www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
Jag är helnöjd med Conrad! Gick in på sidan och skickade beställningen på ett par Pro Riders, han högg mina pengar och efter några dagar väckte budkillen mig med ett stort leende och höll en lång låda med mina spjut i. Kontrollerade bindningens montering och skick, sedan skick på skidan innan den glade budkillen fick min autograf på sitt papper, och sen lämnade han mig och mina kanoner i fred. Och därefter har vi levt lyckliga i alla våra dar...

Kan varmt rekommendera Kaiser Conrad, jag tjänade drygt 2 lax på att anlita den trevlige tysken med mustach och hängelsbrallor, jämfört med om jag gått till den lokala sportbutiken, med okunnig personal och ful klädsel. (Finns butiker i Skåne/Halland med bra och kunnig personal men de är lätträknade). Tycker det ger mer att slänga ut en fråga på de här freeride och få objektiv information från killar som känt på grejerna....

Så det var en perfekt lösning för mig.

www.sport-conrad.de
alltså ja beställde fredagen innan nyår, har inte fått några ups siffror eller skidor än, men mailade idag o frågade om det blivit fel med beställningen annars äre fan sickt skumt, eftersom det bara ska ta 2-4 dagar för oss.
o frakten till sverige är 25€ nu o inte 22€

www.sport-conrad.de
måste tillägga att pengarna har iaf inte dragits från kontot än.

ehh lägger till en fråga, när ni beställt, har ni fått siffrorna om ups samma dag o pengarna har dragits då. alltså om ni beställt runt ca 12 tiden(lunch) eller har dom typ dragits dagen efter, har kollat deras butiker i tysklands öppettider o alla stänger 7 på kvällen för dom, någon som vet om det är bättre o beställa innan dom stänger alltså runt kanske 2 för dom, tänkte om dom fixar allt den dagen då. tacksam för svar, svara helst i GB

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
porky sa:
måste tillägga att pengarna har iaf inte dragits från kontot än.

ehh lägger till en fråga, när ni beställt, har ni fått siffrorna om ups samma dag o pengarna har dragits då. alltså om ni beställt runt ca 12 tiden(lunch) eller har dom typ dragits dagen efter, har kollat deras butiker i tysklands öppettider o alla stänger 7 på kvällen för dom, någon som vet om det är bättre o beställa innan dom stänger alltså runt kanske 2 för dom, tänkte om dom fixar allt den dagen då. tacksam för svar, svara helst i GB
jag beställde mina gamla pe (2 år sen) på en måndag, fick trackingen på tisdagen och skidorna på torsdagen.

www.sport-conrad.de
Sport conrad är en bra affär, betalning och sånt funkade bra. Synd bara att UPS är extremt dåliga på sitt jobb. De försökte hitta till Värmdö 2 ggr, de misslyckades båda gångerna. Hur svårt kan det vara egentligen? Till slut blev jag så trött på idioterna så efter många telefonsamtal fick jag hämta grejerna på deras kontor...

www.sport-conrad.de
Håller med om att UPS är helt värdelösa på att hitta jag fick ge dom ett antal vägbeskrivningar innan dom hittade.

Jag har en fråga ang sport-conrad oxå. jag beställde ett pat K2 public enemy och undrar om skidorna är åkklara när man får dom ? är dom slipade ? vallade ? eller är det något man måste fixa själv innan man ger sig ut i backen ?

www.sport-conrad.de
Hej alla skidbarn.

Kan någon svara mig på om moms är inräknad i priserna?
Om inte - Betalar jag moms i tyskland eller sverige?
...och finns det, i så fall, ett enkelt sätt att beräkna momsen?

www.sport-conrad.de
billingebacken sa:
Hej alla skidbarn.

Kan någon svara mig på om moms är inräknad i priserna?
Om inte - Betalar jag moms i tyskland eller sverige?
...och finns det, i så fall, ett enkelt sätt att beräkna momsen?
Momsen är inräknad! Inom EU så betalar du moms i det land varorna köps (dvs tysk moms i detta fall)

www.sport-conrad.de
fick min k2 illusion bräda som jag beställt från conrad idag men det va en 10cm repa på ovansidan, tråkigt. kanske kan få reducerat pris eller nått.

www.sport-conrad.de
Betällde ett par silencer i början av förra säsongen i våras så åkte som stålkanterna upp i tailen. ( dom lossnade så nu står dom rakt ut) Nån idé att reklamera?

www.sport-conrad.de
Stepup sa:
Betällde ett par silencer i början av förra säsongen i våras så åkte som stålkanterna upp i tailen. ( dom lossnade så nu står dom rakt ut) Nån idé att reklamera?
Absolut, Conrad är bra att ha att göra med. Brukar aldrig vara några problem.

www.sport-conrad.de
Heh. någon har då fått som dom ville med conrad. är den säker verkligen?
I min firefox får jag läckert och vackert upp en fet varningsruta när jag ska gå in. givetvis ignorerar jag. dessutom texten som står om varningen är både luddig och risig. den säger emot sig själv!
Saxat från den rutan jag fick upp:

Safe Browsing
Diagnostic page for www.sport-conrad.com

What is the current listing status for www.sport-conrad.com?

Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.

What happened when Google visited this site?

Of the 2 pages we tested on the site over the past 90 days, 1 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2008-10-26, and the last time suspicious content was found on this site was on 2008-10-26.

Malicious software is hosted on 1 domain(s), including berjke.ru.

Has this site acted as an intermediary resulting in further distribution of malware?

Over the past 90 days, www.sport-conrad.com appeared to function as an intermediary for the infection of 1 site(s) including sport-conrad.de.

Has this site hosted malware?

No, this site has not hosted malicious software over the past 90 days.

How did this happen?

In some cases, third parties can add malicious code to legitimate sites, which would cause us to show the warning message.

Next steps:

* Return to the previous page.
* If you are the owner of this web site, you can request a review of your site using Google Webmaster Tools. More information about the review process is available in Google's Webmaster Help Center.

www.sport-conrad.de
montera bindningar är ju hasch om man låter dom göra.
polare tappade sin ena när han åkte pga för stora skruvhål :P
annars äe ju riktiga |feSt:P| priser
synd att suspect redan är slut

www.sport-conrad.de
jhei sa:
synd att suspecten inte kommit in än skulle jag sagt

www.sport-conrad.de
27zl09.jpg

eeeeeeh?
Way to go sport-conrad?

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
bättre att handla för inköps pris i sverige! vet man iaf vad man får... tycker inte dom är speciellt billiga på sport conrad

www.sport-conrad.de
Hogizz sa:
för fan jag klistrade ju in hela skiten ang det där. men det verkar folk missa, men suspect är ju viktigt för folk! :)

skulle gjort det mer synligt. kanske typ gjort saker i fet stil eller röd text eller nått. förövrigt gäller varningen bara dom som har firefox, möjligen chrome, inte iexplorer eller safari.

men iallafall. som det står om du klickade på varför dom visar varningen:

kan lika gärna vara nå bullshit dom hittat. står ju inte ens vad dom hittat! iaf inte conrads egna lurifax utan säkert någon sneaky bitch som vill rippa lite kunder på gratispengar.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
jhei sa:
Pizzaaugust sa:
jhei sa:
synd att suspecten inte kommit in än skulle jag sagt
den va inne, sen stod de att den va temporärt slut o nu är den helt crazy lost....
okej:S då var dne inne kort tid:S

www.sport-conrad.de
Wippeh sa:
Hogizz sa:
för fan jag klistrade ju in hela skiten ang det där. men det verkar folk missa, men suspect är ju viktigt för folk! :)

skulle gjort det mer synligt. kanske typ gjort saker i fet stil eller röd text eller nått. förövrigt gäller varningen bara dom som har firefox, möjligen chrome, inte iexplorer eller safari.

men iallafall. som det står om du klickade på varför dom visar varningen:

kan lika gärna vara nå bullshit dom hittat. står ju inte ens vad dom hittat! iaf inte conrads egna lurifax utan säkert någon sneaky bitch som vill rippa lite kunder på gratispengar.
Haha såg ditt inlägg senare, sry bout that.
En av anledningarna till att jag kör FF är för att det är säkrare än IE tex så det är ju inge konstigt om det kommer i FF men inte IE :)

www.sport-conrad.de
Extreme79 sa:
bättre att handla för inköps pris i sverige! vet man iaf vad man får... tycker inte dom är speciellt billiga på sport conrad
Rätt korkat inlägg. Vem kan handla för inköpspris när man behöver ett par skidor?

Sport - Conrad är ett fenomen som vi ska vara sjukt tacksama för.

Jag älskar SC. Billigt och bra service.

Vad kan va fel med det?

www.sport-conrad.de
4800 sa:
Extreme79 sa:
Rätt korkat inlägg. Vem kan handla för inköpspris när man behöver ett par skidor?

Sport - Conrad är ett fenomen som vi ska vara sjukt tacksama för.

Jag älskar SC. Billigt och bra service.

Vad kan va fel med det?
Kan bara hålla med. Inte speciellt billiga (Extreme79).. Säg mig då var i sverige kan du hitta völkl kuro med jester för 709 eur????? Nä tur att conrad finns annars hade man varit ruinerad.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Jag har en fråga bara, kanske redan har sagts men ändå, har inte hittat att det står att bindning medföljer men av det ni skriver verkar det som det ?

Tänkte köpa 08/09 K2 silencer 159 cm nån som vetom bindning ingår? :)

www.sport-conrad.de
slackerr sa:
Jag har en fråga bara, kanske redan har sagts men ändå, har inte hittat att det står att bindning medföljer men av det ni skriver verkar det som det ?

Bindningar och skidor säljs alltid separat, (tror jag?) Dock får du gratis montering av dom om du köper skidor och bindningar samtidigt,

www.sport-conrad.de
slackerr sa:

Du vet att du kan välja att sidan ska va på engelska längst upp till höger va?

välj package of two components lr var det står. Då får du välja till vilken bindning du vill (ur deras sortiment då) och så står det vad det totala priset blir.

www.sport-conrad.de
okej men om man beaställde från sport conrad och skidorna skulle pajja så man är tvungen att skicka tillbaka dom hur länga skulle det då ta att för att få tillbaka dom?

www.sport-conrad.de
Jag beställde ett par skidor, Atomic urban punx med Atomic ffg bindning. Sen skulle jag få en slags faktura(fattade jag och min farsa de som) men den kom inte:/ sen la vi in pengarna på ett kontonr jag hade fått på mailen. Så jag hoppas jag får mina skidor snart(=

Tillbaka
Topp