Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kvällen innan bilden togs hade vi den här filuren utanför sovrumsfönstret....
73EC5966-B98B-45C1-A711-7EC40B14083F.jpeg

(Känd från tidigare i tråden....)

Fanns ju kappt några skidspår (om ens några) i bild så kändes som ni var ute på äventyr. Ny gåta kommer på en stund måste hitta något bra.

Då ska vi se hur det här tas emot. I vilken skidort har vi hamnat nu? och vad kallas åket/klippformationen uppe till vänster i bild
Bild 501.JPG

Hum hum. Tyckte den kändes igen.

Ska iväg, så här kommer första bästa bild...varifrån är denna bilden tagen? Kommer inte vara alltför kräsen... :)

1623160990146.png

Senast ändrad:
Hmmmm, inser att jag minns dåligt och blandar ihop olika bilder. Hade för mig att denna bild var tagen i nerförsbacken ovanför Vevey, men det var ju en annan bild. Denna är tagen strax efter, ovanför Montreux, så @dannedieharder har helt rätt. Mycket bra.

Din bild igen @dannedieharder
Är det här roligt eller fruktansvärt? Min mormors pojkvän Helge frågade ofta: "Men var är vi nu?" Nån gång körde han bil omkring Helsingfors och frågade från människor: "Var är jag, var är jag?" Sen tog polisen hans körkort och jag fick hans Fiat Uno, 45 hästkrafter! Min första bil!

Är det här roligt eller fruktansvärt? Min mormors pojkvän Helge frågade ofta: "Men var är vi nu?" Nån gång körde han bil omkring Helsingfors och frågade från människor: "Var är jag, var är jag?" Sen tog polisen hans körkort och jag fick hans Fiat Uno, 45 hästkrafter! Min första bil!
Precis vad jag brukar fråga när jag kör bil... 😲😭

Men crap det här var jag inte beredd på. Då lägger jag ut denna och checkar in igen imorgon bitti.
Vad heter den spetsiga toppen i mitten?

7721ACC8-E0E6-4540-9977-B857B21BD368.jpeg

Det där är ju Grand Roc Noir. Sedd från....från....Grand Motte?
Den stora frågan är ju vad tusan jag gör uppe så här sent....marsch pannkaka i säng nu. :sleep::sleep:

Senast ändrad:
Hittade en låda med gamla foton i mina föräldrars sommarstuga… Får se om där finns några guldklimpar att skanna in. Min pappa, 79 år, åkte förresten skidor med oss så sent som i april i år i Branäs. Iklädd en solblekt overall i lila och gult som definitivt skulle ha passat på Hawks bild här ovanför! 😂

Då ska ni få lite att forska i - en bild, tre frågor.
  • Vad heter markerade toppen?
  • Varifrån tar jag bilden?
  • Vilken superstjärna är från byn?

1623219094654.png

1. Egginer 3367?
2. Saas Almagell (Eller egentligen tror jag du sitter på uteterrassen på restaurang Alpina i "byn" Furggstalden ovanför Saas Almagel)
3 Pirmin Zurbriggen, som har ett lyxigt spahotell i byn Saas Almagell.....

Senast ändrad:
1. Egginer 3367?
2. Saas Almagell (Eller egentligen tror jag du sitter på uteterrassen på restaurang Alpina i "byn" Furggstalden ovanför Saas Almagel)
3 Pirmin Zurbriggen, som har ett lyxigt spahotell i byn Saas Almagell.....
Då är jag helt nöjd, 3 av 3.
Pirmin, denne legend som blev först med att vinna i alla 5 discipliner i världscupen och andre man, efter Thöni, att nå 4 totala världscup-titlar!

Din bild @Hawk100

Tillbaka
Topp