Praxis erbjuder nu customiserbara skidor...

TexMurphy

Ny medlem
Amerikanska Praxis erbjuder nu full customisering av alla sina modeller. Oki kanske inte fullt men du kan själv välja grafik (helt egen eller någon av deras), flex (soft, med, med/styv, styv) och layup standard glasfiber eller kolfiber.

Grund priset är från 560 USD. Frakten till sverige är 99 USD. Om jag kommer ihåg det rätt från när jag köpte mina skidor förra året så ville tullen ha runt tusen lappen.

http://www.praxisskis.com/shop/buy-skis.html

Har själv ett par BC 190 från förra året och är grymt nöjd med oerhört solida, stabila och välbyggda skidor. Synd bara att dom började med custom köpen nu iår.. :/

Tomas

Funderar på att komplettera mina rocker 2 med ett par powderboards för de riktigt djupa dagarna, kan det vara värt?
Sjukt nice ju och överkomligt pris. Är det bra skidor jämfört med konkurrenterna?

Haha jo jag såg det när ja kollade på profilen, kan inte vara någon dröm skida,
Bucks däremot! Vilka former!!!
Såhär skulle de kunna se ut, lekte lite snabbt i photoshop (jag har för mkt fritid) vad tycks?
16h6e8j.jpg

Senast ändrad:
Mmm Powderboards är inte direkt progressiva längre... tror faktiskt det är så att dom hängt med i Praxis utbud sen dom startade (ca 2005)...

Däremot så är det Praxis grej att hela tiden ligga långt fram med sin skid design. Protest, WooTest (Slim version av Protest), BPS och Concept är alla kreativa. Även RX (Drew Tabke´s pro model) tror jag är en riktigt najs skida (går dessutom att få med customisering av rockern).

TexMurphy sa:
Mmm Powderboards är inte direkt progressiva längre... tror faktiskt det är så att dom hängt med i Praxis utbud sen dom startade (ca 2005)...

Däremot så är det Praxis grej att hela tiden ligga långt fram med sin skid design. Protest, WooTest (Slim version av Protest), BPS och Concept är alla kreativa. Även RX (Drew Tabke´s pro model) tror jag är en riktigt najs skida (går dessutom att få med customisering av rockern).
Hade för mig att Protest var Tabkes Promodel. Han körde ju Subarutouren på Powboards och ville ha en liknande skida med skärning..?
Läste nu att han kört FWT på en styvare RX i kolfiber.
The plot thickens....

Han har nog i princip tävlat på alla modellerna nere i Sydamerika körde han på BC, Snowbird vann han på RX och FWT körde han också på RX.

Tillbaka
Topp