Onödigt många dåliga videoklipp?

joeloel

Ny medlem
Är det bara jag som har märkt att nu på senare tid kommer det upp mycket mer videoklipp?

De flesta klippen är väldigt korta och visar oftar saker som inte har med freeride alls att göra. Tex åka snowracer eller köra fyrhjuling på sin bakgård.
Jag klagar pga att det är så låg nivå på både "åkning" och filmning i de flesta fallen och det känns som att personerna som har gjort filmerna bara har gjort dem lite hastigt för att läga ut dem på freeride och få uppmärksamhet.

nån som håller med?

jag har inget emot fyrhjuling men alla som laddar upp mobil klipp som man inte ser nå på ,dom borde tas bort

jaaha! Det är asjobbigt ju! :D

speciellt när folk lägger upp onödiga klipp efter att jag lagt upp något fett värt så att mitt försvinner från första videoklippssidan .. :'(

jibb1 sa:
jag har inget emot fyrhjuling men alla som laddar upp mobil klipp som man inte ser nå på ,dom borde tas bort
Jag har inte heller något emot fyrhjuling utan jag använde det som ett exempel eftersom det var en person som laddade upp en film då han kör runt på sin egenbakgård i 30 sekunder med en 50 kubikare. (ja, det var filmat med mobil)

Klipp som inte passar in på någon av våra kategorier under videoklipp ska man inte ladda upp på Freeride. Gör någon det kommer klippen raderas. Detsamma gäller för videoklipp filmat med mobilen. (eller andra klipp med dålig kvalitet)

Tyvärr hinner vi inte alltid kolla igenom allt. Använd därför
icon_abuse.gif
länken som finns vid varje videoklipp. Då kan vi snabbare granska klippet.

Kruxelidux_ninjamaster sa:
jaaha! Det är asjobbigt ju! :D

speciellt när folk lägger upp onödiga klipp efter att jag lagt upp något fett värt så att mitt försvinner från första videoklippssidan .. :'(
håller med.
störande när man lagt ner tid.

Skulle man inte kunna ha samma system bland videoklippen som i forumet, att kan välja vilka videokategorier man vill se under "Nya videoklipp"? En annan väldigt bra grej vore om man på samma sätt kunde välja att tex. bara visa videoklipp med ett snittbetyg på 4 stjärnor eller mer (Menar då att man kan välja det lägsta antal stjärnor som ska visas i nya videoklipp). På så sätt rensar man bort det ointressanta och man kan välja själv vad man vill se.

Senast ändrad:
Ojamae_flip_and_ski sa:
Skulle man inte kunna ha samma system bland videoklippen som i forumet, att kan välja vilka videokategorier man vill se under "Nya videoklipp"?
Det har du redan. Välj kategori överst på sidan.

Ojamae_flip_and_ski sa:
Skulle man inte kunna ha samma system bland videoklippen som i forumet, att kan välja vilka videokategorier man vill se under "Nya videoklipp"? En annan väldigt bra grej vore om man på samma sätt kunde välja att tex. bara visa videoklipp med ett snittbetyg på 4 stjärnor eller mer (Menar då att man kan välja det lägsta antal stjärnor som ska visas i nya videoklipp). På så sätt rensar man bort det ointressanta och man kan välja själv vad man vill se.
word på snittgrejjen!

johan sa:
Ojamae_flip_and_ski sa:
Skulle man inte kunna ha samma system bland videoklippen som i forumet, att kan välja vilka videokategorier man vill se under "Nya videoklipp"?
Jo, det vet jag redan men jag brukar alltid hastigt kika in på själva huvudsidan av videoklippen och det jag menar är att man ska kunna välja vilka av kategorierna man vill visa

Ojamae_flip_and_ski sa:
johan sa:
Ojamae_flip_and_ski sa:
Jo, det vet jag redan men jag brukar alltid hastigt kika in på själva huvudsidan av videoklippen och det jag menar är att man ska kunna välja vilka av kategorierna man vill visa
Håller med dig här! borde finnas möjlighet att förhandsvälja vilka kategorier man vill visa och inte. Skulle bli mycket bättre och lättare att hitta videoklipp man vill se om man tex är helt ointresserad av studsmatta och kiteboarding eller klippdykning. Blir färre videoklipp att kolla igenom och sen detdär med stjärnor vore också skitbra!

jeppenator sa:
Ojamae_flip_and_ski sa:
johan sa:
Håller med dig här! borde finnas möjlighet att förhandsvälja vilka kategorier man vill visa och inte. Skulle bli mycket bättre och lättare att hitta videoklipp man vill se om man tex är helt ointresserad av studsmatta och kiteboarding eller klippdykning. Blir färre videoklipp att kolla igenom och sen detdär med stjärnor vore också skitbra!
Borde väl inte vara så svårt att fixa till heller, man skulle få en grymt mycket bättre överblick!

jag tycker det borde vara ungefär som på fotona, att 2 bra filmer läggs ut på startsidan varje vecka. någon som håller med???

OWester sa:
jag tycker det borde vara ungefär som på fotona, att 2 bra filmer läggs ut på startsidan varje vecka. någon som håller med???
Ja, det hade varit bra om personerna som jobbar på freeride kunde kolla igenom klippen och godkänna dem innan de las ut. då skulle de också kunna utse två utvalda klipp varje vecka som hamnar på startsidan

jag anser att allt som inte är edits är mest jobbigt, typ 9 sekunders klipp på en kickflipp, eller filmer med sjukt kass kvalle :S
om någon har arbetat as länge på en film och lägger upp, så försvinner den ju från första sidan på typ 10 timmar

joeloel sa:
OWester sa:
Ja, det hade varit bra om personerna som jobbar på freeride kunde kolla igenom klippen och godkänna dem innan de las ut. då skulle de också kunna utse två utvalda klipp varje vecka som hamnar på startsidan
Jag tror inte att dom har tid med det :/

theoJ sa:
jag anser att allt som inte är edits är mest jobbigt, typ 9 sekunders klipp på en kickflipp, eller filmer med sjukt kass kvalle :S
om någon har arbetat as länge på en film och lägger upp, så försvinner den ju från första sidan på typ 10 timmar
Tycker exakt samma sak. Klipp på sju sekunder känns så jäkla onödiga. Gör något ordentligt istället!

åå:) man borde kunna favorisera forumtrådar. detta va ju bara så mitt i prick!!

håller med så mycklet det går att hålla med!

wire sa:
joeloel sa:
OWester sa:
kanske.. :/ men det skulle kanske kunna va en ide att i alla fall dela upp videoklippssidan i två typ "övre" kategorier,, liksom före man kommer ner till de vanliga kategorierna(skidorjibb, snowboard...)
menar typ att man skulle kunna ha en som skulle kunna heta: (snält sagt) mindre bearbetade filmer.. och en där de då lite mer seriösa grejjerna skulle kunna få va(..och ligga kvar lite längre)

med tanke på att freerides admins i alla fall har tid med att t ex slänga över forumtrådar till OT forumet när de är "felplacerade" så borde de ju kanske på samma sätt kunna slänga över alla eeh... skitklipp, i en speciell liten grupp på filmsidan också

Håller helt med Joeloel!
Börjar likna mer och mer fritidsgård och representerar inte vad vi och sidan står för ett jäkla dugg!

Håller med...
Fel och ordna en ålders gräns till videoklipp då!?...
Alla små p10 lägger ju bara upp massa skit....BORT med de..

433 sa:
åå:) man borde kunna favorisera forumtrådar. detta va ju bara så mitt i prick!!

håller med så mycklet det går att hålla med!

wire sa:
joeloel sa:
kanske.. :/ men det skulle kanske kunna va en ide att i alla fall dela upp videoklippssidan i två typ "övre" kategorier,, liksom före man kommer ner till de vanliga kategorierna(skidorjibb, snowboard...)
menar typ att man skulle kunna ha en som skulle kunna heta: (snält sagt) mindre bearbetade filmer.. och en där de då lite mer seriösa grejjerna skulle kunna få va(..och ligga kvar lite längre)

med tanke på att freerides admins i alla fall har tid med att t ex slänga över forumtrådar till OT forumet när de är "felplacerade" så borde de ju kanske på samma sätt kunna slänga över alla eeh... skitklipp, i en speciell liten grupp på filmsidan också
well spoken!

Är det bara jag som stör mig på kommentarer som tex.
Vad heter låten? Svara i GB!

Ställer man en fråga bland kommentarerna ska väl även svaret finnas där tillgängligt till andra?

Senast ändrad:
..nu börjar det bli riktigt jävla jobbigt... någon borde verkligen söka upp de som lägger upp alla dom korta, fula, dåliga, värdelösa, pungluktande, förpestande små skitklipp som ligger uppe i alla freerides olika videokategorier.., ta ut hela bunten i skogen o skjuta dom....
(kan ju påpekas att det oftast luktar mest skit från de filmer där temat har något att göra med antingen studsmatta, fingerbord, värdelös skate, klippdykning mm..)
(inga direkta namn eller personer nämns.. hhrghm....)

..Inlägget över ska nu kanske inte tas allt för hitlerseriöst men alltså jääävlar!.. något måste fan göras..

433 sa:
..nu börjar det bli riktigt jävla jobbigt... någon borde verkligen söka upp de som lägger upp alla dom korta, fula, dåliga, värdelösa, pungluktande, förpestande små skitklipp som ligger uppe i alla freerides olika videokategorier.., ta ut hela bunten i skogen o skjuta dom....
(kan ju påpekas att det oftast luktar mest skit från de filmer där temat har något att göra med antingen studsmatta, fingerbord, värdelös skate, klippdykning mm..)
(inga direkta namn eller personer nämns.. hhrghm....)
+1!

fan fingerboard och all möjlig jävla skit. När en person lägger upp ett sånt skitklipp på freeride så borde alla få var sitt "h8a" gb inlägg där man kan skriva av sig till den personen om vad man känner utan att bli bestraffad (hahahah) angående vem som bestämmer om det är skit eller inte kan jag ta på mig, skriv ett gb till mig så tar jag ett beslut

// allsmäktige Twelvee

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp