Officiella OT-Tråden!

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Officiella OT-Tråden!
Hmm hadde matte prov i dag.

Kan nån denna uppgift: arean på en kvadrat är 13.5cm2. Den ena kateten är 3 gånger så lång som den andra. Vad är omkretsen/ christian =)

Officiella OT-Tråden!
henning2 sa:

Kan nån denna uppgift: arean på en kvadrat är 13.5cm2. Den ena kateten är 3 gånger så lång som den andra. Vad är omkretsen/ christian =)
det är nödvändigt att man ska kunna sånt där när man om 15 år jobbar i en korvkiosk och ska räkna ut hur många gurkmajonäs-tuber man ska införskaffa för att man ska kunna mätta sina 600 bullens pilstnerkorvar som ska säljas innom 14dagar.

Officiella OT-Tråden!
henning2 sa:

Kan det möjligen vara så att det var arean på en rektangel? Om det vore en kvadrat så skulle båda kateterna vara lika långa!

Om jag drar hypotenusan från ett hörn och ner tre gånger så kort på den andra kateten så får jag fram en omkrets på triangeln som är 26.3 cm. Stämmer det?

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
haha jag har lärt mig en ny dubbel volt!!!

de är typ double side me 180 eller så är de side först sen underflip eller rodeo 5

Tillbaka
Topp