Officiella redigerings tråden

• Trådstartare Trådstartare lekrot
  • Start datum Start datum
Jhunt sa:
artisty sa:
JoniBonasH sa:
hur lägger man text på klippet i vegas7?
media generator eller va de heter, nere vid effekter å övergånger
välj en text och lägg den över filmklippet de ska visas på
Vissa saker måste man ju kunna prova själv
Även fast frågan kanske inte är det svåraste momentet i redigering så ska man få fråga vilken fråga som helst som har med redigering att göra i denna tråd.

Soederpundare sa:
Jhunt sa:
artisty sa:
media generator eller va de heter, nere vid effekter å övergånger
välj en text och lägg den över filmklippet de ska visas på
Vissa saker måste man ju kunna prova själv
Även fast frågan kanske inte är det svåraste momentet i redigering så ska man få fråga vilken fråga som helst som har med redigering att göra i denna tråd.
tänk på att det inte får vara någon backgrund bakom texten. har du det så syns inte videklippet. Tänk även på att det MÅSTE ligga över klippet på klippbordet.

holla!
sitter och pular med en film i vegas 7 och är ganska färsk med programmet.har sett här på freeride att amn kan göra feta filmer i vegas men borde det inte finnas lite mer effekter?är enda alternativet att köpa då eller?

undrar även om man kan dela ett klipp mitt i tu. för den klippfunktionen med saxen gör, iaf för mig, att det man markerar försvinner??

sen undrar jag vad "trimmer"feltet är till för, eller snarare förstår jag mig inte på det??

sen skulle jag vilja lära mig att fejka fokuserinar, förstår att man ska "blurra" man ska ju skärpan "fade:a" in så det ser verkligt ut, hur gör man det?

Senast ändrad:
morran sa:
holla!
sitter och pular med en film i vegas 7 och är ganska färsk med programmet.har sett här på freeride att amn kan göra feta filmer i vegas men borde det inte finnas lite mer effekter?är enda alternativet att köpa då eller?

undrar även om man kan dela ett klipp mitt i tu. för den klippfunktionen med saxen gör, iaf för mig, att det man markerar försvinner??

sen undrar jag vad "trimmer"feltet är till för, eller snarare förstår jag mig inte på det??

sen skulle jag vilja lära mig att fejka fokuserinar, förstår att man ska "blurra" man ska ju skärpan "fade:a" in så det ser verkligt ut, hur gör man det?
markera där du vill klippa sen tryck S.

Mixtra lite med gaussian blur i video FX fliken där det finns lite andra effekter.

morran sa:
holla!

mer effekter? tycker nästan de finns för många, alltså många "onödiga"
och för att klippa ut så får du klippa ut i ringar/fyrkanter. alltså början ska gå ihop med slutet
du gör blur å använder keyframes och ökar/minskar bluren

funkar vegas 7.0 till mac ? eller måste jag skaffa final cut för att gå vidare från ån iMovie vie ?

^ ja har de men när ja ska försöka dra in klippen så händer de inge även fast ja gör de längst ner o sen så kan väll inte de programet ta format som man tagit från en kamera?

hallo!
hur gör man då man lagt på en effekt och sen vill att den ska försvinna/tonas ned i samma klipp? har förstått att det handlar om keyframes men förstår inte hur man gör en början och slut på effekten?

ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...

redrum sa:
ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...
det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?

daaniel_j sa:
redrum sa:
det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?
sätt pilen längst upp på ljudklippet sen klickar du och drar ner det där strecket som du kommer se så tonar du bort ljudet. Sen lägger du musiken under.

Vet inte hur man tar bort själva ljudfilen,Nån som vet kan ju klämma ur sig det NU.

daaniel_j sa:
redrum sa:
Tryck på den knappen
5xpgtn5.jpg

Det delar videon från ljudet.

Deespin sa:
daaniel_j sa:
redrum sa:
Tryck på den knappen http://i13.tinypic.com/5xpgtn5.jpg

påtal om vegas 7.0 är det mycket bättre än 6.0? har möjlighet att skaffa båda alternativen men vet inte vilket jag ska ta?

redrum sa:
Deespin sa:
daaniel_j sa:
Tryck på den knappen http://i13.tinypic.com/5xpgtn5.jpg

påtal om vegas 7.0 är det mycket bättre än 6.0? har möjlighet att skaffa båda alternativen men vet inte vilket jag ska ta?
Själv tycker jag inte att det är så stor skilland, men tycker att vegas 7.0 är skönare. Så ta 7.0 du har inget att förlora

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp