Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu är det för mycket Zilkertal.🥴

Limhamn ikväll! 😉😂

1651254964941.jpeg

1. Det kan vara två stycken, men Galtiberg är ett av dem.
2. Hahnen.
Ja, ok. Efter Rundturen, eller diverse andra turer inne i slutet av dalen kan man komma ner här också. Tänkte på Galtiberg så klart.
Sydvästtoppen på Hahnen som syns, nordosttoppen är den något högre som "alla" går upp till.

Över till dig @PisteCarver , franska vingårdar härnäst? ;)

Tillbaka från Titlis?

Ja, den här var väl inte så svår för dig?
Du har nog stått på samma punkt och sett vyn, fast på sommaren.

Din tur då @Kalle_Luzern !
Ja, det har jag. Och åt andra hållet från Weisshorn på vintern.

Bjuder på några färska bilder, vad heter åket. Blindkäpp på toppen och var lite mindre snö än väntat i botten, fick gå några dussin meter... :rolleyes: Ingen trängsel iaf! :LOL:
IMG_3771.JPG

IMG_3777.JPG

IMG_3780.JPG

Det är toppstugan på Galdhöpiggen!

Ser ju ut som i Alperna där. 😲 (y)
Jag hade aldrig orkat hänga på dig upp till den toppen @Ivo del Scandi ....😥;)
Stämmer bra.
Märkligt nog finns det alltså ett café på toppen av Skandinaviens högsta berg (öppet på sommaren).

Åk dit på sommaren - då är det bara en promenad på 650fhm från Juvashytta (du som gillar glaciär skidåkning ;)

Stämmer bra.
Märkligt nog finns det alltså ett café på toppen av Skandinaviens högsta berg (öppet på sommaren).

Åk dit på sommaren - då är det bara en promenad på 650fhm från Juvashytta (du som gillar glaciär skidåkning ;)
Jag ska strax iväg (bortbjuden) och hinner inte administrera några bildgåtor i kväll.
Du har säkert många nya fina bilder från Jotunheimen, så du får gärna lägga upp en till @Ivo del Scandi !:)

Trevlig Valborg till alla!🔥

Jag ska strax iväg (bortbjuden) och hinner inte administrera några bildgåtor i kväll.
Du har säkert många nya fina bilder från Jotunheimen, så du får gärna lägga upp en till @Ivo del Scandi !:)

Trevlig Valborg till alla!🔥
Jag lämnar fältet fritt

Du som har en fin bildgåta. Passa på!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp