Tagga medlemmar i foruminlägg mm

MarkusO

Aktiv medlem
Jag skulle verkligen uppskatta om det, primärt i foruminlägg, gick att tagga medlemmar. Detta borde sedan leda till en notifiering av typen "MarkusO har nämnt dig i ett inlägg" så att säga. Detta för att kunna uppmärksamma medlemmen om att hans namn har nämnts i en tråd, och på så sätt göra det lättare att kunna följa upp/svara på inlägget.

Tycker den funktionen saknas. Som det är idag får man ju bara hoppas på att personen i fråga råkar läsa inlägget man skrivit.

ärligt talat tror jag inte det kommer ske nån som helst ändring här =S

finns det ens någon auktoritär person över huvud taget på detta forum ?

Fr-Johan brukar svara ganska snabbt på förslag som rör utveckling tycker jag, så vi får väl se om det fungerar även denna gång...

Bra förslag annars.

En del forum har ju notifikation på om ditt inlägg blir citerat samt även om det kommer ett nytt inlägg i en tråd du valt följa. Det skulle kanske vara bra. Är man angelägen om att någon skall svara på ett inlägg går det ju alltid att PM:a.

snorkel sa:
En del forum har ju notifikation på om ditt inlägg blir citerat samt även om det kommer ett nytt inlägg i en tråd du valt följa. Det skulle kanske vara bra. Är man angelägen om att någon skall svara på ett inlägg går det ju alltid att PM:a.
Som det ser ut nu kan man ju "följa" trådar på så vis att man får email när någon skriver i den.

En annan bra funktion skulle vara en "gilla" knapp på videokommentarer,forumsvar mm då jag ofta kan känna att jag vill uttrycka mig men redan ser ett liknande svar det jag själv tänkt skriva. då blir man istället sittande och känner sig dum och snopen för att man ej vill skriva ett exakt likadant svar. Istället skulle det här vara tillfredställande med en "jag håller helt med" knapp, tror den skulle kunna komma flitigt till användning på väl skrivna inlägg och kommentarer.

/Jeppe

jeppenator sa:
snorkel sa:
Som det ser ut nu kan man ju "följa" trådar på så vis att man får email när någon skriver i den.

En annan bra funktion skulle vara en "gilla" knapp på videokommentarer,forumsvar mm då jag ofta kan känna att jag vill uttrycka mig men redan ser ett liknande svar det jag själv tänkt skriva. då blir man istället sittande och känner sig dum och snopen för att man ej vill skriva ett exakt likadant svar. Istället skulle det här vara tillfredställande med en "jag håller helt med" knapp, tror den skulle kunna komma flitigt till användning på väl skrivna inlägg och kommentarer.

/Jeppe
Håller med dig i allt det där! +1 / gilla

johan sa:
Funkar bra för mig, men blir man automatiskt pingad när man citeras?

Also: Jag hoppas att det finns en inställning som gör att man slipper få mail varje gång :P

EDIT: Hittade inställningarna, kungligt! Sjukt bra som sagt :) När jag tänker efter lite vet jag inte om det skulle vara bra med automatiskt pingningar när man citeras.

Senast ändrad:
Vattendroppe sa:
johan sa:
Funkar bra för mig, men blir man automatiskt pingad när man citeras?

Also: Jag hoppas att det finns en inställning som gör att man slipper få mail varje gång :P
Ja det finns två sätt att få en notifiering. Antingen att någon taggar dig med @ eller att någon citerar dig (som jag gör nu). Självklart kan du stänga av mailen som skickas ut om du önskar det, finns en länk i varje mail. Eller så gör du det här https://www.freeride.se/my/profile.php

I ovanstående fall,
@johan och @Haellgren , kan man ju klura på om man verkligen ska notifieras när en pingning/taggning citeras... Eller om det ska inskränkas till om ens inlägg citeras + aktuella pingningar/taggningar... Hm. Jag tvekar en aning.

Om nån nu förstod...

MarkusO sa:
Om nån nu förstod...
Jag förstod. Det du menar är att det är dumt att en @ping verkligen ska ge en ny notifikation när den är inom cite-tecknen. T ex om jag gör såhär:

Freerideforum sa:
Så kommer johan få en notifikation. Det leder till ett jädra massa notifierande ifall man skulle råkat bli pingad i ett inlägg som blev poppis att citera...

Senast ändrad:
MarkusO sa:
I ovanstående fall, @ johan och @ Haellgren , kan man ju klura på om man verkligen ska notifieras när en pingning/taggning citeras... Eller om det ska inskränkas till om ens inlägg citeras + aktuella pingningar/taggningar... Hm. Jag tvekar en aning.

Om nån nu förstod...
Förstod, Det var direkt det jag tänkte på. Känns onödigt

En annan tanke är att försöka lagra vilka senaste inlägg man tittat på och även pingningar man sett någon annan stans än lokalt på datorn. Det hade underlättat för oss som använder fler än en!

Kul att ni gillar taggarna! Har fixar lite buggar:

- Taggar man
@Johan och
@JOHAN ska bara en notifering skickas iväg.
- Citat ska inte visas i en notifiering, och taggningar inuti ett citat ska inte trigga igång någon notifiering.
- En taggning direkt i början av ett citat ska nu fungera.

Japp. Det är egentligen två nyheter. 1) Man får notifieringar när någon citerar ens text. 2) Man kan tagga andra medlemmar så att de får notifieringar.

Va fan, då kan man ju inte längre "låtsas" inte veta om ett inlägg där ens fullständigt ologiska och korta logik, väldigt logiskt kritiseras.

Ingen tänker på forumtrollen.

Funkar det här på artiklar/krönikor etc. också?! Hemsk. Tanke.

Senast ändrad:
sorcery.gif

dhMeAzK.gif

Tillbaka
Topp