Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det är inte Bad Gastein, men däremot är det ju Sölden. Trodde du skulle knipa den på 2 röda, så detta var ju en positiv överraskning! :) Kanske lite ovanlig vinkel och man ser inte hela långa byn så vi skyller på det. ;)

Tillbaks till dig igen då!
Ja, jag har ju varit där några gånger...:oops:
Och så hade du valt en bild där Nederkogel ligger i moln, den klassiska bakgrunden i Sölden.

Bildgåtan går vidare till @FilipNorin !

Lite pausunderhållning med anledning av Potätans getabockar (gamsar). :)
Och med förhoppning att vi snart får uppleva riktig österrikisk après-ski igen!🥳
Jodå, nog skall det bli lite österrikisk apres-ski igen. Troligtvis redan till årsskiftet då vi bokat in oss i den lilla hålan Embach. Inga liftar där, men väldigt nära till många system, så planen är fast bas med dagstripper till en del nya system. Blir gött!
Förhoppningsvis levereras även en och annan Nord-Stau när vi är på plats!

Jodå, nog skall det bli lite österrikisk apres-ski igen. Troligtvis redan till årsskiftet då vi bokat in oss i den lilla hålan Embach. Inga liftar där, men väldigt nära till många system, så planen är fast bas med dagstripper till en del nya system. Blir gött!
Förhoppningsvis levereras även en och annan Nord-Stau när vi är på plats!
Embach vid Zell am See?

Kan du se var "Hurra die Gams" videon är inspelad?

Är det Gurgl-området? Känner dock inte igen den runda toppstationen...
Det är ju ganska snabba klipp i videon, men det runda metallhuset är Restaurant Jochdohle på 3150 möh på Stubai Gletscher.
1629378027859.png

Gillar inte dina kollegor glad och festlig apres-ski?😲
Det vet jag inte, har inte vågat introducera denna kulturform på jobbet! Jag undrar istället vad dina tonåringar tycker om att deras carving-pappa har tysk och italiensk ompa-bompa-discopop-joddel på hög volym i sin boom-box i ryggsäcken? Har du någonsin funderat på varför de åker ifrån dig i 99 km/h? :ROFLMAO:
Skojar litet, man ska inte vara rädd för att exponera sina barn för verkligheten!

Tänkte också Cervinia (liften C), men de där träd går ju inte an. Bilden måste vara från Österrike?

Bettaforca är det, över till @STORPOTATEN
Kanoners.
Då är det dags för lite fjärrspaning, och den här gången blir det lite annorlunda. Det gäller att vara snabb och ha kartan redo. Skillnaden är nu att alla startar på samma premisser, för jag avslöjar redan nu att bilden är tagen från Söldens utsiktspunkt vid Tiefenbachkogel.
Jag söker två toppar och deras höjd.
Ha kartan redo om 15 minuter, och uppdatera websidan till förbannelse då, för exakt 22:15 publiceras bilden. 😛

Dåså, dax för race!
Som sagt söker jag två toppar och jag vill ha namn och höjd på dessa. Och återigen, bilden är tagen från Söldens utsiktspunkt vid Tiefenbachkogel.

Happy hunting!! (y) :cool:
1629404057213.png

Tillbaka
Topp