Hela helveteshavet vad det här tog skruv! Jag ska göra mitt bästa för att ge någon slags strukturerad korrespondens. Men ha i åtanke att jag är ingenjör, jag har licens på att vara förvirrad.
@tallialli Damen är likartad på många vis, jo. Min profil var en snyggt sammanfattande text där jag förklarade att jag åker skidor och klättrar, inte definierar mig själv utifrån mitt jobb (i nuläget i alla fall) och att jag vill flytta från Stockholm till någon stans bergigare på sikt. Mitt råd att är att tänka kreativt med bilderna. Det är fascinerande hur folk kan säga sig tycka att "en bild säger mer än tusen ord" och samtidigt tycka att Tinder är ytligt. Det är ytligt om du gör det till ytligt. Jag hade nån bild på mitt face, nån riktig pudersolkande bild, en bild när jag svettas sönder på långtur, en bild när jag dummar mig inför en klätterled och en bild på min fot när jag löper genom en riktig lerpöl. Att försöka se polerad ut är överskattat. Vem fan vill ha någon som förväntar sig att en är polerad liksom? Kanske skulle starta en tinderprofilfixartjänst. Betala en hundring och få 30 minuter personlig coaching i tinerprofilering?
@Heddious Skaffa Tinder! Om inte annat kan det vara förbannat underhållande på dagar med dåligt väder. Nu räknar jag kallt med att få swipe:a höger på bleka brittiska boyband-snygga snubbar åt dig v. 11! Bara så du är förberedd.
@charliethon Japow var blött. Tyvärr. Fick mer japow i Serre än i Japan i år, men sådant är livet. Hur var det förresten, skulle du med de coola barnen ner till kontinenten? Då skulle vi kunna kontemplera turistglipans övervinnande i ett smidigare format. Men spontant ställer jag följdfrågan - menar du turistglipan på potentiellt påträngande dating-appar, eller turistglipan som sitter bredvid dig i tvåsitsstolen/liftkön?
@bootfitta Singelkön? Har det något med det här moderna HBTQIA att göra?
@la_grave Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Men ja, det där med att träffa folk med gemensamma intressen är ett ständigt aber. Men jag vet inte heller, måste en potentiell partner åka skidor? Min nuvarande gör det inte, eller inte på det sättet jag gör i alla fall. På sätt och vis är det rätt skönt, jag slipper känna någon press att åka med någon direkt, jag kan göra min grej. Så länge det finns en acceptans och respekt för att det kommer göras rejäla mängder av det så kanske det inte spelar någon roll? Det finns ju andra saker som är viktiga också. Till exempel vill hon bo i subarktiskt klimat och gärna bland eller i anslutning till fjäll/berg, Kanada och Norge har kommit på tal. Det rimmar ju relativt bra med min intressen. Sen har vi ju klättringen gemensamt också i och för sig. Och friluftsliv i allmänhet. Och andra saker jag inte bör yppa bland er ungdomar här på forat.
Ps. Sluta skriva när jag skriver för fan! Jag har inte en chans att hänga med! Speciellt du
@jibberisch!