PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tänker du på berget längst bort till vänster i bakrunden?Cima de Castello, 3379 m.
Det är Piz Bacun 3244 m.
Cima de Castello syns inte.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänker du på berget längst bort till vänster i bakrunden?Cima de Castello, 3379 m.
ja precis, när självaste @PisteCarver varit i trakterna och ifrågasätter får man ju dubbelkollaVar är du @lamboren , kollar du kartan?![]()
Har du nog rätt i, men det räcker ju inte om det ska vara högre än 3261 m.Tänker du på berget längst bort till vänster i bakrunden?
Det är Piz Bacun 3244 m.
Cima de Castello syns inte.
Nä just det, Piz Forbesch som gav en sådan vacker kuliss på mitt lunchställe är högst.Har du nog rätt i, men det räcker ju inte om det ska vara högre än 3261 m.![]()
Kollade ert hotell, sjukt dyrt i Lenzerheide....Piz Arblatsch var det jag tänkte mig, men när tittar mer noggrant på kartan så är ju Piz Forbasch högre, med dubbeltopp som syns på både min och @PisteCarver s bild. Så med dubbelträff, går bollen åter till PC.
(bifogar bild med mer av gatan (och vårt hotell) med)
Du har ju Oberalpstock där i mitten typ, men vad är det som hägrar bakom egentligen?Jag upptäckte att svaret inte var det jag först tänkte mig.
Jag har lagt upp bilden igen med något mer förstoring.
Det här blir nog en utmaning även för de mest "slipade" bergsspanarna här.![]()
och det var inte särkilt lyxigt heller (men bra rum, jättegod frukost och mycket trevlig personal - hela Lenzerheide var förresten väldigt trevligt och välkomnande - inte min upplevelse i alla alporter). Och hotellet inte jättedyrt, iallafall när jag bokade, 550 CHF för tre nätter, två personer i dubbelrum.Kollade ert hotell, sjukt dyrt i Lenzerheide....
I Filisur betalade vi CHF 735-/person för en vecka med halvpension.
Grymt!!!Du har ju Oberalpstock där i mitten typ, men vad är det som hägrar bakom egentligen?Drar till med Finsteraarhorn.
Det var i alla fall lite rimligare än de priser jag såg när jag tittade på hotellets hemsida.och det var inte särkilt lyxigt heller (men bra rum, jättegod frukost och mycket trevlig personal - hela Lenzerheide var förresten väldigt trevligt och välkomnande - inte min upplevelse i alla alporter). Och hotellet inte jättedyrt, iallafall när jag bokade, 550 CHF för tre nätter, två personer i dubbelrum.
(Men prisvärt logi tillhör ju inte huvudorsakerna till att man väljer att åka till Schweiz)
Kul att höra att Lenzerheide är trevligt, är på min lista att besöka.och det var inte särkilt lyxigt heller (men bra rum, jättegod frukost och mycket trevlig personal - hela Lenzerheide var förresten väldigt trevligt och välkomnande - inte min upplevelse i alla alporter). Och hotellet inte jättedyrt, iallafall när jag bokade, 550 CHF för tre nätter, två personer i dubbelrum.
(Men prisvärt logi tillhör ju inte huvudorsakerna till att man väljer att åka till Schweiz)
Ja, jobbigt med han idioten i Moskva...Det var i alla fall lite rimligare än de priser jag såg när jag tittade på hotellets hemsida.
Tyvärr har CHF:en ökat kraftigt bara under de senaste dagarna (gått upp ca 6-7%) sedan vi var där vecka 8. Nu kostar en CHF exakt samma som en Euro.
Var du där också v. 8?
Ja här var det tyst. Wendenstöcke är det väl rimligen.Här skulle man kunna höra en nål falla. Antar att alla är ute i backarna!![]()
En ledtråd ändå då. En del av namnet på åket är även del av namnet på toppen. Åket kräver lite insats till fots/på hudar.
Gross Wendenstock, 3041 m om man ska vara noga. Men vet att det inte syns på alla kartor, och dags att komma vidare här. Åket är alltså det så kallade Wendelücke.Ja här var det tyst. Wendenstöcke är det väl rimligen.
Skönt, då behöver jag inte kolla in vid 21.3678 möh.![]()
Inte högre än så alltså. Där ser man. Var är bilden tagen?Då är @fredw vinnare med det enda inkomna svaret.
Rätt svar är 2198 möh.
Det är toppstationen för liften Camon i Bivio.Inte högre än så alltså. Där ser man. Var är bilden tagen?
Aha. Jag var faktiskt på rätt berg men hittade inte rätt lift. Min siffra avsåg toppstationen i hela systemet. Återkommer!Det är toppstationen för liften Camon i Bivio.
1. 1982
2. Ekholmsnäsbacken
3. Lars-Göran Halvarsson
Nej, vi är söder om Sveg.Littletind, den som är strax innan fastlandet slutar innan Lofoten.
Tyckte det såg bekant ut och då skjuts det direkt!Nej, vi är söder om Sveg.![]()