KaitsuH
Aktiv medlem
Blir det någon skidåkning i vinter?
Ja, helt ok. Men då var snön betong, så kan inte ännu tala om offpistmöjligheter. Roliga pister nog.Nöjd? Funderar på en trip dit nästa år![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, helt ok. Men då var snön betong, så kan inte ännu tala om offpistmöjligheter. Roliga pister nog.Nöjd? Funderar på en trip dit nästa år![]()
Räcker väl om åkningen är på höjd iofs. Men om man bara åker en vecka eller två är det så klart trevligt med snö i byn.Grönt och snöfritt långt upp på bergen var det tyvärr när vi körde genom Alperna igår.
…. men så här ser det ut när man tittar ut ur hotellrumsfönstret just nu.
I dessa klimatomvandlingstider, glöm inte att boka skidort på hög höjd!
Visa bilaga 30303
Weisshorn, Dom, Täschhorn, Dent Blanche….
Va, platsade inte Zinalrothorn och Ober Gabelhorn?Weisshorn, Dom, Täschhorn, Dent Blanche….![]()
Jodå, alla över 4000m platsar.Va, platsade inte Zinalrothorn och Ober Gabelhorn?![]()
Varit i Bern i dag med kort blick på några, alltid speciellt fast senast var i går från Titlis.Jodå, alla över 4000m platsar.
Har sett en 4000 metare under blå himmel idag.
There is something special about it!![]()
Tjusigt värre, och du har väl några rejäla klumpar även till höger också va?Det blev en ny skidort idag.
Här har Anja Pärson och Jonas Nilsson vunnit VM guld.
Ett imponerande panorama från toppstationen över 3000 möh, ett riktigt bergs-zoo med både ”zebror” (stora och små) och ”ortlisar”, @STORPOTATEN förstår vad jag menar.
Visa bilaga 30382
Japp, till höger finns det både höga ”klumpar” och stora ”glassar”.Tjusigt värre, och du har väl några rejäla klumpar även till höger också va?
Beror på vädret, men Stubai stänger någongång i maj, kolla hemsidan.Hur länge har dom god skidåkning i Stubai? Såg något om Maj på Bergfex men det är väl rätt varmt då kan jag tänka mig.. Noterade att det ligger två bra helger i början av Maj med helgdagar mitt i. Finns ju alltid tux ..
Ser helt hemskt ut ju, nu får du lägga skidorna åt sidan resten av veckanDet blev en riktigt fin eftermiddag där uppe när dimman till slut gav sig.
Faen det här blev ju rena Extrem-reklamen. Eller vad säger du @Glisseur
På väg ner mötte jag pistmaskinen ovanför Ullådalen. Tråkigt,tråkigt![]()
Du har helt rätt, vad håller jag på med. Att det ska snöa seriöst på Fredag det bryr jag mig inte om.Ser helt hemskt ut ju, nu får du lägga skidorna åt sidan resten av veckan![]()
Du vet hur det är med snöprognoser - ta bort hälften och så regnar ytterligare en halvmeter bort. Och vips har du en meter fräscht kvar, helt perfekt!Jävlar! Nu börjar det där bli tråkigt! Öppnar de ens liftar alls? Kanske måste jag ta min snowsurf/noboard med. Kan i varje fall hajka litet och åka något på stängda pisterna.Visa bilaga 30472
Du vet hur det är med snöprognoser - ta bort hälften och så regnar ytterligare en halvmeter bort. Och vips har du en meter fräscht kvar, helt perfekt!![]()
Goddamn, lucky bastard!
nja, han ska väl sätta sig i bilen och åka hem nu...Goddamn, lucky bastard!![]()
Njae, det är hemfärd i morgon bitti och sikten är för närvarande obefintlig.Goddamn, lucky bastard!![]()
Hallå, fram med fetlaggen och in i skogen med dig. Där är det alltid bra sikt!Njae, det är hemfärd i morgon bitti och sikten är för närvarande obefintlig.
Det ska vara lite uppehåll i morgon, sedan snö varje dag den kommande veckan. Vi får se om vi ger oss upp i em.
Jag vet två forumkompisar som ska åka ner v.10, det kan nog bli bra!
En mäktig Südstau har parkerat över hela Alperna.
Sa ju det i en annan tråd.
(Skrivet 16/2): Verkar komma från 22e och framåt i ett par dagar. Men får se vad som händer![]()
Latte e cognac? Nu är det nånting jag måste prova!Espresso € 1,40-, pizza € 6,00- och gratis live musik till lunchen.
Nu har man hamnat rätt!
Visa bilaga 30305
Sjukt effektiv anläggning, fast våffelgräddningen är strået vassare än liftarna.Efter en månad i Funäsdalen så hamnade man en hel dag i Romme i dag.
Man får säga vad man vill men liftköer är obefintliga i Romme. Jävlar vad bra upplagt det är där jämfört med Ramundberget till exempel. I torsdags fick vi stå över 20 minuter i kö för att åka upp i stolliften i Ramis. Min längsta tid i dag i Romme var 6 minuter i kö. Och det var när det var sjukt mycket folk i Romme. Längesedan jag har sett så mycket folk i Romme.
Hela Funäsdalen är väldigt överexploaterad nu för tiden. Orolig när allt är uppfyllt hur långa köer det kommer vara där.
Tänker inte ens nämna restauranger, våffelstugor och värmestugor i Romme mot Funäsdalen. Så långt i från varandra man kan komma. Allt bättre i Romme. (Jag älskar Funäs då det är där jag har gjort flest säsonger av alla mina år som säsongare)Sjukt effektiv anläggning, fast våffelgräddningen är strået vassare än liftarna.
Ena köer jag upplevt där är på vägen in till Romme men det kan man gärna inte klanka på Funcke för.