F
FandersFarFar
Guest
Officiella redigerings tråden
hur lägger man text på klippet i vegas7?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
media generator eller va de heter, nere vid effekter å övergångerJoniBonasH sa:hur lägger man text på klippet i vegas7?
Vissa saker måste man ju kunna prova självartisty sa:media generator eller va de heter, nere vid effekter å övergångerJoniBonasH sa:hur lägger man text på klippet i vegas7?
välj en text och lägg den över filmklippet de ska visas på
Även fast frågan kanske inte är det svåraste momentet i redigering så ska man få fråga vilken fråga som helst som har med redigering att göra i denna tråd.Jhunt sa:Vissa saker måste man ju kunna prova självartisty sa:media generator eller va de heter, nere vid effekter å övergångerJoniBonasH sa:hur lägger man text på klippet i vegas7?
tänk på att det inte får vara någon backgrund bakom texten. har du det så syns inte videklippet. Tänk även på att det MÅSTE ligga över klippet på klippbordet.Soederpundare sa:Även fast frågan kanske inte är det svåraste momentet i redigering så ska man få fråga vilken fråga som helst som har med redigering att göra i denna tråd.Jhunt sa:Vissa saker måste man ju kunna prova självartisty sa:media generator eller va de heter, nere vid effekter å övergånger
gör ett nytt spår över filmen i tidslinjenJoniBonasH sa:hur lägger man text på klippet i vegas7?
Jag tror han skämta, annars ska han inte hålla på med film redigering alls.morran sa:gör ett nytt spår över filmen i tidslinjenJoniBonasH sa:hur lägger man text på klippet i vegas7?
markera där du vill klippa sen tryck S.morran sa:holla!
sitter och pular med en film i vegas 7 och är ganska färsk med programmet.har sett här på freeride att amn kan göra feta filmer i vegas men borde det inte finnas lite mer effekter?är enda alternativet att köpa då eller?
undrar även om man kan dela ett klipp mitt i tu. för den klippfunktionen med saxen gör, iaf för mig, att det man markerar försvinner??
sen undrar jag vad "trimmer"feltet är till för, eller snarare förstår jag mig inte på det??
sen skulle jag vilja lära mig att fejka fokuserinar, förstår att man ska "blurra" man ska ju skärpan "fade:a" in så det ser verkligt ut, hur gör man det?
Han skämtar inte...han kan typ allt annat..men inte de!DanneK sa:Jag tror han skämta, annars ska han inte hålla på med film redigering alls.morran sa:gör ett nytt spår över filmen i tidslinjenJoniBonasH sa:hur lägger man text på klippet i vegas7?
mer effekter? tycker nästan de finns för många, alltså många "onödiga"morran sa:holla!
sitter och pular med en film i vegas 7 och är ganska färsk med programmet.har sett här på freeride att amn kan göra feta filmer i vegas men borde det inte finnas lite mer effekter?är enda alternativet att köpa då eller?
undrar även om man kan dela ett klipp mitt i tu. för den klippfunktionen med saxen gör, iaf för mig, att det man markerar försvinner??
sen undrar jag vad "trimmer"feltet är till för, eller snarare förstår jag mig inte på det??
sen skulle jag vilja lära mig att fejka fokuserinar, förstår att man ska "blurra" man ska ju skärpan "fade:a" in så det ser verkligt ut, hur gör man det?
Tryck Enter så renderas allt.. det långa röda sträcket där uppe ska bli gröntJagGillarSkidor sa:premiere pro fråga:
hur gör man så att de inte blir randigt på filmen(hoppas ni fattar!)
ja de vet ja men de blir fortfarande randigt i filmen..jeppenator sa:Tryck Enter så renderas allt.. det långa röda sträcket där uppe ska bli gröntJagGillarSkidor sa:premiere pro fråga:
kryssa i deinterlaceJagGillarSkidor sa:premiere pro fråga:
tackartisty sa:kryssa i deinterlaceJagGillarSkidor sa:premiere pro fråga:
var så godJagGillarSkidor sa:tackartisty sa:kryssa i deinterlaceJagGillarSkidor sa:premiere pro fråga:
hur gör man så att de inte blir randigt på filmen(hoppas ni fattar!)![]()
alla har inte pengar att köpa vettuartisty sa:vilket jävla tjat om de där med bra gratis program:p
hehe näe..absolut ska ju frågan om det få ställasaeriksson sa:alla har inte pengar att köpa vettuartisty sa:vilket jävla tjat om de där med bra gratis program:p
Själv har jag det ljudet som en ljudeffekt :Partisty sa:tja, letar efter ett ljud igen
ka ching ljudet när de rullar in pengar i kassa apparater
när folk ser dollartecknet i t.ex tecknade filmer så kommer de ljudet
Ingen aning......jon_ton sa:Visst fan e detta ett fisheye? -> http://cgi.ebay.com/28mm-0-45X-Wide...ryZ23780QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Peace..
Yes..jon_ton sa:Visst fan e detta ett fisheye? -> http://cgi.ebay.com/28mm-0-45X-Wide...ryZ23780QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Peace..
Om du inte vet behöver du inte heller svara...Mr_board sa:Ingen aning......jon_ton sa:Visst fan e detta ett fisheye? -> http://cgi.ebay.com/28mm-0-45X-Wide...ryZ23780QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Peace..
ja, du ser ju att de står 0,45x, de betyder att den zoomar 0,45x istället för 1,0 om du fattarjon_ton sa:Visst fan e detta ett fisheye? -> http://cgi.ebay.com/28mm-0-45X-Wide...ryZ23780QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Peace..
det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?redrum sa:ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...
sätt pilen längst upp på ljudklippet sen klickar du och drar ner det där strecket som du kommer se så tonar du bort ljudet. Sen lägger du musiken under.daaniel_j sa:det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?redrum sa:ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...
Tryck på den knappendaaniel_j sa:det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?redrum sa:ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...
påtal om vegas 7.0 är det mycket bättre än 6.0? har möjlighet att skaffa båda alternativen men vet inte vilket jag ska ta?Deespin sa:Tryck på den knappen http://i13.tinypic.com/5xpgtn5.jpgdaaniel_j sa:det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?redrum sa:ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...
Det delar videon från ljudet.
Själv tycker jag inte att det är så stor skilland, men tycker att vegas 7.0 är skönare. Så ta 7.0 du har inget att förloraredrum sa:påtal om vegas 7.0 är det mycket bättre än 6.0? har möjlighet att skaffa båda alternativen men vet inte vilket jag ska ta?Deespin sa:Tryck på den knappen http://i13.tinypic.com/5xpgtn5.jpgdaaniel_j sa:det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?
Det delar videon från ljudet.
Japp, tackar :PJakobJ sa:ja, du ser ju att de står 0,45x, de betyder att den zoomar 0,45x istället för 1,0 om du fattarjon_ton sa:Visst fan e detta ett fisheye? -> http://cgi.ebay.com/28mm-0-45X-Wide...ryZ23780QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Peace..