PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Lite molnigt, men det skulle väl kunna vara Sölden?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte Bad Gastein, men däremot är det ju Sölden. Trodde du skulle knipa den på 2 röda, så detta var ju en positiv överraskning!Lite molnigt, men det skulle väl kunna vara Sölden?
Ja, jag har ju varit där några gånger...Det är inte Bad Gastein, men däremot är det ju Sölden. Trodde du skulle knipa den på 2 röda, så detta var ju en positiv överraskning!Kanske lite ovanlig vinkel och man ser inte hela långa byn så vi skyller på det.
Tillbaks till dig igen då!
Lite pausunderhållning med anledning av Potätans getabockar (gamsar).Finemang!
Då kör vi lite fjärrskådning på det. Vad heter den stora glaciären där borta?
Bonus för namnen på våra fyrfota vänner!
Visa bilaga 11257
Jodå, nog skall det bli lite österrikisk apres-ski igen. Troligtvis redan till årsskiftet då vi bokat in oss i den lilla hålan Embach. Inga liftar där, men väldigt nära till många system, så planen är fast bas med dagstripper till en del nya system. Blir gött!Lite pausunderhållning med anledning av Potätans getabockar (gamsar).
Och med förhoppning att vi snart får uppleva riktig österrikisk après-ski igen!
Embach vid Zell am See?Jodå, nog skall det bli lite österrikisk apres-ski igen. Troligtvis redan till årsskiftet då vi bokat in oss i den lilla hålan Embach. Inga liftar där, men väldigt nära till många system, så planen är fast bas med dagstripper till en del nya system. Blir gött!
Förhoppningsvis levereras även en och annan Nord-Stau när vi är på plats!
Är det Gurgl-området? Känner dock inte igen den runda toppstationen...Embach vid Zell am See?
Kan du se var "Hurra die Gams" videon är inspelad?
Det är ju ganska snabba klipp i videon, men det runda metallhuset är Restaurant Jochdohle på 3150 möh på Stubai Gletscher.Är det Gurgl-området? Känner dock inte igen den runda toppstationen...
Stubai var jag ju först inne på goddamn it. Men kunde inte placera metallcylindern där heller....vilket jag nu inser beror på att vi knappt var nere på den sidan.Det är ju ganska snabba klipp i videon, men det runda metallhuset är Restaurant Jochdohle på 3150 möh på Stubai Gletscher.
Visa bilaga 11261
Vilken tur att det inte var en bildgåta!Stubai var jag ju först inne på goddamn it. Men kunde inte placera metallcylindern där heller....vilket jag nu inser beror på att vi knappt var nere på den sidan.
Precis, det var ju en videogåta!Vilken tur att det inte var en bildgåta!![]()
Och vilken tur att jag hann slänga mig på mute-knappen innan jag blev av med jobbet!Vilken tur att det inte var en bildgåta!![]()
Gillar inte dina kollegor glad och festlig apres-ski?Och vilken tur att jag hann slänga mig på mute-knappen innan jag blev av med jobbet!Å andra sidan, skönt att skölja den där boktips-låten ur skallen.
Det vet jag inte, har inte vågat introducera denna kulturform på jobbet! Jag undrar istället vad dina tonåringar tycker om att deras carving-pappa har tysk och italiensk ompa-bompa-discopop-joddel på hög volym i sin boom-box i ryggsäcken? Har du någonsin funderat på varför de åker ifrån dig i 99 km/h?Gillar inte dina kollegor glad och festlig apres-ski?![]()
Har inte tid med någon bild nu... Om någon annan vill ta den är det fritt fram, annars återkommer jag om någon timmeJa, jag har ju varit där några gånger...
Och så hade du valt en bild där Nederkogel ligger i moln, den klassiska bakgrunden i Sölden.
Bildgåtan går vidare till @FilipNorin !
Epic! Reine?Slänger in en pausbild från Lofoten, tagen för 10 dagar sedan! Inget att gissa på!
Visa bilaga 11268
Men det var ju ingen gåta! Här går det av bara farten. Sitter du och gissar på reklamen i högerspalten också?Epic! Reine?
Kan säga att mina elever älskar dom två veckorna jag har after-ski tema på musiken på idrottslektionerna.Gillar inte dina kollegor glad och festlig apres-ski?![]()
Nej tyvärr, det blev en kort tur med hård prio.
Du har DJ Ötzi med Anton aus Tirol i din spellista, mer Tiroler-ompa-bompa-joddel än så blir det nog inte!Kan säga att mina elever älskar dom två veckorna jag har after-ski tema på musiken på idrottslektionerna.
Nej den har jag redan haft med på en bild om jag inte minns fel.Weitmoser i badgastein
Du tänker rätt...Ser ut som nånstans i Monte Rosa men får inte ihop det med liften uppe på krönet.
Jag har ju redan sagt Salta passetGabiet?
Jag vet bara, vad är salta pastiller (salmiak). Trodde också, att det är från Stafal-Gabiet-liften.Jag har ju redan sagt Salta passet
edit: det finns ju 3 liftar som heter Gabiet-någonting...
kan det vara Stafal-Gabiet gondolen?
Kanoners.Bettaforca är det, över till @STORPOTATEN