fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Är du säker, kanske är Renfjället i bakgrunden?![]()
Hmmm... kan det vara Tusenmetersliften som hamnat i himlen och nu får njuta av Kaiserwetter in i evigheten? R.I.P!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är du säker, kanske är Renfjället i bakgrunden?![]()
Vad har Kappahl med skidåkning att göra?
Vet ej, har de börjat med skidkläder?Vad har Kappahl med skidåkning att göra?![]()
Har du inga Zillertaler Radler?
Radler?Har du inga Zillertaler Radler?
Jag kör franskt i kväll.![]()
Gongall - Låter som någon typ hämtad direkt ur Star Trek, men korrekt är det alldeles oavsett.Gongallbahn?
Men en "Stange" + "Lärm machen" = HintertuxRadler?
Här är det lokal bärs som gäller.![]()
You go gal! Tänkte jag när jag så namnet. Men ett par öl innanför västen...Gongall - Låter som någon typ hämtad direkt ur Star Trek, men korrekt är det alldeles oavsett.![]()
Ja, ok. Efter Rundturen, eller diverse andra turer inne i slutet av dalen kan man komma ner här också. Tänkte på Galtiberg så klart.1. Det kan vara två stycken, men Galtiberg är ett av dem.
2. Hahnen.
Näe, det blir för mycket OT.Över till dig @PisteCarver , franska vingårdar härnäst?![]()
Näe, det blir för mycket OT.
Nu håller vi fredagspaus tills i morgon förmiddag.
De stänger efter 22:a maj. Så nu får det bli in i kaklet varje helg oavsett hur dåligt det verkar. Snöade i början av veckan och ska komma lite imorgon, så chans på mjukt iaf även om man kanske behöver blindkäpp…Hur länge till åker du skidor i Engelberg?
Senare ikväll..,Har du inga Zillertaler Radler?
Jag kör franskt i kväll.![]()
Nej.Madrisa?
Tillbaka från Titlis?
Ja, det har jag. Och åt andra hållet från Weisshorn på vintern.Tillbaka från Titlis?
Ja, den här var väl inte så svår för dig?
Du har nog stått på samma punkt och sett vyn, fast på sommaren.
Din tur då @Kalle_Luzern !
NopeStora Sulz?
Så är det. Sista bilden är ju visserligen i buskarna där även Stora Sulz går igenom, men första två uppe på glaciären.Är det då Steinberg måhända?
Daevnie!Då tar vi en som jag gissar kommer gå ganska snabbt. Vad heter berget i bakgrunden?Visa bilaga 18144
Jag sa ju att det skulle gå snabbt! Över till @Ivo del Scandi som har helt rätt.Daevnie!
Stämmer bra.Det är toppstugan på Galdhöpiggen!
Ser ju ut som i Alperna där.![]()
Jag hade aldrig orkat hänga på dig upp till den toppen @Ivo del Scandi ....![]()
Jag ska strax iväg (bortbjuden) och hinner inte administrera några bildgåtor i kväll.Stämmer bra.
Märkligt nog finns det alltså ett café på toppen av Skandinaviens högsta berg (öppet på sommaren).
Åk dit på sommaren - då är det bara en promenad på 650fhm från Juvashytta (du som gillar glaciär skidåkning![]()
Omöjligt att hitta Zillertal Märzen, eller Möhrenbrau, i finska butiker. Men den här flaskan köpte jag i närbutiken, märzen och från Österrike i varje fall!
Jag lämnar fältet frittJag ska strax iväg (bortbjuden) och hinner inte administrera några bildgåtor i kväll.
Du har säkert många nya fina bilder från Jotunheimen, så du får gärna lägga upp en till @Ivo del Scandi !
Trevlig Valborg till alla!![]()