P
pizzaaugust
Guest
www.sport-conrad.de
det dom menar är att eftersom dom inte haft din pjäxa så e det inte exakt men de kan man skruva på på bindningn så den ställs in,, och så menar dom att du måste skruva till vikten för den inte är ställd efter dig.skidnarkoman sa:mina s914 glappade något i tådelen första åken. men jag tog en skruvmejsel och justrerade inställningarna på höjden och i sidled. sen dess har det inte varit några problem. prova även att ställa om vikten. kan ju bli knepigare med look, men funkar inte nått av det för dej så gå in på adrenalin med skidorna....Torkkeli sa:woho, fick hem mina Dynastar Trouble Maker idag. tog 4-5 arbetsdagar hit upp till Luleå, creds!
Men nu till problemet:
Köpte till bindningarna Look px 12 wi och fick därmed också skriva in sullängden 307mm.
Men nu när skidorna kom så satt det en lapp på skidorna som lyder:
"Attention! The binding is NOT adjusted to the original shoes of your skiing level and ability!
Please adjust the binding before use(according to your shinbone's head diameter and your personal skiing skills) to your original boots!"
Tetstade därefter att knäppa på pjäxorna och se hur det passade men jag märker direkt att det inte sitter så tajt som det borde...
Vad är det som jag kan justera eller är det något som jag måste lämna in i affär för att dem ska fixa? =/
Mvh Per