PisteCarver
Aktiv medlem
Blir det någon skidåkning i vinter?
?????Är du nån ny forumauktoritet som bestämmer vad vi ska koncentrera på?![]()
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
?????Är du nån ny forumauktoritet som bestämmer vad vi ska koncentrera på?![]()
Eller åk ned hit(Tirol)skaffa Tirol Snowcard och ha 92 skidorter på ett kort!!Köp ett Scandinavianskipass.com så är ni safe:
11 skidanläggningar runt om Sverige/Norge, hela säsongen. För 5500kr![]()
HejKlurar på Hintertux med sin året-runt-åkning, fast mer åt 2022-05.
Någon veteran som har åsikter om detta ställe? Bor man gemytligt någonstans med restauranger och allt man behöver? Blir det mot den varmare delen av månaden så kan nån dags vandring i bergen locka också; eller är det hela en avkrok?
Juni - augusti är ju skidsäsong!En generell fråga i jobbsökande tider. Är det vanligt att ha problem med att få sin majoritetsemester på vintern? Kan ju inte varit en skidåkare som vill mena att semestermånaderna ska vara i juni- augusti..
Har du sicklat bort sommarvallan, fyllt på med spolarvätska och kollat däcktrycken? ;-) Ibland tar det så lång tid att förbereda dessa viktiga detaljer att någon annan hinner packa alla väskor under tiden...Juni - augusti är ju skidsäsong!
Hintertuxer Gletscher | Ganzjahres-Skigebiet in Österreich
Hintertuxer Gletscher in Tirol im Zillertal ☼ Webcams ❄ Wetterbericht ▶ geöffnete Pisten. Jetzt mehr über den Hintertuxer Gletscher erfahren...www.hintertuxergletscher.at
Lämnar alltid Sverige med tom tank.Har du sicklat bort sommarvallan, fyllt på med spolarvätska och kollat däcktrycken? ;-) Ibland tar det så lång tid att förbereda dessa viktiga detaljer att någon annan hinner packa alla väskor under tiden...
PS tanka inte Sverige, om möjligt!
Jag har aldrig haft problem med mina arbetsgivare. Jag bränner enbart 1-2 semesterveckor i juni-augusti och sen resten under skidsäsongen. Dock är det nånting som jag tar upp varje gång när jag upphandlar mina anställningsvillkor. Plus möjligheten att ta obetalde semesterdagar om det behövs.En generell fråga i jobbsökande tider. Är det vanligt att ha problem med att få sin majoritetsemester på vintern? Kan ju inte varit en skidåkare som vill mena att semestermånaderna ska vara i juni- augusti..
Behöver du ta semester för att åka skidor bor du på fel ställe.En generell fråga i jobbsökande tider. Är det vanligt att ha problem med att få sin majoritetsemester på vintern? Kan ju inte varit en skidåkare som vill mena att semestermånaderna ska vara i juni- augusti..
Bra tips med obetalade och tydlighet vid anställning. Jag som valt att fokusera på distansarbete som önskan.. Får ställa om siktetJag har aldrig haft problem med mina arbetsgivare. Jag bränner enbart 1-2 semesterveckor i juni-augusti och sen resten under skidsäsongen. Dock är det nånting som jag tar upp varje gång när jag upphandlar mina anställningsvillkor. Plus möjligheten att ta obetalde semesterdagar om det behövs.
Det vore kul med. Men har väl landat i att glesbygd inte är grejen. Jaja, Östersund. Jaja Innsbruck. Aber nein bitte. Och att få längta är inte dumt.Behöver du ta semester för att åka skidor bor du på fel ställe.
Eller Tromsø, Narvik, Bergen, Trondheim, Mo i Rana, Molde, Ålesund, Hamar, Geneve, Grenoble, Chambery, Turin, Aosta, Ivrea, Biella, Bern, Lucerne, Milano, Trento, Bolzano, ..., ..., ...Det vore kul med. Men har väl landat i att glesbygd inte är grejen. Jaja, Östersund. Jaja Innsbruck. Aber nein bitte. Och att få längta är inte dumt.
Skärp dig nu @RandoScando det där var spel på öppet mål. Du behöver inte tracka dom som inte har förstått meningen med livet. Dom har det besvärligt nog som det är. Tänk dig själv att packa bilen proppfull varje gång du ska åka lagg. Efter fem mils resa skriker någon ifrån baksätet: är vi framme snart/jag är kissnödig.Behöver du ta semester för att åka skidor bor du på fel ställe.
Skärp dig nu @RandoScando det där var spel på öppet mål. Du behöver inte tracka dom som inte har förstått meningen med livet. Dom har det besvärligt nog som det är. Tänk dig själv att packa bilen proppfull varje gång du ska åka lagg. Efter fem mils resa skriker någon ifrån baksätet: är vi framme snart/jag är kissnödig.
(flåt kunde inte låta bli)
H från ett åt h....e för varmt Åre
Och vilken skidort av de två ska man nu välja?Eller flytta till oss i Malmö, lika nära till Åre som till St Anton!![]()
Tar man ut målvakten får man skylla sig själv!Skärp dig nu @RandoScando det där var spel på öppet mål. Du behöver inte tracka dom som inte har förstått meningen med livet. Dom har det besvärligt nog som det är. Tänk dig själv att packa bilen proppfull varje gång du ska åka lagg. Efter fem mils resa skriker någon ifrån baksätet: är vi framme snart/jag är kissnödig.
(flåt kunde inte låta bli)
H från ett åt h....e för varmt Åre
Svårt att nå Åre eller StAnton över dagenOch vilken skidort av de två ska man nu välja?![]()
Du har det bra, du!Svårt att nå Åre eller StAnton över dagen
Bor man i Sveriges mitt, Östersund, kan man åka till Åre över dagen. Men istället för att trängas där så åker vi isvägarna över Storsjön till Bydalen (5mil).
Eller tar en dagstopptur till Mjölkvattnet, Almdalen eller Helags![]()
Fan, då har jag dubbelt så långt till Anton som du har.Eller flytta till oss i Malmö, lika nära till Åre som till St Anton!![]()
Trevligt trevligt, men nu måste vi nog börja ta tag i det där med musiken..."Sending out a Message" - The skiing season is on!
Haha, Disco never dies!Trevligt trevligt, men nu måste vi nog börja ta tag i det där med musiken...![]()
Eller har haft Corona, 2G gäller vilket betyder Geimpft eller Genesen. Är man det så är det som hemma på hotel och restaurang, inga munskydd. På bergrestaurangerna i skidområdena är det munskydd som gäller.Österrike skärper reglerna tydligen. Ingen vaccination inget kafébesök eller resturang besök..
Det är FFP2 modell ”Melitta” som gäller i gondoler, kabinbanor, bergrestauranger och dagligvaruhandeln.Räcker en ”buff” som munskydd i Österrike eller är det tjockt kaffefilter eller mittemellan?
Länge till februari....Det är FFP2 modell ”Melitta” som gäller i gondoler, kabinbanor, bergrestauranger och dagligvaruhandeln.
I hotell, restauranger och vanlig handel är det som hemma. Det var också anledningen till att vi valde bort Livigno i feb, och bokade Österrike igen. Munskydd på och av hela tiden på hotell ”das nervt ordentlich” och det vill vi slippa.
Som att det har upptäckts många fler smittofall i Österrike än i Sverige såklart.Hur ska vi tolka det här?
Det ska vi tolka som att det råder osäkerhet inför ev alpresa i vinter.Hur ska vi tolka det här?
Helt klart så. Kom osökt att tänka på den här galna historien från Nya Zeeland. Där räknas människor som Covidfall om de råkar ha Covid fast dör av något helt annat.Som att det har upptäckts många fler smittofall i Österrike än i Sverige såklart.
Som med all statistik ska man vara försiktig med att dra slutsatser av sådana här kurvor utan att känna till vad som döljer sig bakom.
Ju fler människor man testar, desto fler fall upptäcker man - eller hur?
Österrike har den senaste veckan genomfört 464.703 tester medan Sverige har genomfört 17.969 stycken. Alltså 26 ggr fler tester i Österrike med ungefär samma befolkning.
Här kommer ett par förklaringar. Österrikarna är dåliga på att vaccinera sig, men testar oerhört många fler (i båda fallen i procent räknat):Hur ska vi tolka det här?