Are_Sno_Vinter
Ny medlem
Snölägesrapport i Åre från Åreinvånare?
Ja man får ju hoppas att dom får till mycket snö nu till skidtestarhelgen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jorrå visst f.. gå de åka skidor på Åre fjället. Dra till Huså o snacka med Göran där, Huså har gott me snö o allt är orört.madskii sa:Hej!
Någon Årebo som har en tanke om snöntillgången i Åre v.49, Öppningshelgen?
Har stirrat mig matt på alla dess olika vädertjänster på Internet, tidningar tv.
Den ens äger så den andra säger si.Kompisar säger så eller si.
Tänkte då att det bästa måste ju vara att kolla direkt med skidåkare som bor i Åre.
Så, hur tror ni att det blir till Öppningshelgen?
orört o lite hårt är inga problem för en driven skidåkare,eller? *L*centralbyrakraten sa:Visst evilpro, orört men steinhard! Husåsidan är lika upphetsande som övriga skutan för tillfället.
Förled inte de ointierade i villfarelser min bäste herre!
Shit va brutal du e som kommer med rapporter! Skönt att höra! Kommer nästa vecka. Vad tror du? Åka skidor eller dricka öl/odla skägg eller kommer man kunna göra båda 2?centralbyrakraten sa:Nu snöar det faktiskt i Åre, bara några flingor men ändå!
Jag mötte snöfallet när jag åkte ner från Skutan för en liten stund sedan
http://www.arelavincenter.se/images/sluttningar/olympiaplatan.gif
För mer utförlig rapport om snöläget se: http://www.arelavincenter.se/forum/viewtopic.php?t=26
Kort kan jag säga att isyxa är att rekommendera för lite offpistcarving på skutan för tillfället.
mm såg att det stod åre! Men jag tänkte att jag måste upplysa vissa årefreaks att det inte bara finns ett ställe att åka till i Sverige.centralbyrakraten sa:Förvisso Anzom men vad står det i rubriken?
Jag är inte anvundsjuk och bitter...
Nej , kanonerna har inte körts idag, ännu ska man kanske tillägga.CustomX sa:hörde att det var 3minus imorse, körs det något med kanonerna eller?
CB: grymt med rapporten! tack så mkt!
Grymt gedigen rapport, tack så mkt du får gärna skriva mer, jag kollar här så ofta jag kan ska ju upp om två veckor så lite nervis ä man ju..romo sa:blablabla massa bra saker...CustomX sa:hörde att det var 3minus imorse, körs det något med kanonerna eller?
CB: grymt med rapporten! tack så mkt!
/ Fredrik ( Snöläggare här i Åre , men ingen officiell talesman för Skistar på något sätt )
Alltid roligt att höra om olika konspirationsteorier på berget.Storlien sa:Jag tycker detta verkar lite skumt.
Jag var ute och gick i backen runt vm8:an nu ikväll och där fanns mycket väl snö så att det skulle kunna gå att åka (2-3 dm nere vid dalstationen.)
Men dom där "leitnergubbarna" är fortfarande kvar och testar liften, så jag tror att det som skistar skrivit om att det är brist på snö bara är en bortförklaring, det är nog så att liften inte är färdigtestad/överlämnad till skistar (fördå skulle väll inte leitnergubbarna jobba kl. 22 på en torsdagkväll)