Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den går väl kort sagt ut på att blidka storebror USA genom att vara till för att lyssna av all internettrafik som passerar landets gränser, allt i jakten på Usama och grabbarna i RAF....typ. Det revolutionerande med denna lag är att tidigare har rättsväsendet varit tvugna att ta ställning till avlyssning av enskild individ och även motivera varför just denna individ skall avlyssnas, nu finns det en lag som möjliggör en tämligen godtycklig avlyssning av VEM SOM HELST.TheFibretech sa:jag har aldrig fattat vad den här FRA - Lagen är, någon som kan förklara. Det snackar ju villt om den.Ohm1e sa:Protestera mot FRA-LAGEN!.
skicka protest till alla de riksdagsledamöter som röstade ja eller la ner sin röst.
http://www.expressen.se/1.1214535
mjöl, kort och en hundring.akel-spektakel sa:vad är det förnåttVictors sa:
Kinkan sa:har du nån färsk frukt?
HAHAHAHA... så skön
Vad händer om man driver med lagen? Om man typ skriver imorn ska jag spränga hela sergels torg, hoppas att du Usama kan hjälpa till... Jag behöver nämligen lite sprängmedel, ett 12-volts batteri räcker väl inte särskilt långt. Nitroglycerin eller liknande vore bra, plus en tändare... Och så skickar man detta till okänd dansk, kommer då polisen efter 5 minuter med sirenerna på och haffar en???Frippan sa:Den går väl kort sagt ut på att blidka storebror USA genom att vara till för att lyssna av all internettrafik som passerar landets gränser, allt i jakten på Usama och grabbarna i RAF....typ. Det revolutionerande med denna lag är att tidigare har rättsväsendet varit tvugna att ta ställning till avlyssning av enskild individ och även motivera varför just denna individ skall avlyssnas, nu finns det en lag som möjliggör en tämligen godtycklig avlyssning av VEM SOM HELST.TheFibretech sa:jag har aldrig fattat vad den här FRA - Lagen är, någon som kan förklara. Det snackar ju villt om den.Ohm1e sa:Protestera mot FRA-LAGEN!.
skicka protest till alla de riksdagsledamöter som röstade ja eller la ner sin röst.
http://www.expressen.se/1.1214535
Problemet, som jag ser det, är att våra verklighetsfrämmande politiker i riksdag och regering är de som beslutar vilka som är terrorister.....
Dagens definition avseende vilka som är terrorister låter jag vara okommenterad. Problemet ligger i att säg till exempel att SD verkligen är så stora som TEMO-undersökningarna säger och våra kära politiker tycker att "det var ju hemskt, vi måste göra ngt åt denna politiska ytterlighet" och då kommer de på ngn anledning att terroriststämpla SD och deras sympatisörer.....inkränkande på åsiktsfriheten i terroristbekämpningens namn.
Sedan tar det inte lång tid innan man börjar terrorist stämpla partier på både höger- och vänster-kanterna, allt i syfte att bekämpa "terrorismen".
Ordet politiskt korrekt får en helt ny innebörd och de etablerade politikerna skaffar sig monoplo på vad man får tycka och inte.......
För att inte tala om hur FRA:s mandat kan förändras över tiden och hur lagen kan utökas till att gälla spaning efter vad faan som helst....
Då kommer vi till argumentet "Låt de lyssna, jag har rent mjöl i påsen", de som säger så fattar nog inte vad denna lag bereder vägen för...det är nämligen inte DU som bestämmer hur mjölet i din påse ser ut, det är våra politiker som gör det.
Du kanske har rent mjöl idag, men om sympatier med SD, AFA, KPML-r etc kriminaliseras?
Du kanske tycker att hasch skall legaliseras? Om ett år så kommer denna åsikt att kriminaliseras...jag kan hålla på hur länge som helst.
VÄLKOMMEN TILL BANANREPUBLIKEN SVERIGE
Snart har vi en republik med enpartisystem och internering av oliktänkande.
Schysst framtidsbild va?
Frippan
Anton_F sa:Nästa gång ni ska ut å dansa, lär er denna killens moves först.
var det inte en tjej
tydligen inte...Willlmutt sa:Vad händer om man driver med lagen? Om man typ skriver imorn ska jag spränga hela sergels torg, hoppas att du Usama kan hjälpa till... Jag behöver nämligen lite sprängmedel, ett 12-volts batteri räcker väl inte särskilt långt. Nitroglycerin eller liknande vore bra, plus en tändare... Och så skickar man detta till okänd dansk, kommer då polisen efter 5 minuter med sirenerna på och haffar en???Frippan sa:Den går väl kort sagt ut på att blidka storebror USA genom att vara till för att lyssna av all internettrafik som passerar landets gränser, allt i jakten på Usama och grabbarna i RAF....typ. Det revolutionerande med denna lag är att tidigare har rättsväsendet varit tvugna att ta ställning till avlyssning av enskild individ och även motivera varför just denna individ skall avlyssnas, nu finns det en lag som möjliggör en tämligen godtycklig avlyssning av VEM SOM HELST.TheFibretech sa:jag har aldrig fattat vad den här FRA - Lagen är, någon som kan förklara. Det snackar ju villt om den.
Problemet, som jag ser det, är att våra verklighetsfrämmande politiker i riksdag och regering är de som beslutar vilka som är terrorister.....
Dagens definition avseende vilka som är terrorister låter jag vara okommenterad. Problemet ligger i att säg till exempel att SD verkligen är så stora som TEMO-undersökningarna säger och våra kära politiker tycker att "det var ju hemskt, vi måste göra ngt åt denna politiska ytterlighet" och då kommer de på ngn anledning att terroriststämpla SD och deras sympatisörer.....inkränkande på åsiktsfriheten i terroristbekämpningens namn.
Sedan tar det inte lång tid innan man börjar terrorist stämpla partier på både höger- och vänster-kanterna, allt i syfte att bekämpa "terrorismen".
Ordet politiskt korrekt får en helt ny innebörd och de etablerade politikerna skaffar sig monoplo på vad man får tycka och inte.......
För att inte tala om hur FRA:s mandat kan förändras över tiden och hur lagen kan utökas till att gälla spaning efter vad faan som helst....
Då kommer vi till argumentet "Låt de lyssna, jag har rent mjöl i påsen", de som säger så fattar nog inte vad denna lag bereder vägen för...det är nämligen inte DU som bestämmer hur mjölet i din påse ser ut, det är våra politiker som gör det.
Du kanske har rent mjöl idag, men om sympatier med SD, AFA, KPML-r etc kriminaliseras?
Du kanske tycker att hasch skall legaliseras? Om ett år så kommer denna åsikt att kriminaliseras...jag kan hålla på hur länge som helst.
Schysst framtidsbild va?
Frippan
MVH
"En som verkligen behöver veta"
hehe, tror inte det funkar riktigt så att dom håller koll på varenda svensk.Willlmutt sa:tydligen inte...Willlmutt sa:Vad händer om man driver med lagen? Om man typ skriver imorn ska jag spränga hela sergels torg, hoppas att du Usama kan hjälpa till... Jag behöver nämligen lite sprängmedel, ett 12-volts batteri räcker väl inte särskilt långt. Nitroglycerin eller liknande vore bra, plus en tändare... Och så skickar man detta till okänd dansk, kommer då polisen efter 5 minuter med sirenerna på och haffar en???Frippan sa:Den går väl kort sagt ut på att blidka storebror USA genom att vara till för att lyssna av all internettrafik som passerar landets gränser, allt i jakten på Usama och grabbarna i RAF....typ. Det revolutionerande med denna lag är att tidigare har rättsväsendet varit tvugna att ta ställning till avlyssning av enskild individ och även motivera varför just denna individ skall avlyssnas, nu finns det en lag som möjliggör en tämligen godtycklig avlyssning av VEM SOM HELST.
Schysst framtidsbild va?
Frippan
MVH
Rakim?jeffa sa:Guess whos back?!?
akel-spektakel sa:hehe, nepp. Han heter zack eller nått sånt.Anton_F sa:Nästa gång ni ska ut å dansa, lär er denna killens moves först.
var det inte en tjej
är du kär i mig?jeffa sa:Varför är titti kär i OlaMelin???
tyvärr intejeffa sa:Är Ola det?
Kärleken är blind!marer sa:är du bisexuell jeffa? du har ju min msn med!
smart att tänka på de nu. de e ju föfan ot tåden! hahahjeffa sa:Ja just det titti.....
Säg inget till någon ok!?!
Lova!
jo de tror jag, dom söker ju efter vissa ord, nitroglycerin och terra texVictors sa:hehe, tror inte det funkar riktigt så att dom håller koll på varenda svensk.Willlmutt sa:tydligen inte...Willlmutt sa:Vad händer om man driver med lagen? Om man typ skriver imorn ska jag spränga hela sergels torg, hoppas att du Usama kan hjälpa till... Jag behöver nämligen lite sprängmedel, ett 12-volts batteri räcker väl inte särskilt långt. Nitroglycerin eller liknande vore bra, plus en tändare... Och så skickar man detta till okänd dansk, kommer då polisen efter 5 minuter med sirenerna på och haffar en???
MVH
scrubs är inte ens roligt ffsJ-rockner sa:Scrubs maraton på 6,an, Bra som fan.
Anton_F sa:Nästa gång ni ska ut å dansa, lär er denna killens moves först.
HAhahaha! :P Skidedit på denna!