Mått på egna boxar!

padbmx

Ny medlem
Mått på egna boxar!
Hej!

Denna tråden ligger förmodligen fel men eftersom det inte finns någon vettigt avdelning på Freeride för detta och jag åker snowboard så lägger jag tråden här.

Snart drar mitt byggande igång inför vinter av boxar, rails och annat kul att leka med här hemma, men jag tvekar lite på måtten på 2 av boxarna.

Jag ska bygga 2 likadana boxar som ska användas som, flat-down, up-flat, up-down osv. beroende vad man känner för helt enkelt.
Dom kommer bli mellan 40-50 cm breda men det är längden jag tvekar på, just nu är jag inne på att göra varje 2,5m räcker detta eller blir det för kort?

Jag kommer ha en längre box på 6m så behovet av en längre box är ju redan uppfyllt.

Tror ni det är lagom med 2,5 på varje eller kommer det bli för kort?

Ha det!

Senast ändrad:
Mått på egna boxar!
Jag skulle kört smalare och lite längre..
3 meter på ena och 4 meter på andra typ! Om du kollar på en flatdown så är flaten alltid kortare än downdelen.

Mått på egna boxar!
Kanske borde köra lite längre då, bredden tänkte jag ha för att det ska vara enklare att landa på nästa rail om man kör up-down tex men det kanke är överdrivet med så brett?

6m railen/boxen kommer va runt 30cm bred.

Mått på egna boxar!
Haha jag la upp lite virke på 50cm nu och la brädan på och insåg nu hur stort det va, det kommer snarare hamna mellan 30-40 cm, det blir iaf något bredare än brädan.

Den på 6m blir PVC rör, dom andra 2 lådorna är jag inte säker på än, mailat några plastindustrier om HDPE några har inte svarat och några har sagt att dom inte gör till privatpersoner men får la lyfta luren snart o ringa till dom som inte svarat och se vad dom säger.

Annars får jag hitta nått annat, funderat lite på galvad plåt, det verkar ju funka bra på andra boxar jag sett, aldrig kört på plåt själv dock.

Tillbaka
Topp