Ännu en köpa snowboard tråd...

kaptenkanel

Ny medlem
Funderade på ny bräda till vintern och är sugen på någon från libtechs sortiment då jag nog vill ha c2btx.
har storlek 12 i boots väger 80 kg och är 178cm. Gillar att åka snabbt i pisten och drar ut i offpisten så fort det finns tillfälle. parken håller jag mig borta från :p
Kollade lite på skunkapen då jag nog bör ta en wide bräda men jag e lite osäker på grafiken, tycker föregående år varit lite snyggare. Är den inte lite för mycket nu kanske ? Och är den för bred?
Kan inte bestämma mig för längden på den isåfall heller, är jag för liten för en 161?
Ska man helt enkelt kolla på något annat?

Sista frågan blir ifall alla burton size 12 boots passar eller är det dumt att chansa? finns ju inte så många ställen att testa på i skåne. Jag vet ju att det är individuellt med vissa saker givetvis.

Tja! Tror nog att en 161 passar dig och dina behov bra och c2btx verkar ju grymt. Åker du mycket i isiga Sverige lär ju brädans magne traction göra susen också. Tror inte att den skulle vara för bred heller för så värst mycket bredare än "standardbredd" är den ju inte. En bräda som fått jävligt bra kritik och som dessutom hamnade på allsmäktiga Trans Worlds top-tio-lista är http://www.lib-tech.com/snow/snowboards/travis-rice-c2-power-banana/. Kanske kan vara ett alternativ då jag verkligen fattar om du tycker grafiken på skunkapan är lite väl saftig.

När det kommer till pjucken tror jag verkligen att du gör bäst i att testa först. Har aldrig åkt i Burtondojor visserligen men min erfarenhet är att storlekarna tyvärr kan skilja sig avsevärt hos olika modeller trots samma tillverkare.

Lycka till med köpen!

Vill du ha den bästa wide-bräda som finns för friåkning och puder så ska du köpa en Never Summer Raptor X. Jag köpte föregångaren Titan TX som min första bräda och visst är den lite svår att greppa i början men alla andra brädor jag testat känns som en bit plywood i jämförelse. Fartstabilitet, kantgrepp och dämpning i världsklass. Vilka andra brädfabrikanter lämnar 3 års garanti? Sen slänger du på ett par hyfsat styva Flux bindningar. Andra bindningar är skräp i jämförelse. Never Summer har ingen agentur i Sverige, men finns att köpa billigt från Polen
Jag använder Burton Ion i storlek 12 med förhållandevis smal stance och min bräda är 26,5cm i midjan och det är gott om utrymme för att ändra stancen hur man vill. Annars gör thirtytwo bra skor som många gillar.
En Burtonhandlare måste ni väl ha i Skåne, de är ju vanligare än LmMFaUPodQ4]Volvohandlare,[/MEDIA] (glömde jag säga att de gör lika roliga brädor)

Jag har inte beställt därifrån men skulle jag behöva en ny bräda skulle jag definitivt inte tveka. Det känns förstås lite riskfullt att göra en förskottsbetalning via banktransfer och det känns väldigt svårt om man inte gjort det innan. Men sidan länkas direkt från Never Summers officiella hemsida och är den officiella polska agenturen. Min erfarenhet av polacker är att de är ganska duktiga på engelska och de har utförligt beskrivit hur man går tillväga vid internationella beställningar. Polen är med i EU och därför ska det inte vara något problem i tullen. En anledning varför det är så billigt är att den Polska momsen bara är 15%.
Vore jag dig så skulle jag inleda lite mail-kontakt med företaget och ta hjälp av ditt lokala bankkontor med överföringen.

Senast ändrad:
Tack för tipsen, ska kolla in dem.
ja vi har väl stadium, men jag är osäker på ifall de tar in några hårdare boots.
Fan raptorn var riktigt snygg=) fast den kortaste de hade på polska sidan var 165... :(

Senast ändrad:
Hmm ska man ta en t rice 161 med 26 i midja eller en skunk apa 161 med 26,8 i midjan? Jag kör ju +15/+3 typ på bindningarna så det e ganska rakt med bakfoten. Och fötterna är ju ca 29cm utan sko...
Fan va svårt det ska vara att bestämma sig :D

kaptenkanel sa:
Hmm ska man ta en t rice 161 med 26 i midja eller en skunk apa 161 med 26,8 i midjan? Jag kör ju +15/+3 typ på bindningarna så det e ganska rakt med bakfoten. Och fötterna är ju ca 29cm utan sko...
Fan va svårt det ska vara att bestämma sig :D
Med 12:or skulle jag gå på Skunk Apen. Om du inte gillar grafiken, köp en Gnu Riders Choice 162W, det är i princip exakt samma bräda.

Tillbaka
Topp