Småorter i sverige och norge - Bra idé!
I övrigt är jag trött på reportagen i samtliga svenska skidblaskor.
Det åks till standardställe A B eller C och upplägget i artiklarna är alltid likadant. Solen skiner, alla är glada, puder överallt och allt är jättebra. Precis som det ska vara. Skrivs lite om ortens historia och vad mer man kan hitta på där, vart man ska gå på afterski. Allmänt allmänt allmänt. Allt är allmänt.
Bläddrar man i norska eller amerikanska tidningar;
Puderresa i östeuropa, intressanta bilder, ställen jag aldrig hört om.
Intervjuer med kända åkare och galenpannor runt om i skidvärlden. Både folk man visste fanns och aldrig trodde fanns.
Topptursresor till marocko och atlasbergen.
Skidtester där man får se flexprofil och rockerprofil.
Tillbaka till de svenska skidtidningarna;
Hmmm, fina våfflor i sälen tydligen... Fjällguide... Finns tydligen ett ställe på andra sidan som heter Whistler - där snöar det mycket. tydligen... Träningstips - utfall är en bra och klassisk övning. mjaha...
Måste ändå säga att ÅS lyft sig de senaste åren - ibland glimtar det till.
Själv skulle jag vilja se lite mer deeptalk med åkarna på FWT. Hur laddar \"åkare X\" upp dagen innan? Hur tänker han? Strategi eller fullt ös medvetslös bara?
Ge mig djupare tester av prylar! Jag skiter i om de finns i tre färger och kostar ca 2499:-, jag vill läsa om nån som har provat grejjen grundligt.
Ge mig ett test på Dynafit-bindningar, dukes, fritschis och trekkers. Jämför för och nackdelar. Släng med ett par DynaDukes också.
Ge mig ett test på de nya freeride/toppturspjäxor som kommer nu. Hur mycket vikt sparar jag egentligen, är de verkligen lika bra prestandamässigt utför? Jag vill höra en oberoende människas åsikt, inte säljarnas superlativ.
Ge mig orter i sverige och norge jag inte hört om. Denna sommaren damp det ner 3-4 stryn-reportage på 2 skidblaskor samma månad. Nu vet jag allt om stryn. Nu vill jag inte läsa mer om stryn!
Ge mig ett test av underställ. Vilket andas snabbast? Vilket är varmast? Vilket ska jag ha för kalla januaridagar i norrbotten och vilket underställ är bättre för varma aprildagar i alperna?
Ge mig tekniktips för toppturen. \"Bergsguiden XXX ger dig 10 tips inför toppturen\" - allt från att trimma stighudarna, packa ryggsäcken och klä sig rätt till att planera och navigera bättre på berget.
Man förstår ju att Åre och våfflorna i sälen måste vara med, men det känns som att skaran skidentusiaster är tillräckligt stor för att ägna några sidor åt att gräva ner sig i skidvärlden lite mer.