Hoppar framåt när jag gör BF. Hjälp!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

PetterV

Ny medlem
Tja...
Okej nu e de såhär när jag ska göra en backflip så börjar jag i mitten av mattan hoppar och sedan landar jag typ utanför, igår landa ja typ me näsan på ramen och hade ont hela dagen... hur ska jag göra för att undvika detta?

inget vi kan hjälpa dej med:/ tänk dej bara att hoppa back med en snurr!

Gör i och för sig samma sak på corkar ibland, men det är väl inget vi kan göra åt saken? Är väl bara att gå ut och testa och träna.

Inget vi kan hjälpa dig med. Det är bara att tänka att du inte ska göra den direkt, så gör den då du har flygit just ovanför mattan :D

söka i forumet.. de hjälper som fan och efter de kommer du veta precis hur de går till..

Du ska vänta med att börja rotera volten, fokusera mer på att få kraften uppåt..

När du gör bf framot blir det gainer när du gör gainer tittar du mer framot en vad du gör en vanlig bf, så tänk på att sträck( ljushopp) sedan gruperar du, om du ska göra det lätt för dig så ställer du dig på kanten av studsmattan för då lutar ju duken på mattan nerot. men jag håller med titti det är på skider du ska göra det och då flyger du ju framot : D åååå det är ju nice

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp