Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu går alla omkring på söndagspromenader med sina munskydd hängande under hakan som snoruppsamlare. Ser ganska roligt ut.Seriöst?
Åka runt på berget med ett Melitta-filter över truten, vilken italiensk politiker har ramlat och slagit huvet och kommit på den idén?!
Och vad för nytta ska det göra?
Jag som just börjat fundera på att köra ner till Cervinia till Påsk, jag tror jag går och kokar kaffe istället...
Ser ju härligt ut i Livigno!Det blev skidåkning i Italien också. Tur att pizzorna är billiga, många kalorier bränner man. Turat 6 dagar i rad nu. Sålde splitboardarna för flera år sen och kör snöskor. Ingen hit dock på denna nivån så beställt nya splitboardar från snowcountry.eu. Allt slutsålt här.
Lite komiskt med helomvändningen från myndigheterna. Massor av barnfamiljer här som tänkt ha sportlov/fasching och som nu desperat försöker komma på lokalbussarna, kör bilar eller taxi upp och ner till Passo Eira för att kunna åka pist ner. Blev så stort så det hamnade på TV så nu en massa förbudskyltar överaltt, både för piståkning och tura upp i pisten och Guardia Finanza springer och jagar folk i backen. Dock bryr sig ingen och idag, när fasching är över var även de borta. Så nu kan vi smitta varandr fritt i pisten igen. Konstigt, kö i längdspåret, men det är tydligen ok.
Vi har det dock underbart. Turar i fin snö, solen skiner och utelunch och afterski inga problem och 5 mars är ju inte så långt borta. Och öppnar dom inte då heller så är Schweiz med öppna liftar bara några mil bort.
Det blev skidåkning i Italien också. Tur att pizzorna är billiga, många kalorier bränner man. Turat 6 dagar i rad nu. Sålde splitboardarna för flera år sen och kör snöskor. Ingen hit dock på denna nivån så beställt nya splitboardar från snowcountry.eu. Allt slutsålt här.
Lite komiskt med helomvändningen från myndigheterna. Massor av barnfamiljer här som tänkt ha sportlov/fasching och som nu desperat försöker komma på lokalbussarna, kör bilar eller taxi upp och ner till Passo Eira för att kunna åka pist ner. Blev så stort så det hamnade på TV så nu en massa förbudskyltar överaltt, både för piståkning och tura upp i pisten och Guardia Finanza springer och jagar folk i backen. Dock bryr sig ingen och idag, när fasching är över var även de borta. Så nu kan vi smitta varandr fritt i pisten igen. Konstigt, kö i längdspåret, men det är tydligen ok.
Vi har det dock underbart. Turar i fin snö, solen skiner och utelunch och afterski inga problem och 5 mars är ju inte så långt borta. Och öppnar dom inte då heller så är Schweiz med öppna liftar bara några mil bort.
Nä, det är ju inte öppetSer ju härligt ut i Livigno!
Fick plötsligt för mig att jag vill köra dit till Påsk, borde väl funka snömässigt där?
Ni har ju inga FFP2 masker på er när ni åker!?![]()
Tänk bara på att man numera efter resa utomlands ska hemisolera sig i sju dagar efter hemkomsten. Man ska dessutom testa sig direkt vid hemkomsten och efter fem dagar.Ser ju härligt ut i Livigno!
Fick plötsligt för mig att jag vill köra dit till Påsk, borde väl funka snömässigt där?
Intresserar mig inte, jag har haft Covid och är hjärtligt trött på "Corona-Diktaturen".Tänk bara på att man numera efter resa utomlands ska hemisolera sig i sju dagar efter hemkomsten. Man ska dessutom testa sig direkt vid hemkomsten och efter fem dagar.
Hur länge har du då skydd om du har haft det?Intresserar mig inte, jag har haft Covid och är hjärtligt trött på "Corona-Diktaturen".![]()
Har redan en gång avböjt att ha någon kommunikation med dig, OK!Hur länge har du då skydd om du har haft det?Mina antigener var inte där alltför länge tyvärr.. Glad att jag får vaccin på torsdag nästa vecka och hoppas att det håller längre.
Den långtidsstudien kom idag, och enligt den skyddar det som sagt bättre än samtliga vacciner.Iofs ligger det något i det PC skriver, en genomgången covid-infektion ger ett gott skydd under många månader hos de flesta visar en färsk svensk studie.
Nå så du vill inte svara? 2-3 månader är väl antigenerna där minst men försvinner därefter. Tyvärr tror folk att de sitter i för all framtid men flera tester visar att dessa försvinner fortare än man tror.Har redan en gång avböjt att ha någon kommunikation med dig, OK!
Den studien har jag missat men har varit på arbete.Enligt studie presenterad på nyheterna igår har man antikroppar i 9 månader och smittar inte, så märklig dessinformation igen.
Hade covid i slutet av oktober och känner mig helt trygg. Hemmet är husbilen alternativt Portugal så självkarantän blir dessutom ganska absurt och vad jag förstått dessutom en rekommendation.
Som vanligt är ju hela covidkarusellen absurd. Danmark fortsätter spela allan och stänger gränser för att slippa mutationer samtidigt som Sverige stänger gränsen mot Danmark för att slippa den mutation som Danmark stängt gränsen för. Man tar sig för pannan.
Och du var på arbetet också när du påstod att Danmark hade öppna gränser. Kanske också när du påstod att medborgarskap och inte varifrån man reste in i Schweiz avgjorde karantänskrav.Den studien har jag missat men har varit på arbete.
Och där kommer det som du skriver med desinformation igen. Danskarna påstod för någon vecka sedan att antigenerna satt i omkring 3-4 månader med full styrka. Svårt att veta på vad man skall lyssa på och tro på i all informatör som kommer ut.
Bakis ser för övrigt grymt ut eller italienska delen oxå om du skall mot Schweiz. Såg fina bilder från bägge ställena i dag.
Ja jag arbetar mycket nu när vi inte får ta in vikarier på grund av Corona.Och du var på arbetet också när du påstod att Danmark hade öppna gränser. Kanske också när du påstod att medborgarskap och inte varifrån man reste in i Schweiz avgjorde karantänskrav.
Generellt påstås det så mycket om Covid så man kanske skall vara lite försiktig med kategoriska uttalanden om vad som gäller och i stället försöka ha så roligt som möjligt under tiden som politikerna fattar panikbeslut.
Denna underbara video inspirerade mig att bestämma mig för att det för första gången på många år blir skidåkning i "Bella Italia" igen. Jag SKA till Livigno till Påsk och liftarna SKA öppna igen.Det blev skidåkning i Italien också.
Hade du allt det där hemma? Eller blev det en snabb bunkringsrunda till italienaren utanför Lomma?Denna underbara video inspirerade mig att bestämma mig för att det för första gången på många år blir skidåkning i "Bella Italia" igen. Jag SKA till Livigno till Påsk och liftarna SKA öppna igen.
Jag blev faktiskt så inspirerad så att jag i kväll ordnade en "lill-lördag" med frun och serverade en tallrik med prosciutto, bresaola, parma reggiano, pesto och ciabatta, som sköljdes ner med en flaska Pinot Nero!
Glöm inte att efter Corona kommer solsken och snö!![]()
Pistcarving heaven. Kilometerbreda nedfarter med bra snö och ok lutning. Off pisten inte som Chamonix men samtidigt föredrar vi att kunna åka långa bc åk, lätt tillgängliga, veckor efter snöfall, i stället för sönderkuperade berg i Österrike, vilka åks upp på en förmiddag.Hade du allt det där hemma? Eller blev det en snabb bunkringsrunda till italienaren utanför Lomma?
PS Kanske Livigno är för snällt för en erfaren PC? Har iofs aldrig varit där. Och ingen vet ännu om de verkligen öppnar den 5 mars. Annars hade jag gärna hakat på...
Peston och vinet hade jag, för resten blev det en snabb inköpsrunda.Hade du allt det där hemma? Eller blev det en snabb bunkringsrunda till italienaren utanför Lomma?![]()
Huvudsakligen röda nerfarter vad jag kan se. På bilder ser det underbart ut (och gott om moderna liftar).Pistcarving heaven. Kilometerbreda nedfarter med bra snö och ok lutning. Off pisten inte som Chamonix men samtidigt föredrar vi att kunna åka långa bc åk, lätt tillgängliga, veckor efter snöfall, i stället för sönderkuperade berg i Österrike, vilka åks upp på en förmiddag.
Ett Myrkdalen på steroider. Inte heller här har vi nästan någonsin kört på en sten.
Jag tycker att du inte behöver vara orolig. De flesta tyskarna kommer att återvändaNu är ju tyskarna ett folk som förstår att använda sin konsumentmakt (till skillnad från svenskar), och på forumet på Bergfex har man gått "bärsärk" mot liftbolaget och svurit att aldrig återvända till orten.![]()
Ni är OK fast ni åker snowboard!Mer Livigno och italiensk musik här. Många fler på Bengs productions...
Mer Livigno och italiensk musik här. Många fler på Bengs productions...
Underbar film! Så fina vyer. Ibland glömmer man varför man gillar bergen så mycket! Keep up the good spirit!Det blev skidåkning i Italien också. Tur att pizzorna är billiga, många kalorier bränner man. Turat 6 dagar i rad nu. Sålde splitboardarna för flera år sen och kör snöskor. Ingen hit dock på denna nivån så beställt nya splitboardar från snowcountry.eu. Allt slutsålt här.
Tackar. Idag var nästan ännu bättre.Underbar film! Så fina vyer. Ibland glömmer man varför man gillar bergen så mycket! Keep up the good spirit!
Nu är ju tyskarna ett folk som förstår att använda sin konsumentmakt (till skillnad från svenskar), och på forumet på Bergfex har man gått "bärsärk" mot liftbolaget och svurit att aldrig återvända till orten.![]()
Eller österrikiskt, jag vet inte.Tyskt skidforum, det vill man läsa! Inte hört om Bergfex-forum, kan man få be om länk?
Där ser man. Vädersektionen på Bergfex har varit oumbärlig vid mina månader i Österrike, nu blir det till att utforska resten! Tackar.Eller österrikiskt, jag vet inte.
Det är så mycket mer än ett forum, det är en hel databas av info om alla skidorter i Alperna, väderprognoser, hotell etc.
Finns som appar att ladda ner i mobilen osv.
Skriv bara bergfex.at eller sök i appstore på bergfex.
En mobil utan bergfex apparna är bara en halv mobil!![]()
Tack för ännu en underbar inspirerande video!Mer Livigno och italiensk musik här. Många fler på Bengs productions...
ä
Svenska skidanläggningar skall stängas, om Vänsterpartiet får välja:
![]()
V öppnar för att stänga fjällanläggningar
Vänsterpartiet planerar att pressa statsminister Stefan Löfven (S) i frågan om att stänga fjällanläggningarna för att få ner smittspridningen under sportlovet. Partiledaren Nooshi Dadgostar ska ta upp frågan på onsdagens partiledarsamtal om coronaläget.www.gp.se