Jibberish / Jibbing Inlägg

filerna som man ska ladda ner finns typ inte kvar på hemsidan lr så hittar jag om inte
vad ska jag göra?

Det står ju att man ska ladda ner 1.02 lr nått sånt först men hittar inte den

jag hittar typ bara deluxe version.....<<är det den man ska ladda ner

Senast ändrad:
Rege sa:
Sjogras sa:
toobie sa:
är spelet bättre än SSX?
Det beror på...

MEN HUR "INSTALLERAR" MAN CUSTOM SKIDOR???
Nån som vet?
Joo skidorna kan man tanka på sidan.. Sen gå du till jibberish mappen sen i in i skis mappen, Sen finns alla där då tar du bara dem du har tankat och byter namn till custom1
custom2 custom3 osv och sätter in dem i skis mappen då kommer det upp en fråga om man vill ersätta då trycker du ja. :)

Martiiin sa:
Rege sa:
Sjogras sa:
Det beror på...

Nån som vet?
Joo skidorna kan man tanka på sidan.. Sen gå du till jibberish mappen sen i in i skis mappen, Sen finns alla där då tar du bara dem du har tankat och byter namn till custom1
custom2 custom3 osv och sätter in dem i skis mappen då kommer det upp en fråga om man vill ersätta då trycker du ja. :)
precis!!

varför måste jag installera spelat varje gång jag ska spela det. för ska jag starat det via ikonen nästa gång jag ska spela så går det inte att köra. svara i min gb tack på förhand

/ville

v-larsson sa:
varför måste jag installera spelat varje gång jag ska spela det. för ska jag starat det via ikonen nästa gång jag ska spela så går det inte att köra. svara i min gb tack på förhand

/ville
prova att starta jibberish genom att gå in på "den här datorn" alltså använd inte genvägen.

här är dessutom lite smygtitt på hur nya JIBBERISH 2.0 kommer att bli

- 2 top and 2 base for skis
- Better character selection will allow for many more jackets and pants and ski designs, and it will be easier to add your own. I'm planning on making it so that you put the image files in a folder and add as many as you want and it will automatically detect all the images in that folder as jacket textures. same with pants and skis.
- news levels... Larger, many different paths.
- new grabs... I'm not sure how many and which ones yet, but I'm expecting to make it so that i can create many grabs easily. So there should be a large selection of grabs that you can choose a key combination for each of them.

- Better graphics... My goal is to be similar to the Xbox game amped 1, but it probably wont be as good. But much better than the current version of Jibberish.
- rails... C and S rails will work
- 3 axis rotation.
- Ill try to make it work with a controller but i can't promise that i will have time and that it will work.
- Should be compatible with Macintosh and Linux since it uses openGL. but i still have to convert it to work with Macintosh but that SHOULD be doable.
-Open source so people can make modifications if they know C++ (I'm assuming no one will know how to do this haaa but i feel like i still should do it)

- Better scale of size of objects and distances.
- Users can make levels with 3ds max, if they know how and i will try to make a video tutorial or something of the sorts and put it on youtube or maybe on the jibberish website .
- Users can pose the characters (hopefully). Using a program called blender, similar to 3ds max but free. Also needs the user to know what they are doing.
- System requirements will be higher than the old version, i will try to make a low and high quality option within the game.
- new website...
- Wont be multiplayer since i can't imagine that being very good/fun since everything is far away.

några smygtittar på den nya grafiken i jibberish 2.0

park1.jpg

http://www.toxicfilms.tv/uppics/snowp/park1.jpg

park2.jpg

http://www.toxicfilms.tv/uppics/snowp/park2.jpg

park3.jpg

http://www.toxicfilms.tv/uppics/snowp/park3.jpg

Senast ändrad:
jeppenator sa:
yää 2.0 verkar soft som fan.. när släpps de?
det skulle typ ha kommit för ett år sen men det har blivit massa förseningar..
men vad jag har försått så ska det släppas nån gång under vintern 07 och vara gratis.

Cnilsson sa:
Martiiin sa:
Rege sa:
precis!!
eller så öppnar du Custom1 i paint och ritar om den och sparar den som den är...

flipi sa:
någo som vet hur man läger till mönster på jackor å skidor?
du går in i jibberish mappen,
öppnar filen i paint och ritar .. eller klistra in nån bild från nåt annat ställe.. allt går :)

tänk på att om du vill ha den gamla jackan sen igen måste du nog spara den nån annanstans också, som en backup.

men jag testade ett jibbspel på en skidmässa i höst som hade typ grafik som ssx men var lite mer verklighets troget nån som vet vad det heter det skulle släppas kring jul o nyår =)

Sjogras sa:
toobie sa:
är spelet bättre än SSX?
Det beror på...

DU går in på sidan. klickar upp skidan du vill ha och högerklickar-spara som-"jibberishmappen"- skis. sen sparar du över costum 1,2 eller 3 eller så sparar du över några du inte gillar.

Eller så gör du ett par egna i paint eller photoshop och sparar dom under samma namn

Fler Bilder Från Jibberish 2.0

"Les développeurs (bénévoles) se refusent à donner une date de sortie pour la version 2.0, avant juin 2007 a priori, mais ils nous ont quand même fait parvenir un avant-goût des prochaines modifications.
Voyons un peu tout ça"

Spelet kommer altså mest troligt senast juni..

Senast redigerad av en moderator:
Det där är väll bilder från gammla jibberish? fast det står ju 2.0 där så det är ganska märkligt?
Han som håller på och gör spelet har sagt förut vilketfall att han vill få det till att grafikmässigt likna amped.

nu ska vi inte vara sånna :P
klart han kan få till amped grafik ensam i ett garasch -shchs (<-fuck) på en windows 95 eller vad han nu har köpt för intäkterna på det tidigare gratisa skidspelt.

någon som vill lana på MC-röj?

Tillbaka
Topp