Skateboard-Truckar

Schwimp

Aktiv medlem
Skateboard-Truckar
Om pappa betalar kan du väl gå efter vilka som passar bäst med brädan, om de där du som betalar så skulle ja tipsa på nåra mindre kända märken typ: Ruckus, Film och Bullet.

Har kört på dessa "billiga" truckar nu de senaste åren och ser ingen större skillnad me de "större" märken som har truckar som kostar 700 bara för att dom ska få mer pengar för typ marknadsföring o sånt.

Senast ändrad:
Skateboard-Truckar
indipendet är fan bäst. destractu är tunga och jobbiga thunder är också cleana. tycker dock din bräda lät smal :O

Skateboard-Truckar
HJ-Design sa:
Om pappa betalar kan du väl gå efter vilka som passar bäst med brädan, om de där du som betalar så skulle ja tipsa på nåra mindre kända märken typ: Ruckus, Film och Bullet.

Har kört på dessa "billiga" truckar nu de senaste åren och ser ingen större skillnad me de "större" märken som har truckar som kostar 700 bara för att dom ska få mer pengar för typ marknadsföring o sånt.
"Pappa" har inte betalat något de senaste 6 åren. :)
Nej, jag letar bara efter ett par hållbara och bra fungerande truckar för 600:- då det är min budget. Har kollat in (bland annat) Top12's NoBrand-truckar, och ska man tro försäljarna så är de (precis som vilken annan truck/produkt som försäljarna vill sälja) bland det bästa och mest prisvärda som finns. O.o

linusandersson sa:
indipendet är fan bäst. destractu är tunga och jobbiga thunder är också cleana. tycker dock din bräda lät smal :O
Det kan jag väl inte påstå. 7.625" för fötter av Strl. 42.5/43 till streetåkning är inte helt tokigt.

Senast ändrad:
Skateboard-Truckar
Har kollat runt lite mer och fastnat lite smått för Thunder Sonora HI 147mm, Destructo Onyx Elite och Venture Low PJ Ladd3. Vet någon något om dessa truckar som är värt o veta? Jag hittar nämligen väldigt lite info om dem på nätet..

Skateboard-Truckar
Hellow!

Jag behöver lite hjälp.. Tänkte köpa ett par nya truckar till pojkvännen i julklapp. Han har pratat om att truckarna på hans skateboard är jävligt slitna och att han skulle behöva nya. Så jag tänkte köpa sådana till honom.. Fast jag har ingen aning om vad man ska köpa. Därför behöver jag lite tips och råd från er.. Tycker jag har hört honom prata om "mjuka" och "hårda" truckar.. Vad är skillnaden? Och vad gör det för skillnad i åkningen? Jag spanade in vad han har för truckar på brädan nu och det verkar vara ett par venture i silver. Jag hittade ett par "låga" venture silver på Hollywood.se.. Vad innebär det att de är låga? Finns det höga? Och vad är skillnaden i åkningen där? Är ett par silver-truckar bättre/sämre än annat och i sådant fall i vilket avseende?

Jag är mkt tacksam för hjälp!

Skateboard-Truckar
Kan inte bidra med något själv, men en polare som skateat i 15år säger att det tog honom 7-8 år att känna skillnaden på olika truckar och han kan tex inte åka på independent truckar för han tycker dom svänger för mycket :P
Sen sa han även att som nybörjare så spelar det ingen större roll :P

edit: Oj såg visst inte att det va en trådbump, det bästa vore om du kunde ta ett kort på truckarna och lägga upp här :) Det är även viktigt att du får rätt bredd på trucken :P

29327_01_0.jpg
Low
29310_01_0.jpg
High

Inte så mycket som skiljer men man kan se det på "stagen" som går upp på sidan av hangern :)

http://www.junkyard.se/Store.aspx?B=754

Senast ändrad:
Skateboard-Truckar
Om du vid detta laget inte har ngra truckar så skulle jag rekommendera Thunder. Har varit mina trotjänare 2 ggr och funkat ypperligt (de första blev snodda så du behöver inte vara orolig att de slits ut lätt)

Skateboard-Truckar
När jag var mindre så körde jag med independent och dom höll ett bra tag ca 3 år. Nu kör jag på thunder som är riktigt sköna, så jag skulle rekommendera thunder eller independent!

Skateboard-Truckar
Foppan sa:
Om du vid detta laget inte har ngra truckar så skulle jag rekommendera Thunder. Har varit mina trotjänare 2 ggr och funkat ypperligt (de första blev snodda så du behöver inte vara orolig att de slits ut lätt)
Tråden är 2 år gammal, vad tror du själv? ;)
Om någon ens bryr sig så tog jag Thunder-truckarna och de tjänar mig bra än!

Tillbaka
Topp