Officiella OT-Tråden!

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Officiella OT-Tråden!
Skiller sa:
BigAir sa:
Det måste vara en rondell, undantaget är om du skriver med stor text på hunder RONDELLHUND då kanske du kan sätta den i en korsning!
Tack för ett mycket bra svar! då brire snickarkläderna på imorrn..
Men har ni tänkt på att om man ställer hunden mitt i en korsning så blir det ju faktiskt en rondell runt hunden! Även om staden inte inefattar en rondell så har alla städer rätt till rondellhund!

Officiella OT-Tråden!
vi kan ha en rondell pizza august här i östersund eftersom jag e östersunds stolthet.
men varför sätter man ut rondellhundar? vad är meningen liksom?

Officiella OT-Tråden!
Ojamae sa:
Vad är meningen med livet?
Har man en fri vilja?
Vart slutar universum?
Vad händer efter döden?

Snälla hjälp mig med dessa frågor, har funderat på dessa i 4 veckor i sträck och ändå inte funnit svaren. Kanske man kan hitta de i ett cornflakes-paket om man har tur...
Ojamae:

Läs liftarens guide till galaxen..... Svarar till viss del på dessa frågor...

Fred

Jeffa

Officiella OT-Tråden!
hen-ke sa:
Skiller sa:
BigAir sa:
Det måste vara en rondell, undantaget är om du skriver med stor text på hunder RONDELLHUND då kanske du kan sätta den i en korsning!
Men har ni tänkt på att om man ställer hunden mitt i en korsning så blir det ju faktiskt en rondell runt hunden! Även om staden inte inefattar en rondell så har alla städer rätt till rondellhund!
Smart!

Officiella OT-Tråden!
JohnAngren sa:
Pizzaaugust sa:
vi kan ha en rondell pizza august här i östersund eftersom jag e östersunds stolthet.
Ingen mening alls... Det är just därför de står där.
Svenska kennelklubben har tydligen gjort en tävling där man kan rösta på vicken som är vackrast.
ja då vinner itne våra. helt orealistiska. en blå hund tss.

Officiella OT-Tråden!
hen-ke sa:
Skiller sa:
BigAir sa:
oerhört interlektuellt! man blir så peppad!
nukan ju vi på landet ocks å rondellhundar och rondeller på en gång!:D

Officiella OT-Tråden!
Vad är det med svenska folket!?? kan ingen skriva eller prata!?? DET HETER FÖR FAN BLEV OCH INTE VART!!!! jag blir så irriterad på alla som inte kan säga blev!...

Officiella OT-Tråden!
Pizzaaugust sa:
Jag ska ta detta från början! I mars i staden linköping i det vackra landskapet östegötland tyckte medborgarna i staden linköping att en rondell behövde piffas upp.
En Konstnär skulpterade en Stor cirkel som står rätt upp och ned i rondellen.
En annan konstnär skulpterade en mycket vacker Plast hund som stog i rondellen och beskådade ringen med någon slags övernaturlig känsla!
Men hunden fick naturligtvis inte vara ifred för den lokala förstörelse ligan som först högg av hguvudet på hunden och sedan rövade bort den.
Föreningen Vreta Kloster Akademin Byggde en hund och ställde i rondellen som en protest mot detta hemska brott.
Efter ett tag Lades ett cement ben dit av en anonym konstnär för att symboliskt vänta på hunden. En ny hund har börjat byggas i stål.
Efter ett tag så tyckte folk att det skulle vara roligt att bygga sina egna rondellhundar och placera ut i stadens rondeller. Och den internationella Rondellhunds cirkusen var ett faktum. Över hela världen poppade olika hundar upp i rondellerna.
I östgötacorrespondenten har ett antal helsidor om hundarna den senaste tiden skrivits och de bli bara fler till antalet. senast i lördags skrevs 3 hela sidor om hundarna.
Detta var nog det mesta om denna historia och på www.corren.se kan ni läsa mer om hundarna.

Här är den allra första rondellhunden. skapad av konstnären Stina Opitz, Hela konstverket Mede den stora ringen heter Cirkulation II.
http://archive.corren.se/archive/20...ategory1=1096984640-4&category2=1096984640-7&
Här ar den när den hade blivit halshuggen!
http://archive.corren.se/archive/20...ategory1=1096984640-4&category2=1096984640-7&
Den officiella Rondellhundsidan!
http://www.rondellhund.se/
Benet i väntan på sin ägare!
lqvbcsm82fnsat

DEt ursprungliga konstverket! Utan sin riktiga hund, (i väntan på järnhunden)
lqvbcsm80s03r4

Sådär, det finns ett antal artiklar om denna folkliga rörelse på www.corren.se
Hoppas ni har fått lite mer kött på benen i detta ärende. tack för mig.

Officiella OT-Tråden!
JohnAngren sa:
Pizzaaugust sa:
Svenska kennelklubben har tydligen gjort en tävling där man kan rösta på vicken som är vackrast.
Det finns en mening med allt, Alla är vi någonting i livet!

Officiella OT-Tråden!
JohnAngren sa:
hen-ke sa:
JohnAngren sa:
Det finns en mening med allt, Alla är vi någonting i livet!
I synnerhet rondellhundarna!
Precis, allt startade pga att några saboterade den ursprunliga rondellhunden, Det finns en mening med allt.

Officiella OT-Tråden!
död åt rondellhundar ! och allt som har med hundar och andra djur oxå att göra ! :@

Officiella OT-Tråden!
har linköping inget bättre än en hund att vara stolta över?
här i stockholm har vi ju åtminstone Munspelsmannen! ;)

Officiella OT-Tråden!
Ville bara säga att våran Rondellhund Lassie idag har blivit offer för den lokala median.
Igår flyttade vi honom även från platsen och det har väckt stor uppmärksamhet!

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
oh my GOD underbar video...
" mitt hus, är så stort...att HANS hus inte ens får plats på min toalett!"
öööh alkohol och IQ :D:D:D

sevärt,klart sevärt!
Tack BigAir!

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
idag brände jag mig på ett strykjärn så att jag fick ett ärr tvärsöver underarmen. Två timmar senare brände jag fingret på luckan när jag skulle slänga in mer ved i spisen.
öööh dutchess och IQ...

Officiella OT-Tråden!
så här ligger det till:

"Vidare har staden relativt många uteställen (se Trollhättan/Uteställen) och ganska många pizzerior. I Trollhättan finns enligt vissa Sveriges godaste kebabsås."

hämtat från, http://susning.nu/Trollh%e4ttan

vidare är jag trollhättebo med fäbless för kebabsås.

Officiella OT-Tråden!
Sjogras sa:
Jag såg en rondellhund idag, den var inte så avancerad.
Jag och Deespin här på freeride byggde en rondellhund idag. Den är jäkligt välgjord med trästam och leopardskinn. Kanske fixar upp en bild senare om jag går förbi rondellen....

Har inte haft internet sedan i morse då jag flyttade datan, kabeln räckte inte till nya platsen men pluggade nyss in en internetUSB och fick kontakt på grannens internet. SKÖÖÖÖNT! :D

Snödjup

Tillbaka
Topp