Jävlar ingen vill ens gissa. Potaten och en annan vet ju svaret. Det där låtet ger ingen ledtråd, den var bara för er nationaldagens skull. Men lyriken är ju fin: "Lilla flicka kom sitt på min knulla/Smiling faces go around and around/Skuugi darling just tyttö my pylly/C'mon baby, my cuckoo is on!" Kan ni säga det enklare?Ja ja ja! Nu förstår jag! Ni är alla ute och firar Nationaldagen! Och hinner inte med i gissningsleken! Här är litet lördagsmusik, som borde passa för er fina kalas (P.S. Det är värt att lyssna till slutetet):
Fel land, tyvärr.Ahornbahn i Mayrhofen ?
Rätt land, men inte Pejo. Jag tror SP (SP = sotilaspoliisi, militärt polis...) har bara hört från mig om området. För lågt för SP.KalleB och stenbrott får mig att tänka på Italien. Om dessutom SP har koll på det kanske det kan vara Pejo??
Nej nej, inte för lågt för mig. Jag var på många orter i vintras med lägre åkning.Rätt land, men inte Pejo. Jag tror SP (SP = sotilaspoliisi, militärt polis...) har bara hört från mig om området. För lågt för SP.
Nej nej. Jag redan gav en mycket enkel ledtråd.Känns som att jag borde kunna detta men tycker det är klurigt. Kan bilden vara tagen från Skyway Monte Bianco med Courmayeur där nere?
I det där trakterna dricker vi Braulio snarare än Fernet!Men....men.....men är det inte @KalleBackeus som sitter på torget där nere och smuttar på en Fernet? Jag tror baske mig att så är fallet.![]()
I det där trakterna dricker vi Braulio snarare än Fernet!
Stämmer helt med min spaning!!!Chat GPT säger:
Among Italian skiers and mountain folk in the Dolomites, ordering a Braulio after a day on the slopes probably carries more rugged alpine credibility than Fernet does. Fernet’s image is more urban and bartender-centric; Braulio’s is more mountain hut and high-altitude refuge.
Frågan är hur Storpotaten, som redan är tveksam till en del italienska företeelser, hanterar detta? Mitt stalltips: Italienarna gillar dem som odlar en personlig stil, så det blir nog inga problem!
Häpnadsväckande. Det är till och med värre ställt med italienarna än jag trodde. Hur nu det är möjligt?Chat GPT säger:
Among Italian skiers and mountain folk in the Dolomites, ordering a Braulio after a day on the slopes probably carries more rugged alpine credibility than Fernet does. Fernet’s image is more urban and bartender-centric; Braulio’s is more mountain hut and high-altitude refuge.
Frågan är hur Storpotaten, som redan är tveksam till en del italienska företeelser, hanterar detta? Mitt stalltips: Italienarna gillar dem som odlar en personlig stil, så det blir nog inga problem!
Hallå. Fan, -25 och lite frostbiten på Getryggen bör väl ändå ge lite "rugged alpine cred"?Stämmer helt med min spaning!!!
SP är absolut mer en ”disco och barhängare” än en skidåkare med ”rugged alpine credibility” i mina ögon…..!!!![]()