen är på tyska även fast man valt engelska det är lite små dåligt :(

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
hallå hjälp! "true ski center" måste väl betyda skidans exakta mitt? alltså helt mittmonterat. men snubben som har skrivit det här inlägget skrev att core center = mittmonterat. vad ska jag ta? vill ha bindningen på skidans mitt

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
pixi sa:
Hm jag vet inte med monteringen.. mina skidor blev mittmonterade i ordets sanna bemärkelse och inte riktigt som de ska vara (jag kör på völkl karma)..men det kan man ju ta när priset är så lågt.. intersport fixade det ändå gratis åt mig :
ska man ha karman man vill ha den standard/freeridemonterad ska man välja FR i rutan för vart du vill att bindningen ska monteras....och låt bli att scrolla när beställningen görs...

www.sport-conrad.de
jag beställde skidor därifrån och stoppern på mina look pajjade andra dagen, utan att behöva skicka bilder på varken kvittot eller skidorna så fick jag ett par nya:D

www.sport-conrad.de
Sport Conrad är KUNG!!

Jag handlar numera enbart och med stort förtroende på Sport Conrad när det gäller alpina prylar.

Har beställt med en polare lite grejer, vid olika tillfällen (både denna och förra säsongen)

2par Naxo 21 bindningar
1par B3or
1par Garmont Endorphin Randonne pjux
2par hudar
1st lavinpaket

Samtliga grejer kom fram i bra skick innom 10 dagar (beror ju lite på hur man gör beställningen om det blir kring en helg)

Har väl köpt grejer från dem för motsvarande svenska priser 27 000 SEK och betalat ca 14 000.

Tycker jag är klockrent!

Det enda som kan vara en nackdel är väl möjligtvis reklamationer m.m...då är det ju lättare att komma in till en butik och prata! Annars tycker jag att de svarar snabbt och bra på frågor man har rörande deras produkter vid själva inköpstillfället!

Vad man däremot borde fundera över och vad som är lite allvarligt med detta internethandlande är ju att de stackars svenska handlarna riskerar att försvinna....det fungerar ju inte hur länge som helst att ha butiker i Sverige som fungerar som "show rooms"...där har de svenska butikerna ett stort problem vilket kommer att leda till lägre priser även här hemma...så måste det ju bli!? Annars blir det flera konkurser framöver tror jag!?

Tillbaka
Topp