Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
7 mm extra i midjan?AreSkidfabrik sa:@Ruben -> Ja, absolut. Glisseur har gett oss mycket feedback på Opinion och det han efterfrågade/saknade i Japan är det vi har löst med ny kärn-/flexprofil.
Det var väl det enda som du sa som inte blev av. Eller?!? ;-)Glisseur sa:7 mm extra i midjan?AreSkidfabrik sa:@Ruben -> Ja, absolut. Glisseur har gett oss mycket feedback på Opinion och det han efterfrågade/saknade i Japan är det vi har löst med ny kärn-/flexprofil.![]()
Nooooooooooooo, då blir ju alla mysiga mjuksnölandningar stumma! Iaf för oss hober. En mer puderoptimerad form istället?AreSkidfabrik sa:@Glisseur -> 7 mm är väl lite snålt när alla de andra stegen är 10 mm. I så fall är det väl lika braa att fläska på med en Opinion 128 :D
// Calle
Ät din gröt och väx upp.G-arle sa:Nooooooooooooo, då blir ju alla mysiga mjuksnölandningar stumma! Iaf för oss hober. En mer puderoptimerad form istället?AreSkidfabrik sa:@Glisseur -> 7 mm är väl lite snålt när alla de andra stegen är 10 mm. I så fall är det väl lika braa att fläska på med en Opinion 128 :D
// Calle
För lite kcal i gröt för att jag ska växa.Glisseur sa:Ät din gröt och väx upp.G-arle sa:Nooooooooooooo, då blir ju alla mysiga mjuksnölandningar stumma! Iaf för oss hober. En mer puderoptimerad form istället?AreSkidfabrik sa:@Glisseur -> 7 mm är väl lite snålt när alla de andra stegen är 10 mm. I så fall är det väl lika braa att fläska på med en Opinion 128 :D
// Calle
Hehe, opinion 194. Men det var ju en STEN som högg ned mig, inget dyk.G-arle sa:För lite kcal i gröt för att jag ska växa.Glisseur sa:Ät din gröt och väx upp.G-arle sa:Nooooooooooooo, då blir ju alla mysiga mjuksnölandningar stumma! Iaf för oss hober. En mer puderoptimerad form istället?
@PNyberg vilka skidor åkte du på när du testade stötdämpningen i ansiktet?
AreSkidfabrik sa:@Glisseur -> 7 mm är väl lite snålt när alla de andra stegen är 10 mm. I så fall är det väl lika braa att fläska på med en Opinion 128 :D
// Calle
Yeeee rightPNyberg sa:Hehe, opinion 194. Men det var ju en STEN som högg ned mig, inget dyk.G-arle sa:För lite kcal i gröt för att jag ska växa.Glisseur sa:Ät din gröt och väx upp.
Med tailrockerns ändring, pratar vi om en twintip-liknande skida då a la Salomon Rocker2 122?AreSkidfabrik sa:* Ändrat tailrockern till samma "form" som tiprockern. Detta kommer knappt vara märkbart i åkegenskaper, men skidan blir visuellt mer harmonisk.
// Calle
Ah, klarhetAreSkidfabrik sa:@free_fall -> Jag skulle nog inte kalla det twintip-liknande. Mer så här: Tailrockerns längd kommer att förbli densamma. Tailrockerns sluthöjd kommer att bli (ungefär) densamma. Skillnaden är att "kurvan" mellan dessa två punkter kommer att vara liknande tipens "lowrise-kurva".
// Calle
Dig och rätt rejäl bit belag vill jag minnas. Fort nå jävulskt gick det ju.PNyberg sa:Hehe, opinion 194. Men det var ju en STEN som högg ned mig, inget dyk.G-arle sa:För lite kcal i gröt för att jag ska växa.Glisseur sa:Ät din gröt och väx upp.
Ja vad var det...75mh/h to THE FACE!Corin sa:Dig och rätt rejäl bit belag vill jag minnas. Fort nå jävulskt gick det ju.PNyberg sa:Hehe, opinion 194. Men det var ju en STEN som högg ned mig, inget dyk.G-arle sa:För lite kcal i gröt för att jag ska växa.
Fin bild, är det Extremz dansbandsorkester som är ute på turné eller?AreSkidfabrik sa:Opinionprojektet i rampljuset på hemmaplan. Kul!
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/751bba06cb74575a30ca78f199871dfc.jpg[/url]
Det har jag koll på! Frågan var alltså om man kunde lägga in en pre-order och om den skulle komma lagom till mitt knä är bra!xviggenx sa:@Corin: Om du snällt back-trackar till förra sidan/toppen av denna sidan så ser du att Opinion kommer bli en triplett till nästa säsong, dvs 15/16. Då får vi nya fina Opinion 118 (med den nya 2.0 kärnan som jobbades fram i samband med 108an) samt lillebror 108 & 98.
Både 108 & 98 finns idag bara i 1 ex vardera och kommer finnas på skidtestarhelgerna i Lindvallen och Åre.
Är inte nya 118 i den nya utförande?xviggenx sa:@Corin: Om du snällt back-trackar till förra sidan/toppen av denna sidan så ser du att Opinion kommer bli en triplett till nästa säsong, dvs 15/16. Då får vi nya fina Opinion 118 (med den nya 2.0 kärnan som jobbades fram i samband med 108an) samt lillebror 108 & 98.
Både 108 & 98 finns idag bara i 1 ex vardera och kommer finnas på skidtestarhelgerna i Lindvallen och Åre.
Var det jag menade Calle..AreSkidfabrik sa:Hej alla, lite frågor som kommit upp i de senaste postningarna som jag tänkte svara på.
@Corin: Tanken med 98 / 108 är att vi tillverkar dessa två bredder i 179 samt 186 cm längd. Eftersom vi ligger relativt bra till i utvecklingsprocessen just nu så siktar vi på att släppa en "pre-release" av både 98 och 108 (i bägge längderna) i början av 2015. Det kommer att bli en begränsad upplaga som kommer att distribueras genom ett fåtal återförsäljare. MEN (alltid detta men), beroende på orderingång och andra externa produktutvecklingsuppdrag här i fabriken så kan vi ej lova någonting i dagsläget. Men det är vårt mål.
@xviggenx: Helt rätt. Vi siktar på att ha med prototypskidorna av 98 och 108 (ett par av varje bredd i 186 cm längd) på Skistores skidtest i Engelberg, skidtestet i Lindvallen samt skidtestet i Åre.
@Hasse_Lindborg: Är inte helt säker på vad du menar med din fråga Hasse, men om du undrar om innevarande säsongs (alltså 2014-15) Opinion 118 har den nya kärnprofilen (alltså den som xviggenx refererar till som 2.0) så har du helt rätt. Den Opinion 118 som finns i butik nu har alltså lite mjukare tip/tail och lite styvare under foten. Dessutom är tailrocker ändrad så att den har samma "lowrisekurva" som tiprockern.
// Calle på Åre Skidfabrik
Du kan se det på 4:e & 5:e siffran i serienumret....13= 2013/14 och 14= 2014/15.erik_lagg sa:@AreSkidfabrik:
Ok, då vet jag. Finns det något annat kännetecken? Står det tex tillverkningsår på skidan?
Bytte ni inte topsheet också? (alltså materialet)ExtremHacke sa:Du kan se det på 4:e & 5:e siffran i serienumret....13= 2013/14 och 14= 2014/15.erik_lagg sa:@AreSkidfabrik:
Ok, då vet jag. Finns det något annat kännetecken? Står det tex tillverkningsår på skidan?
/Håkan-Åre Skidfabrik
Gött.AreSkidfabrik sa:@MarkusO: Jorå, helt riktigt. Samma topsheet som ni kollade på i fabriken i vintras. Skrev det lite längre upp i en kommentar till erik_lagg: "Årets Opinion har ett topsheet med grov struktur, förra årets hade ett matt topsheet, så det finns en skillnad."
// Calle
Vad läste jag precis? MnO? Mer dämpning?MnO sa:...om inte ännu bättre, nu efter att gummimängden har ökats en aning.