Officiella redigerings tråden

• Trådstartare Trådstartare lekrot
  • Start datum Start datum
Hur gör man för att det itne ska bli så "randigt". har hört nånting om deinterlace, men hittar inget. Har vegas 9.0

Skulle också gärna vilja veta hur man deinterlacar, sen tycker jag att kinkan kan hålla käften med dumma kommentarer.

How to deinterlace interlaced video in vegas?

Hi,

In the project properties setting check deinterlace method,
set it to "blend" or "interpolate". Try a few seconds of rendering with each and see which works better.

After that render your video to a progressive format, and deinterlacing is done.

But may I ask WHY do you want to deinterlace your video? Usually it's better not to do it.

There's no problem with your English, for many on this forum english is not the native language ( including me :)) )

Regards

K.L.
Saxat från "http://forums.creativecow.net/thread/24/877001"

Kinkan sa:
FinHund sa:
Kinkan sa:
va i H**vete är greenscreen?
det är typ ett grönt papper eller filt typ som du hänger på väggen för att du ska kunna keya bort de gröna
aaaah jag fattar inte, varför måste det vara grönt???, kan nån hjälte länka en vettig tutorial till detta?
det måste inte vara frönt, de kan t ex vara blått också. men tänk på att ha nån färg som inte är lik din hudfärg, t ex om du har beige så kan du själv bli genomskinlig på vissa ställen när du använder effekten för att människohud är lite beigeaktigt, så blått eller grönt är nog bäst, gult,rött osv är inte bra. hoppas du förstår

JakobJ sa:
Kinkan sa:
FinHund sa:
det är typ ett grönt papper eller filt typ som du hänger på väggen för att du ska kunna keya bort de gröna
aaaah jag fattar inte, varför måste det vara grönt???, kan nån hjälte länka en vettig tutorial till detta?
det måste inte vara frönt, de kan t ex vara blått också. men tänk på att ha nån färg som inte är lik din hudfärg, t ex om du har beige så kan du själv bli genomskinlig på vissa ställen när du använder effekten för att människohud är lite beigeaktigt, så blått eller grönt är nog bäst, gult,rött osv är inte bra. hoppas du förstår
är svart bra? (inget rasistiskt menat)

TheFibretech sa:
JakobJ sa:
Kinkan sa:
är svart bra? (inget rasistiskt menat)
men ta bara någon färg som du inte har på kläderna eller som är på nå annat ställe på bilden!

FinHund sa:
TheFibretech sa:
FinHund sa:
vet nån nått prgram man kan importa filmen för jag göra med moviw makers för de lagga på vegas så skulle vara glad för tips
fattar inte riktigt... men du kan ju importera i Movie maker.
då blire så jävla dålig kvalla :S
men kvalitén försämras ju i vilket fall när du sparar den i movie maker. så om du tycker det är för dålig kvalité att importera i de så kommer du tycka att de är för dålig kvalité att spara filmerna i.

ErikAndersson sa:
låter super. Jag undrar vad som är det bästa programet o redigera en film i (vill ha ett relativt bra program där man kan göra mycket mycket saker och som går att få tag hyfsat lätt)
tack på förhand
Jag använder vegas 7.0 det funkar perfekt ;P

TheFibretech sa:
Någon som vet hur man få till en sådan Halvtonad färg som drar sig över skärmen i vegas 8 pro?

Kolla vid 0.47 så fattar ni vad jag menar ( i detta fallet är det den gula jag syftar på )
https://www.freeride.se/video/none-production---chairity/
Antingen så gör man egna bilder i ps som man drar över eller så använder man färdiga klipp så kallade "artbeats" eller "light leeks". De är till för man ska kunna återskapa det skenet som ibland blir när man filmar med 16mm. Artbeatsen är svindyra att köpa. Har för mig att ett packet med olika klipp kostar 500 dollar eller nått sånt. www.artbeats.com.

Men jag fick mina av Perlan här på freeride.

Någon som vet hur man ändrar Opacitet (stavning?) i vegas. tästar mig fram lite på egna olika ideér men jag måste kunna tona översta lagret så man ser det undre mer eller mindre.

alltså varför blir mina videoklipp blåa, altså inte redigering utan bara när jag spelar upp dom i vlc hur fixar jag detta, typ rosa blir blått blått blir oranaget.

akel-spektakel sa:
alltså varför blir mina videoklipp blåa, altså inte redigering utan bara när jag spelar upp dom i vlc hur fixar jag detta, typ rosa blir blått blått blir oranaget.
Så blir det för mig i VLC också. dock spelar det ingen roll då man bara kan spela upp det i annat program och det händer inget när man redigerar.

hej hej! jo de är ju såhär jag kör med mitt pinnacle xD någon som vt hur man gör "blixtar" i det?
har inte haft prpgrammet så längen så jag har inte kommigt på det ennu :)
Tacksam för svar!

/E

Snödjup

Tillbaka
Topp