Heinz_p
Aktiv medlem
Officiella redigerings tråden
www.adobe.com?Nobrand sa:Någon so vet vart man kan få tag på Adobe after effects? väldigt tacksam om någon hjälper mej!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.adobe.com?Nobrand sa:Någon so vet vart man kan få tag på Adobe after effects? väldigt tacksam om någon hjälper mej!
På beemp3.com finns det mkt känd musik men tyvärr inte mer.Knubbisen sa:har nån några bra tips (hur) man ska redigera filmen typ studsmatte film eller skid film, + vet nån vars man kan hitta bra musik
Haha det där behöver du ju inte hjälp med egentligen...HampeH sa:Jag behöver hjälp med hur man gör:
Slowmotion
Snabbspolar
Hur man lägger in text på ett klipp, då jag ska lägga in texten och spelar filmen så är det bara texten med inte klippet.. vad ska jag lägga dit för text?
någon speciell?
LungtJeppeT sa:Tack Fille, det var jag som hade hjärnsläpp...
håll in ctrl och S samtidigtJesperEngstrom sa:Hur fan klipper man i vegas 9 ?, alltså delar ett klipp?
klicka på grejjen som ser ut som ett hänglås typ :D och sen bara att deleta ljudetJesperEngstrom sa:Alltså hur sparar man ljudet till ett klipp men inte själva klippet ? =D i vegas 9 =D
Räcker väl att trycka S? ctrl + S är väl snabbkommando för att spara? Right?Kinkan sa:håll in ctrl och S samtidigtJesperEngstrom sa:Hur fan klipper man i vegas 9 ?, alltså delar ett klipp?
Lägg det ena klippet under det andra i timelinenen, tryck sedan på event pan/crop. Där ska "maintain aspect ratio" vara på no sen är det bara att lirka lite med storleken.kossan sa:hur får jag två klipp att spelas bredvid varandra samtidigt i vegas?
Sök på explosion After effects Tutorial så borde du hitta hur du ska göra!TheFibretech sa:Någom som kan förklara hur man får nånting att se ut som om att de sprängs?
behöver inte vara jätte avancerat, mest att de kommer någon slags eld så de ser ut som en sprängning, skulle vara snällt ifall någon kan förklara via msn, simon.blad@hotmail.com
Välj lägre kvalité på "preview"en, du har förmodligen ganska hög kvalité nu om du sänker den så ordnar det nog sig.fenox92 sa:Jag har nyss köpt en canon hf200, men när jag ska försöka spela upp filerna i vegas så hackar de bara hela tiden. Det hackar även när jag försöker spela upp dom i det medföljande programmet... Känns jävligt surt att ha lagt ut 7500 å sen inte kunna kolla på filmerna.
Nån som vet vad som kan vara problemet och ifall det är lätt åtgärdat? Jag kan väll normal mycket om datorer, dock inte lika bra med olika filformat och sånt. Ska man behöva vara redigeringsproffs för att ens kunna se filmerna?
okej, ska testa det, dessutom visade det sig att mitt firewire kort var knasWowih sa:Nillen, Adobe Premier är det som gäller, vegas är ett skit program =]
Hackar ändå :/ men det är väll dags att uppgradera till en ny dator. Nån som har nåt tips på en dator som klarar av ett redigera avchd filer. Hur mycket kostar en sån ungefär?eff sa:Välj lägre kvalité på "preview"en, du har förmodligen ganska hög kvalité nu om du sänker den så ordnar det nog sig.fenox92 sa:Jag har nyss köpt en canon hf200, men när jag ska försöka spela upp filerna i vegas så hackar de bara hela tiden. Det hackar även när jag försöker spela upp dom i det medföljande programmet... Känns jävligt surt att ha lagt ut 7500 å sen inte kunna kolla på filmerna.
Nån som vet vad som kan vara problemet och ifall det är lätt åtgärdat? Jag kan väll normal mycket om datorer, dock inte lika bra med olika filformat och sånt. Ska man behöva vara redigeringsproffs för att ens kunna se filmerna?