Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tackar tackar. Trevligt att nångång ha marginalerna på sin sida. Var står jag (vänster) o bocken (höger)?
Edit: jag bryter tydligen mot reglerna, har av förekommen anledning inte tagit bilden själv.

Bilagor

• 985423E8-F1D6-4E33-9618-8A659F89486A.jpeg
    985423E8-F1D6-4E33-9618-8A659F89486A.jpeg
    110.2 KB · Besök: 59
Det var ju länge sedan vi hade strand och badbilder……
Och några sådana kan jag inte bjuda på. Däremot en bild på den perfekta plattformen för heliskiing i de norska fjordlandskapen…..
Men exakt vart är bilden tagen? Rätt gatunamn är det enda svaret jag godkänner! (Gatunummer behövs inte. 😉)
Och eftersom jag snackade i telefon med jättepomfritten när jag tog bilden så får han stå över gissandet den här gången….
B1E30C7D-1AAE-49AC-BBF7-DA8F630197CA.jpeg

Nästan lika illa….??
Also....Nein.
Jag skulle inte rekommendera min värsta fiende att prova på Ivo's egenskjutna och hemlagade Bäverhojt. (Sorry @Ivo del Scandi )
Det var inte så att den var speciellt stark. Det var inte så att den var galet äcklig. Det var inte så att den hade en hiskelig färg eller konsistens.

Det var nog den sammanlagda upplevelsen av en oljig färglös dryck med lukt av död och förruttnelse i kombination med den hemska smaken som inte gav vika på en 7-8 timmars tågresa mellan Östersund och Stockholm. Oavsett hur mycket jag sköljde och tuggade så försvann inte den där....ruttna.... känslan ur truten på mig. 🤮

Så nej, troligtvis inte lika illa.

Senast ändrad:
Det var nog den sammanlagda upplevelsen av en oljig färglös dryck med lukt av död och förruttnelse i samband med den hemska smaken som inte gav vika på en 7-8 timmars tågresa mellan Östersund och Stockholm. Oavsett hur mycket jag sköljde och tuggade så försvann inte den där....ruttna.... känslan ur truten på mig. 🤮
Låter inte så gott....:(
Be honom att öppna Ch d'Yquem 1968 nästa gång i stället.;)
Det kommer att kosta honom ungefär 16 lusentappar....💸😲

Edit:
Gåslever som tillbehör har nog också köpt med sig från sin senaste jetset-tour vid Rivieran.

Senast ändrad:
Also....Nein.
Jag skulle inte rekommendera min värsta fiende att prova på Ivo's egenskjutna och hemlagade Bäverhojt. (Sorry @Ivo del Scandi )
Det var inte så att den var speciellt stark. Det var inte så att den var galet äcklig. Det var inte så att den hade en hiskelig färg eller konsistens.

Det var nog den sammanlagda upplevelsen av en oljig färglös dryck med lukt av död och förruttnelse i samband med den hemska smaken som inte gav vika på en 7-8 timmars tågresa mellan Östersund och Stockholm. Oavsett hur mycket jag sköljde och tuggade så försvann inte den där....ruttna.... känslan ur truten på mig. 🤮

Nu höll jag på att garva läppen av mig 😂😂

Men faktum är att hojten har en mörkare färg en konjak och en buqet av ett stort antal smaker: bla: läder, myrra, skog, bitter, sötma, mentol, lakrits. (Jämför med en vällagrad whiskey)
Min tappning är dessutom sötad för bästa smakupplevelse 🎯

Men smaken brukar sitta i länge 😇
(Kan komma små bäver rapar dagen efter)

Låter inte så gott....:(
Be honom att öppna Ch d'Yquem 1968 nästa gång i stället.;)
Det kommer att kosta honom ungefär 16 lusentappar....💸😲
Då tror jag nästan bäverhojten passar bättre till @STORPOTATEN
Att bjuda honom på dyrvin är nog lika bortkastat som att släpa med @PisteCarver upp på Bec de Rosses… 😉

Also....Nein.

Det var nog den sammanlagda upplevelsen av en oljig färglös dryck med lukt av död och förruttnelse i kombination med den hemska smaken som inte gav vika på en 7-8 timmars tågresa mellan Östersund och Stockholm. Oavsett hur mycket jag sköljde och tuggade så försvann inte den där....ruttna.... känslan ur truten på mig. 🤮

Säger ändå en som gärna dricker Fernet! Vågar inte tänka tanken att prova. :sick:

Säger ändå en som gärna dricker Fernet! Vågar inte tänka tanken att prova. :sick:
En lång story short: En gång i Berlin på 80-talet, interreilade. I en krog i Kreuzberg, på Potsdamerstrasse, beställde jag en ment fernet (halvt creme de mente, halvt fernet). Killen stirrade mig och sade: stackars du! (på tyska)

Litet efteråt hörde jag, att där i Tyskland, eller i varje fall i Berlin, dricker Fernet bara sådana stackars bommar, som redan har druckit sin mag sönder. (=alkoholister...)

Senast ändrad:
Ni är så jäkla bra på att hitta ställen. Jag tog en svår en nu. säg till om ni vill ha ledtrådar

1234.jpg

Tillbaka
Topp