Göra klart hemsidan..

JakobJ

Aktiv medlem
Göra klart hemsidan..
Tja...
Jag har nyss designat klart en hemsida i dreamveawer och undrar hur man ska göra för att spara in den på internet.. Nån som kan berätta steg för steg vad man ska klicka eller skriva?
Äre lätt att ändra på hemsidan sen när man är färdig?

Jag har sökt i forumet och tycker inte att det är nåt sånt svar som jag vill ha...

Göra klart hemsidan..
Du är inne på fel forum så att säga. IDG.se har väl några skolor för webbintresserade. Det du behöver är lite mer än Dreamweaver. Du behöver ett konto på ett webbhotell (gratis eller betaltjänst spelar ingen roll) där du lägger upp dina dokument. Vanligtvis döper du "startsidan" till "default.htm", "index.htm" eller "index.html". Det brukar framgå när du skriver in dig på "webbhotellet".

Du kan alltid ändra din hemsida genom att logga in på webbhotellet och uppdatera din hemsida kontinuerligt.

Antingen har webbhotellet ett webbgränssnitt eller en FTP-anslutning, spelar ofta ingen roll. FTP-anslutningen är bättre enligt mig för då har du större kontroll över alla filer på servern, försök finna ett webbhotell med FTP konto istället för webbgränssnitt. Det är min rekommendation.

Försök söka på internet efter typ HTML skola eller webbskola eller liknande så finns det väldigt många sidor som erbjuder fullskalig hjälp i ämnet.

Göra klart hemsidan..
om hemsidan är klar och funkar på datorn så är det väl bara att leta upp nått bra webhotell där du kan lägga den. finns många gratis men jag har ingen koll på det.

http://www.one.com vet jag att många använder. Det kostar nog 12:- månad där men å andra sidan akn du få en fin .se-adress typ www.jally.se där ;)

Göra klart hemsidan..
PeAC sa:
Du är inne på fel forum så att säga.
Inte då!

Här finns webbintresserat folk också!

Det framgick inte i vilket språk du har använt.

Innehåller det PHP eller något annat serverspråk som t ex kan prata med MySQL-databasen, så rekommenderar jag apakossa.org. (Är helt gratis, gäller bara att komma intill. Begränsat till 200 konton)

Men som JockeSki var inne på så är One.com riktigt prisvärt.

- Hör av dig om du har mer frågor rörande webben så är det bara höra av sig!

Mitt företag inom hemsidebranchen: www.joakimgreen.com/design

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp