Film med folk från freeride

Mackan89

Ny medlem
Tja!

Jag har ett tag nu varit väldigt intresserad av att klippa en skidfilm och saknar material att klippa med. Så om folk vill, kan och känner för att skicka lite klipp så att jag och möjligtvis andra kan få ta del av materialet och göra en "best of freeride" film under vintern 08/09.
Skulle tycka det vore en rolig grej.

PM:a mig om intresse finns.

Babas :D

varför inte låta alla som vill redigera en "best of freeride" göra det, så får man rösta på vilken som blev bäst sen? :)

jag tycker "seb" ska redigera isånnafall! som knåpade ihop den sjuka trailern eatin' it,
eller antton jansson!

Senast ändrad:
Trådskaparen vill ju öva själv? har desvärre inga bra klipp till dig så jag är inte mycket till hjälp.

kollat något på ideen "Newschoolers, FIRST"

det är en skidfilm som dom på newschoolers gjort med medlemmars material, så får man ladda hem sedan! sjukt kul att se på den rullen!

då får alla som vill skicka in material till filmen, och så plockade dom ur de bästa å gjorde små delar med maasssor av åkare!

nått sånt borde gå att göra! frågan är bara vem som orkar sitta å redigera en miljon medlemmars material till en långfilm! hahaha
men de blir nog fett :D

jeppenator sa:

det är en skidfilm som dom på newschoolers gjort med medlemmars material, så får man ladda hem sedan! sjukt kul att se på den rullen!

då får alla som vill skicka in material till filmen, och så plockade dom ur de bästa å gjorde små delar med maasssor av åkare!

nått sånt borde gå att göra! frågan är bara vem som orkar sitta å redigera en miljon medlemmars material till en långfilm! hahaha
vart kan man ladda ner?

vilken smart idée! de hade blivit galet ^^...jag hänger på ifall det blir något, antingen redigera eller åka!.. men hur bra ska man va?

Senast ändrad:
Stepup sa:
jeppenator sa:

vart kan man ladda ner?
fasen, hittar de inte nu.. men fanns nånstans på www.newschoolers.com iallafall! haha

Visst skulle man kunna låta massa klippa och hålla på men jag såg det mer som en kul grej för att spendera strötiden hemma på.

Många undrar hur bra man ska va. För mig är det inte så jävla viktigt. Åka ska ju va roligt så jag tycker de bara är kul om folk vill skicka nått, och ofta är det inte bara tricket som avgör hur bra klippet är så att säga. Så skriv och skicka det ni vill ;)

haha, så ni tror att någon skulle orka redigera en långfilm bara för att ni säger att dom är bäst på det? trådskaparen erbjöd sig att redigera och ni får nog nöja er med det

Det verkar krångligt för de flesta att fatta att TS vill redigera filmen....
Men visst, en riktig "Best of- Best of" vore nice.

Att köra på den linjen som Aspebo var inne på verkar ju fräck. Eftersom alla verkar ha en liten favorit editor och det verkar finnas en del som kanske inte gjort någon edit förut men ändå vill prova på, varför då inte göra en liten tävling?

Man tar ett visst antal utvalda klipp (samma för alla) som de tävlande får använda i sina edits. Det kan vara material som några goa själar gärna delar med sig av.
Fixar så att klippen finns tillgängliga för alla att plocka hem.
Sen skapar man bara en tråd där alla kan posta sina bidrag och folk kan rösta och en vinnare kan koras.
Vinnaren kan ju få det ärofyllda uppdraget att göra en "Best of Freeride"- edit ;)

Alla kommer ju få olika kvalité och använda olika codecs på inspelningarna, kommer bli grymt tidskrävande att redigera det snyggt. Men men, lycka till! :)

Bra idé Mackan!

Lycka till!
Vore kul att se resultatet så se till att skriva i tråden när du är klar.

Jeffa

Tillbaka
Topp