Införa 18-års gräns i forumet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snorlax sa:
WITMatrix sa:
En funktion som hade varit riktigt skönt är att istället för att bara kunna välja vilka avdelningar inom forumet man vill se så skulle man kunna välja bort de medlemmar man inte vill se svar eller trådar från.
Dvs. säga en funktion som blockar de folk man inte orkar höra på/om längre...min lista hade varit lång...mycket lång!

EDIT: intressant poäng kalle188...
Själv tycker jag det är en dålig ide
men ändå inte
Jaha? Ingen motivering eller så för varför du tycker det är en dålig idé?

Känner att det är ytterst lite jag skulle missa om jag hade kunnat blocka en hel del personer här inne! Risken finns ju för de som inte sköter sig blir blockade av "gubbarna" som verkligen kan det som de oskötsamma i framtiden behöver veta...

WITMatrix sa:
Snorlax sa:
WITMatrix sa:
En funktion som hade varit riktigt skönt är att istället för att bara kunna välja vilka avdelningar inom forumet man vill se så skulle man kunna välja bort de medlemmar man inte vill se svar eller trådar från.
Dvs. säga en funktion som blockar de folk man inte orkar höra på/om längre...min lista hade varit lång...mycket lång!

men ändå inte

Känner att det är ytterst lite jag skulle missa om jag hade kunnat blocka en hel del personer här inne! Risken finns ju för de som inte sköter sig blir blockade av "gubbarna" som verkligen kan det som de oskötsamma i framtiden behöver veta...
det är bra för att det fins en hel del onödiga svar på fr forum

det e dåligt för att jag tycker om man tillexempel blockar en person så går man in på ett forum som just han har skrivit rätt svar på som du vill veta

svårt för att formulea rätt
dyselexi

WITMatrix sa:
Snorlax sa:
WITMatrix sa:

men ändå inte

Ni begär för mycket..
Ni har ingen aning vilka krav ni sätter på Johan att han ska utveckla det.
Det är dock svårt att veta vad som är rimliga lösningar och möjlija lösningar om man inte har insyn och har något hum och programmering och webbutveckling.

Sen ska ni tänka på att varje liten ny funktion eller uppdatering kräver mer och mer från servern, många har ju som sagt klagat på att FR varit segt den senaste tiden.

Kenny_with_a_penny sa:
cp skadad eller? 18 är du en pussy eller.. det är inte vad åldern är utan hur man är som person! så fattig du är asså, hahah wajnarn nr.1.. hahah är du fett ball för att du är över 18 eller. ne du borde bli portad för life för denna töntiga posten!!! hahaha skratt på dej! din lilla slav!
Och här har vi alltså typexemplet på den sortens text vi helst slipper här på freeride.

men va fan sluta whine om åldern! de finns ju vem som helst som kan uppföra sig bara om det vill! jag tycker alla på freeride är pretty much whiners allihopa alla tror att de e så vuxna å whinear på alla å skit! men palla ni är inte så vuxna nån av er/oss? liksom vilken vuxen gör forum posts om detta eller huvud taget whinerar om vad någon har skrivit i någe forum? alla tror att de är mognare än va de är på denna sidan, så unTRUE!!! usch banna mej for life! jag skiter vilket. det är ju bara så mycket whiners å claimers på denna sidan ändå! fett tråkigt, plus fett tråkigt att man får varingar av sånna löjliga saker som att de inte finns! men om man skulle träffa nån av moderatoerna på fyllan så sklkulle de nog va som vem som helst på denna sidan, men det är deras "plickt" att vara så himla serriiii! alla på freeride är så hilma freeride asså.. kan inte alla bara tagga ner å sluta whinea på allt å alla å bara skita i allt å bara chilla på allt, oj va ledsen jag blir någon skrattar i bräcka, det måste va mot mej jag är inge sjäv säker alls, ne men å vi måste infära ålders gränns... å sluta whine på folk som undrar vad man ska köpa!!

ALLA ÄR NYBÖJRARE NÅGONG GÅNG, TÄNK PÅ DE INNAN NI WHINEAR! ni som whinerar tror kanske ni e coola balla bra, men de finns alltid någon som är bättre än er här på freeride.. så sluta, slita för att vara så balla å kör erat race era majskorvar...

å just ja, ååååå han kan inte stava inför åldersgräns.. tror ni inte att någon älder än 13 har svårt att skriva eller? såååååååååå jääääääävla friiiiirajd asså! nästan att jag måste gråta! imorron ska jag fasen ta bort mitt konto för denna sidan är bara full av jävla whiners som tror att de är bättre än alla andra.. det är ingen laganda på denna sidan, å du kan inte stava å du suger ball å du är så omogen, å sluta skriv, å sluta gör inlägg utan att söka, liksom vem orkar söka!!!!!!!!

jag har ingen disrespect för johan å moderationerna å shit men vissa e lite konstiga men skit samma!..

men vissa borde fasen tänka på hur de tänker! palla tro att man e bättre än alla andra!!! såååååååå fett jävla less, jag pallar inte skriva rätt å vara så serious asså, ja tycker bara att det är för mycket, jag försöker inte bli polare med alla å sånt, jag gillar de jag händer med å chillar.. men hata mej för det det är lungt sverige har ju ytrandes frihet! å saker..
jag är inte social.

men folk behöver tagga ner på whineandet.. låt skidåkning tala för en.. serri en som e skit bra på skidor kanske har dyslexsi eller what ever, ska man intföra åldergräns då? han är ju född med det han har kanske mycket att säga ändå! sluta va så untrue!

gay

Kenny_with_a_penny sa:
cp skadad eller? 18 är du en pussy eller.. det är inte vad åldern är utan hur man är som person! så fattig du är asså, hahah wajnarn nr.1.. hahah är du fett ball för att du är över 18 eller. ne du borde bli portad för life för denna töntiga posten!!! hahaha skratt på dej! din lilla slav!
Har har vi som utter säger ett typexempel på den typ av folk vi inte vill inte vill se här.
Att använda ord som CP som skällsord är för mig helt oacceptabelt och tycker att man borde bli bannad för mindre,
Att använda ett handikapp på det sättet visar helt enkelt denna persons inkompetens att föra något användbart till oss alla. och inkompetens som individ.
Kort sagt, du är helt talanglös Kenny_with_a_penny

Person påhopp är inte riktigt min grej men jag känner en underbar människa som är CP skadad och det gör mig ont att läsa sådana inlägg från någon som inte kan beskrivas som något annat än en imbecill.

Senast ändrad:
Tack återigen Mr Penny, ett mycket bra exempel på en oläsbar text som visar vad vi menar.

Fysisk ålder har ingenting med det att göra, det handlar om mental ålder.

haha, jo jag är talanglös what ever!! finns så mycket mer än skidåkning att göra.. jag kanske menade certain person! det är ju trots allt en förkorting!

hahahahahahaha, jag är faktiskt snäll ivärkligen heten! lossas bara vara hård, hahah..

kenny with no penny is gone! orka skriva i en sådan här skittråd.

Kenny_with_a_penny sa:
haha, jo jag är talanglös what ever!! finns så mycket mer än skidåkning att göra.. jag kanske menade certain person! det är ju trots allt en förkorting!
så "certain person skadad" då eller? fantastiskt bra dodge.

starta egen hemsida då!? www.skidorpa1800talet.se=)

Lås tråden nu tack..=)

Senast ändrad:
hilla sa:
..Folk kan ha dyselexi....
haha najz, dyslexi. utan E där.

Om man sätter 18års gräns kommer riktigt många försvinna från den här sajten
även många som är över 18. Reklam företagen vill inte hjälpa freeride.se eftersom inte kidzen ser deras reklam och köper deras grejor. Freeride.se har inte råd att hålla uppe det som behövs (kanske), och då läggs sidan ner.

Vill du dra ner freeride.se i skiten?

vad ska ni snacka om då......jodå jag vet vad du är ute efter lite snusk talk med andra skidåker kanske

yellow

jadu 98% av alla medlemar kommer försvinna, freeride kommer inte kunna gå runt, och freeride skulle bli dött!

det var det jag ville säga!

hejsvejs

Snorlax sa:
det e dåligt för att jag tycker om man tillexempel blockar en person så går man in på ett forum som just han har skrivit rätt svar på som du vill veta

svårt för att formulea rätt
dyselexi
Førstår vad du menar men som sagt, jag tror inte de perosner som jag skulle vilja kunna blocka skulle tillføra ett svar som intresserar mig...de har inte gjort det æn så længe!

CrashX sa:
Ni begär för mycket..
Ni har ingen aning vilka krav ni sätter på Johan att han ska utveckla det.
Det är dock svårt att veta vad som är rimliga lösningar och möjlija lösningar om man inte har insyn och har något hum och programmering och webbutveckling.
Jodå, har god insyn inom webutveckling. Både som glad amatør inom softwareutveckling till webutveckling før førsvarsmakten... Men jag sa inte att man skulle inskaffa det...jag sa jag att jag hade tyckt det va fint med en sådan funktion!

vet inte om detta har skrivit vilket de borde ha gjkort men jag orkar inte läsa hela tråden men ett bra exempel på att detta inte fuingerar är JOCKESKI som typ är omognare än dom flesta skitungar på denhär sajten och han är typ 30 snart,

a_ahlnas sa:
Vi är på ett forum det är ingen jävla uppsats vi ska skriva. Stavningen är inget problem som jag ser det. Spam, O-T, Svar som Orka är väll dom stora problemen.
När du skriver en uppsats i skolan är det du, din lärare och möjligen någon mer som läser den. När du skriver nåt på Freeride är det flera hundra personer som läser det... Jag tycker stavning är minst lika viktigt här som nån annanstans. Det behöver inte vara perfekt, men läs åtminstone igenom lite snabbt vad ni skrivit innan ni trycker på Spara... Annars håller jag med dig om att spam och meningslösa "orka"-svar eller liknande som ändå bara är till för att provocera är det som är tristast att läsa.

WITMatrix sa:
Klicka på personens namn så du kommer till dennes profil, klicka på Blockera. Min lista är lång, och den blev längre efter att ha läst den här tråden...

18-årsgräns tror jag inte på. Ålder har rätt lite att göra med hur läsvärda grejer någon skriver.

Peter_K sa:
Klicka på personens namn så du kommer till dennes profil, klicka på Blockera. Min lista är lång, och den blev längre efter att ha läst den här tråden...
Dær sa du nått...helt glømt bort att den funktionen fanns! Hur fungerar den? Blockar den allt som personen ifråga skriver?

helt seriöst, du måste iaf va världens töntigaste och omognaste och onödigaste kille över 18 om du gör en sån här tråd.

Lättare att förbjuda regel-nazister. Moderatorn får se till enskilda fall, om en person postar 30 totalt meningslösa inlägg så får moderatorn upplysa personen att det börjar bli lite jobbigt, vare sig han/hon är över eller under 18år.

dummaste idén på länge, ett forum ska vell vara till för alla?

pkLING, där har du faktiskt fel.

Ett forum är till för ägaren och dennes intressen, det vill säga de som ägaren låter besöka forumet.

Vilket då betyder att ägaren gör precis som han behagar. vi har inte rättigheter här, endast skyldigheter att följa de regler som freeride.nu har satt upp.

Tyvärr är det många idag som inte gör det.

Viggo sa:
Vet inte om detta diskuterats tidigare, jag sökte men fann inget. En stopr förbättring i forumet vore om man införde 18-års gräns för att kunna posta. Det skulle göra forumet mycket mer givande utan alla jibberkids som inte kan uppföra sig varken på internet eller i det riktiga livet. Åsikter?
Du låter lite som vem som helst i valfritt blått parti. De drar alltid upp nåt helvrickat förslag, så att folk får en karamell att suga lite på. Efter att frågan diskuterats och grubblats över tycker plötsligt många att det trots allt kan tyckas vara en bra idé.

Nu babblar jag i nattmössan, men det jag vill komma fram till är att detta märkligt nog bara skulle resultera i att folk ljuger ihop ett personnummer (som förmodligen kommer att krävas vid omregistrering). Då skulle snart samma kommentarer flyga in i trådarna igen.

Dessutom är jag generellt emot grejen med åldersgränser eftersom man utesluter grupper av intressanta människor, som faktiskt också måste få vara en del av diskussioner. Det är ju själva syftet.

För att få bukt med onödiga och dumma kommentarer kanske man skulle utvidga personal, som rensar bort just dessa typer av inlägg/kommentarer etc.
Men det medför ju också att Freeride måste växa ytterligare. Är det vad man vill?

Eller ska man kanske gå till lärarsverige och klaga på dagens ungdomars miserabla tankesätt?
Känns lite idiotiskt i min mening.

Är ni trötta på meningslösa inlägg får ni väl bygga ett eget forum där ni själva bestämmer vilka som ska få vara med och vilka som ska lämnas utanför.

Tror att en åldersgräns vore en dum idé, hela tanken med Freeride är väl att det ska vara en samlingsplats för personer som delar samma intresse, skidor. Fast jag förstår nog varför du vill ha en åldersgräns, det skrivs en hel del skit här om man nu skulle jämföra mot andra forum. Jag personligen är något av en stavningspedant och stör mig på felstavningar men vad jag vet så kan personer över 18 år stava sämre än en 15 åring.
Så nej ingen åldersgräns på Freeride om du frågar mig =)

En stavningskontroll med funktionen att inga inlägg och kommentarer registreras innan man stavat rätt kanske vore något. Vore bra som ett projekt i samarbete med skolverket eftersom skolan uppenbarligen inte kan lära ut detta.
Gustav

Viggo sa:
Vet inte om detta diskuterats tidigare, jag sökte men fann inget. En stopr förbättring i forumet vore om man införde 18-års gräns för att kunna posta. Det skulle göra forumet mycket mer givande utan alla jibberkids som inte kan uppföra sig varken på internet eller i det riktiga livet. Åsikter?
Och hur gammal var du igen....?

kenny_with_the_penny säger precis så som de är..
jag håller faktiskt med han

synd att han tog bort sitt konto... hah

sluta bry er om ålder... det finns många över 18 som har svårt å skriva..
freeride är till för alla,,

Emil_Tidstrand sa:
Viggo sa:
Ja du är 19år Viggo:) Du kände själv att dina inlägg var smörja när du var 18år?

jeppenator sa:
kenny_with_the_penny säger precis så som de är..
jag håller faktiskt med han

synd att han tog bort sitt konto... hah

sluta bry er om ålder... det finns många över 18 som har svårt å skriva..
freeride är till för alla,,
Bara før att det ær till før alla betyder det ju inte att man inte kan uppføra sig...eller!?

kalle188 sa:
Inför åldersgräns. Detta kommer innebära att de bra seriösa trådarna som fanns när jag var ny och började vara aktiv på denna sida förhoppningsvis kommer tillbaka och man slipper uttryck som "LOL" och "btw" för att nämna två! Eller så kan man skapa ett nytt forum där "kids", "jibbers" eller annat folk som känner för att skriva intressanta trådar som "vad finns under ditt ctrl v" kan herja friskt. Eller är det någon som tycker anorlunda?

För så som jag ser på det hela har det blivit en drastisk försämring av hela forumdelen, Och detta senaste åren.

Inför 18 i forumet så slipper vi all skit på denna skidåknings sajt!
Ni som säger att jibbingen inte har något med skidåkningen att göra måste vara helt jävla efter. Sporten utvecklas och ärligt talat jibbar säkert 40-60% av alla som åker skidor.

Att införa 18års regel tycker jag skulle räknas som diskiminering. Det är förjävligt om en sida för oss actionsportintresserade skulle ha 18års gräns, det känns ungefär som att vi under 18 inte får hålla på med actionsporter.
Om ni som är för den här tråden ogillar mobbning borde ni hata er själva.
Jag är så förbannad att jag hemskt gärna skulle vilja be er dra åt helvete, men då skulle jag nog fått en fet jävla varning.

Och det där med "allt skit på denna sida". Det är dom under 18 som är mest engagerade och för sporten framåt

Det kanske tillochmed är bättre om vi inför en "max 20 års regel"?

Näe allvarligt talat, tänk om, det är förjävligt hur ni beter er. Och ni ska vara vuxna?!

/R

Robint sa:
Sporten utvecklas och ärligt talat jibbar säkert 40-60% av alla som åker skidor.
Inte för att vara elak, men om du tar bort nollorna bakom 4 och 6 så är du kanske nere i sanningen.
Försäljningen av breda skidor/twintips står för en mycket liten del av skidförsäljningen. Kan ta reda på den exakta siffran lite senare idag.

40-60% hehehehe är ungefär som att säga att det är 60-80% som åker snowblades ;)

//H

The_Cat sa:
Emil_Tidstrand sa:
Viggo sa:
Ja du är 19år Viggo:) Du kände själv att dina inlägg var smörja när du var 18år?
Ja jag är 19, född 87. Men som tidigare nämnts i denna tråden är det egentligen inte fysisk ålder som borde mätas, utan den mentala. Självklart kommer man inte kunna kolla så alla som registerar sig är fyllda 18 år, men det är väldigt lätt att upptäcka den mentala åldern oftast. Så det jag yrkar på är snarare en mental 18-års gräns, där de som är under 18 men uppför sig och bidrar med kontenta inte upptäcks och således glider förbi obemärkta. Egentligen är väl kanske inte en åldergräns nödvändig, utan snarare hårdare moderering?

Viggo sa:
The_Cat sa:
Emil_Tidstrand sa:
Ja jag är 19, född 87. Men som tidigare nämnts i denna tråden är det egentligen inte fysisk ålder som borde mätas, utan den mentala. Självklart kommer man inte kunna kolla så alla som registerar sig är fyllda 18 år, men det är väldigt lätt att upptäcka den mentala åldern oftast. Så det jag yrkar på är snarare en mental 18-års gräns, där de som är under 18 men uppför sig och bidrar med kontenta inte upptäcks och således glider förbi obemärkta. Egentligen är väl kanske inte en åldergräns nödvändig, utan snarare hårdare moderering?
http://www.mensa.se/

Okej nu vänder ja mej till allt det "bror bo" påpekade med att jibbing inte borde finnas här på freeride, om man skulle göra ett test där frågan var "hur många som någongång har hoppat på ett hopp o gillat känslan o att det va skit kul". Skulle nog svaret bli minst 90% som svarade JA till den frågan, skulle nog bli lättare att göra en HELT NY sida för er "riktiga skidåkare" som ni kallar er för, där ni kan prata om eran "riktiga skiåkning" och eran fantasivärld där det inte finns brädåkare och jibbare(riktiga skidåkare för mej) inte finns, någon som håller med detta jag skrev nu?

nyrah sa:
Viggo sa:
The_Cat sa:
http://www.mensa.se/
Du känner dig mentalt underlägsen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp