Albin123skate
Ny medlem
Officiella redigerings tråden
asså jag hade tänkt redigera en freeride edit så om ni vill vame så skicka klipp till mej :P
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
youtube.com och sen söker du bara på sony vegas tutorial =)lekrot sa:www.google.seRailReppin sa:någon som vet vart det finns nybörjar guider för sony vegas
högerklicka på klippet och sedan på reverse..=)DanYb0i sa:hur gör gör man reverse i vegas pro 8.0 asså att man spelar baklänges?
då måste du ha greenscreenTheFibretech sa:Hur gör man ett osynligt eller genomskinligt objekt som på Superunknowns J.F.F 2 vid 2.30. eller måste man filma med något specielt?
va i H**vete är greenscreen?FinHund sa:då måste du ha greenscreenTheFibretech sa:Hur gör man ett osynligt eller genomskinligt objekt som på Superunknowns J.F.F 2 vid 2.30. eller måste man filma med något specielt?
BTW vrf är den här tråden så tyst
det är typ ett grönt papper eller filt typ som du hänger på väggen för att du ska kunna keya bort de grönaKinkan sa:va i H**vete är greenscreen?FinHund sa:då måste du ha greenscreenTheFibretech sa:Hur gör man ett osynligt eller genomskinligt objekt som på Superunknowns J.F.F 2 vid 2.30. eller måste man filma med något specielt?
aaaah jag fattar inte, varför måste det vara grönt???, kan nån hjälte länka en vettig tutorial till detta?FinHund sa:det är typ ett grönt papper eller filt typ som du hänger på väggen för att du ska kunna keya bort de grönaKinkan sa:va i H**vete är greenscreen?FinHund sa:då måste du ha greenscreen
måste man köpa en greenscreen eller räcker det med ett grönt lakan? och snälla, länka en turorial.Kinkan sa:aaaah jag fattar inte, varför måste det vara grönt???, kan nån hjälte länka en vettig tutorial till detta?FinHund sa:det är typ ett grönt papper eller filt typ som du hänger på väggen för att du ska kunna keya bort de grönaKinkan sa:va i H**vete är greenscreen?
Måste man täcka upp hela bakgrunden i grönt då? eller funkar det om man tar ett grönt lakan?FinHund sa:då måste du ha greenscreenTheFibretech sa:Hur gör man ett osynligt eller genomskinligt objekt som på Superunknowns J.F.F 2 vid 2.30. eller måste man filma med något specielt?
i vegas? du får lägga det över klippet i tidslinjen altså en rad över.Mmart sa:hur läggar man in text i videoklipp? jag får bara in text med svart bakgrund,
om de int funkaa så nkan du alltid keya bort de svartaTheFibretech sa:i vegas? du får lägga det över klippet i tidslinjen altså en rad över.Mmart sa:hur läggar man in text i videoklipp? jag får bara in text med svart bakgrund,
file->render as-> sen väljer du därolskybar sa:Har en lite pinsam fråga =)
Jag har precis börjat använda sony vegas 6.0..Filmen är färdig redigerad, men nu återstår det bara att göra den till avi fil, men jag fattar fan inte hur man skall göra. Jävla avancerad engelska.
Hur skall jag göra? :$
då beror det oftast på att du har fel format när du lägger in filmenPussss sa:jag får inget ljud när jag lägger in filmen i vegas pro 8.0..
varför?;O
längst ner på den rutan kan du göra den större dra ner den så är tidslinjen därgbodare sa:När jag ska lägga tilll effekter till ett klipp i vegas så kommer inte tidslinjen upp i rutan.
Om jag tillexempel väljer effekten sony black and white och trycker på ok så öppnas ju nästa ruta där man väljer hur mycket man vill ha och så, men själva tidslinjen där man bestämmer när effekten ska komma in, kommer helt enkelt inte upp! hur ska jag gör för att få upp den igen?
Testat o scrolla ner? på de effekter då det finns en massa reglage o sånt kan det ta så stor plats så man får scrolla. annars vet jag inte.more10 sa:tjaa jag har sony vegas 8.0 och har börjat redigera lite smått. idag när jag redigerade så försvann den där tidslinjen som man får upp på effekter texter mm. tidslinjen som man bestämmer hur lång tid effekten ska hålla igång. e det nån här på FR som kan berätta för mej vart fa*n den tagit vägen.
Och hur man får tbx den . Snälla hjälp mej!
jag skulle gärna vilja veta ett program som man kan göra hybersnabb spelning i. eller hur bär ni er åt för att filma tex en solnedgång eller himlen då målnen rör sig väldigt snabbt.JakobJ sa:tjena, äre nån som vet nåt program där man kan göra hyberslowmotions, alltså typ 1% av originalhastingheten..
Jag testade att filma moln i typ 10 min och sedan lade jag in klippet i moviemaker o tog "snabba upp, dubbla" typ 6 gånger sedan sparade jag det som en film. efter det lade jag in filmen/klippet i vegas o började redigera där, kvallan blir ju sämre och det är jävligt jobbigt/tar tid men det fungerar :PTheFibretech sa:jag skulle gärna vilja veta ett program som man kan göra hybersnabb spelning i. eller hur bär ni er åt för att filma tex en solnedgång eller himlen då målnen rör sig väldigt snabbt.JakobJ sa:tjena, äre nån som vet nåt program där man kan göra hyberslowmotions, alltså typ 1% av originalhastingheten..
det du söker är ett morf program, sök på www.google.seJakobJ sa:tjena, äre nån som vet nåt program där man kan göra hyberslowmotions, alltså typ 1% av originalhastingheten..
du renderar i .avi (alltså orginal kvalitet)streetknowledge sa:En fråga, jag har en Panasonic nv gs 320, & när man laggt in filmen & redigerat klart & allt så blir filmen skiiiiiitstor, 5 minuters film blir över 1 gb(!!)
Jag har sett andra filmer som är skitbra kvalle men ändå inte är större än 60 mb kanske, 3-4 minuters film. Hur renderar ni era filmer, blir era också så stora eller ?
Ock är det nån som har en likadan kamera som jag som kan få "små" filmer men endå bra kvalle.
haha jag vill ju såklart att kvaliten fortfarande ska vara bra fast filmerna är mindre ! ;p
tacktack i förhand
oj det funkade fanimigsuperunknown sa:du renderar i .avi (alltså orginal kvalitet)
svaret blir wmv eller qt 3mbit/sek eller högre!
gå in i Pan/crop och så drar du fyrkanten så halva är svart och klippet är ¨på ena halvan, sedan med det andra klippet lägger du det under i tidslinjen och gör likadant fast på andra sidan.E_Rockner sa:Har en fråga. Hur fixar jag så att jag kan ha två klipp samtidigt sida vid sida i vegas 8?
dom bra programen kostar.jibbba sa:finns det nåt hyfsat pogram som är gratis? har bara windows movie maker...
Pinnacle e inte gratis men de e billigt! de e inte ett program för proffsett men de e skapligt mycke bättre en movie maker :Pjibbba sa:finns det nåt hyfsat pogram som är gratis? har bara windows movie maker...