MMartin
Ny medlem
Officiella redigerings tråden
de e bara att hålla in Ctrl å dra ut klippet ..Deespin sa:Läs igenom tråden så hittar du.TheFibretech sa:Hur gör man så det blir slowmotion på klippen i Sony Vegas Pro 8.0 ??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
de e bara att hålla in Ctrl å dra ut klippet ..Deespin sa:Läs igenom tråden så hittar du.TheFibretech sa:Hur gör man så det blir slowmotion på klippen i Sony Vegas Pro 8.0 ??
Du behöver ett rpogram med stöd för chromakey. Adobe after effects är ett bra sådant.MMartin sa:Hur gör amn me green screen , om man vill lägga dit nån bakrund eller bara klippa bort så man kan sätta in de i en annan film?
Du klipper där du vill att det ska sluta och klipper en bit in i klippet där du vill att klippet ska starta igen sen är det bara att tajma det till ett pulsslag eller liknande, lättare än så blir det inte.TheFibretech sa:Hur gör man så klippet lixom hackar sig fram eller vad man ska kalla det, lixom så det tajmas till musiken... svara gära i GB
Okej. Vilket program använder du?MMartin sa:men hur gör man om man bara vill ha sig själv på en film.. att man klipper bort bakgrunden? så de e bara svart eller nått?
YES! :D, tackar :D:DJhunt sa:Okej. Vilket program använder du?MMartin sa:men hur gör man om man bara vill ha sig själv på en film.. att man klipper bort bakgrunden? så de e bara svart eller nått?
Om du har vegas gör du såhär:
1. Lägg in ditt klipp som du filmat mot greenscreen på översta lagret på tidslinjen.
2. Lägg den bakrunden du vill ha bakom på lagret under.
3. Högerklicka på greenscreen klippet och välj media FX
4. Välj sedan croma keyer och justera färgen.
5. TADA! Du har nu lyckats =)
Det är liknande med andra program...
Nej, det kan man inte, lär dig de engelska orden så kan du de flesta programTheFibretech sa:kan man fixa något så man får vegas på¨svenska ? (pro 8.0) är mybörjare och orkar inte leta runt på google/freeride så fort jag vill göra någon jag inte kan.
Finns inte adobe premiere på svenska heller?? eller något annat?superunknown sa:Nej, det kan man inte, lär dig de engelska orden så kan du de flesta programTheFibretech sa:kan man fixa något så man får vegas på¨svenska ? (pro 8.0) är mybörjare och orkar inte leta runt på google/freeride så fort jag vill göra någon jag inte kan.
Hur fan får man bort bakgrunden då?FilleJ sa:tänk på att det inte får vara någon backgrund bakom texten. har du det så syns inte videklippet. Tänk även på att det MÅSTE ligga över klippet på klippbordet.Soederpundare sa:Även fast frågan kanske inte är det svåraste momentet i redigering så ska man få fråga vilken fråga som helst som har med redigering att göra i denna tråd.Jhunt sa:Vissa saker måste man ju kunna prova själv
vegasf43rZ sa:Vad använder du av dig för program?
vegasf43rZ sa:Vad använder du av dig för program?
-högerklicka på klippet sen ReverseTheFibretech sa:Hur spelar man upp ett klipp baklänges?
MMartin svarade på det nyss ju, ett inlägg över dittZion_94 sa:hur gör man bakåtlänges på vegas ?
vilket program använder du?TheFibretech sa:Hur gör man så att vissa delar i klipp är i svartvitt och andra inte? har försökt ett tag och jag kan göra klippen svartvita, (Event FX -> black and white) men sen kommer jag inte längre.
Försöker att skapa något slags lager elr något som i PS men har fastnat.
vegas.JagGillarSkidor sa:vilket program använder du?TheFibretech sa:Hur gör man så att vissa delar i klipp är i svartvitt och andra inte? har försökt ett tag och jag kan göra klippen svartvita, (Event FX -> black and white) men sen kommer jag inte längre.
gör en mask runt de du vill ha i färg å gör inge mer me de lagret.. lägg sedan in samma klipp under(utaan mask) å gör det svartvitt(eller om du vill ha grejjen svartvit så gör du bara tvärt om:P)TheFibretech sa:vegas.JagGillarSkidor sa:vilket program använder du?TheFibretech sa:Hur gör man så att vissa delar i klipp är i svartvitt och andra inte? har försökt ett tag och jag kan göra klippen svartvita, (Event FX -> black and white) men sen kommer jag inte längre.