Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?

A

aaaaaaaaa1231

Guest
Det går att komma till Slalombacken från Worldcupleden också.
 

Heddious

Aktiv medlem
bara jag som blir glad av att de planerar att slänga upp västra paradisliften igen? och jag tror att anledningen till att rödkulleliftarna inte verkar vara på väg att bli stolliftar är för att barn under vad det nu är inte får åka stollift själva.

och precis som några redan sagt, fixa vettiga liftar till tege/tott där det faktiskt finns bra lagom-backar så kommer de som vill åka fort få olympia ifred.
 
magnus764 sa:
Bygg förbindelse mellan Tegelfjäll och Åre NU!!!
Kan tyvärr inte genomföras pga. 16 markägare som har gått ihop och vägrar ge tillstånd för Skistar att bygga en gondol mellan Rödkullen och Tegefjäll.
Skistar hadde byggt denna lift för länge sedan annars.
 
A

Allemaaan

Guest
Are_Sno_Vinter sa:
magnus764 sa:
Bygg förbindelse mellan Tegelfjäll och Åre NU!!!
Kan tyvärr inte genomföras pga. 16 markägare som har gått ihop och vägrar ge tillstånd för Skistar att bygga en gondol mellan Rödkullen och Tegefjäll.
Skistar hadde byggt denna lift för länge sedan annars.
fyfan, vad dåligt herregud en gondol!

skillnad vore om det var nya backar och sånt
 

Bly84

Ny medlem
Jobbiga markägare men det alla veckor utom 8-10 funkar ju bussen bra tycker jag.

Det viktigaste måste ändå vara Tott och förbindelser mellan Tott och Björnen. Detta så att, som många redan sagt, det området blir mer öppet för nybörjare eftersom Olympia förstörs av dessa åkare. De enda bra åken jag någonsin haft i Gästrappet är extremt tidigt på morgonen eller sent på kvällsåkningen, annars är de alltid proppfulla av folk som plogar hela vägen ner! De är helt enkelt för svåra för nybörjare men så länge som Tott & Björnen förblir så otillgängliga som de är nu så förstår jag att folk inte tar sig dit.
Sen gillar jag verkligen skogsåkningen i Tott, en vettig lift skulle verkligen lyfta området.

Ett annat efterlängtat förslag är väl att bygga samman VM6:an med 1000-metern på nåt sätt, kanske rakt över västra ravinen och en bit upp så att det bara blir att glida ner till 1000-metern? Problemet är att östra ravinen blir lite för lättåtkomlig...
 
A

Allemaaan

Guest
här va det svar jag fick när jag frågade om förbindelselift mellan tegefjäll och rödkullen:


Hej,

En förbindelselift mellan Tegefjäll och Rödkullen är en ständig fråga, det är hela tiden olika aspekter som ställs mot varandra, ex. bygga liftar/transportörer som genererar mer skidåkning kontra enbart transport som en lift mellan Tegefjäll och Rödkullen skulle bli.

Ledningen för SkiStar jobbar kontinuerligt med en "Skimasterplan" – dvs. en framtida planering för Åres skidområde från nu och ca. 15-20 år framåt. Tyvärr är den inte officiell,

men så snart nya skidområden/liftar är budgetmässigt fastställt – så kommer det ut information om det.



Bästa Hälsningar

Åsa Nilsson

SkiStar, Åre
 
A

Allemaaan

Guest
en lift som är ett måste som jag inte fattar varför de inte har byggt är strecket jag ritat på denna bild:






det e ju helt sär att behöva åka ner till högåsliften och sedan ta den andra till tott


här är bilden i större format: http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg
 
Senast ändrad:
bodenis sa:
en lift som är ett måste som jag inte fattar varför de inte har byggt är strecket jag ritat på denna bild:


http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg



det e ju helt sär att behöva åka ner till högåsliften och sedan ta den andra till tott


här är bilden i större format: http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg
För att det ska bli enklare att ta sig mellan Björnen och Åre kommer man att bygga två nya liftar, en sitt/expresslift från Högåsliften dal och upp till avstigningen vid nuvarande Sadelliften (som då kommer att tas bort). Den andra liften (troligen bygellift) kommer att gå från Högåsliften dal och upp på Björnängesberget.

Här är en sammanställning av skistars "Skimasterplan" över liftar som är planerde att byggas:
 
Senast ändrad:
A

Allemaaan

Guest
Are_Sno_Vinter sa:
bodenis sa:
en lift som är ett måste som jag inte fattar varför de inte har byggt är strecket jag ritat på denna bild:


http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg



det e ju helt sär att behöva åka ner till högåsliften och sedan ta den andra till tott


här är bilden i större format: http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg
För att det ska bli enklare att ta sig mellan Björnen och Åre kommer man att bygga två nya liftar, en sitt/expresslift från Högåsliften dal och upp till avstigningen vid nuvarande Sadelliften (som då kommer att tas bort). Den andra liften (troligen bygellift) kommer att gå från Högåsliften dal och upp på Björnängesberget.

Här är en sammanställning av skistars "Skimasterplan" över liftar som är planerde att byggas:
[url]http://geting.se/image.php/58710-Piststor2007ny.GIF[/url]
sjukt najs tack som fan! det kommer bli grymmt efter detta
 
A

aaaaaaaaa1231

Guest
Vad är det för mening med att bygga en expresslift från Fjällgården till Tott berg? Är det inte bättre att byta ut hela tottliften istället då iom att man ändå inte komma kunna nyttja den om man åker i Tott.
 

edgeman

Ny medlem
Are_Sno_Vinter sa:
bodenis sa:
en lift som är ett måste som jag inte fattar varför de inte har byggt är strecket jag ritat på denna bild:


http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg



det e ju helt sär att behöva åka ner till högåsliften och sedan ta den andra till tott


här är bilden i större format: http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg
För att det ska bli enklare att ta sig mellan Björnen och Åre kommer man att bygga två nya liftar, en sitt/expresslift från Högåsliften dal och upp till avstigningen vid nuvarande Sadelliften (som då kommer att tas bort). Den andra liften (troligen bygellift) kommer att gå från Högåsliften dal och upp på Björnängesberget.

Här är en sammanställning av skistars "Skimasterplan" över liftar som är planerde att byggas:
[url]http://geting.se/image.php/58710-Piststor2007ny.GIF[/url]
Vad baserar du denna, helt uppenbart, egenhändigt ihop knåpade lift/pistkarta på?
Lösa rykten? Faktiska investeringsbeslut tagana i styrelsen?
Vore intressant att veta hur du kommit över denna fakta, om du vet tidsplanen för investeringarna osv.
 
edgeman sa:
Are_Sno_Vinter sa:
bodenis sa:
en lift som är ett måste som jag inte fattar varför de inte har byggt är strecket jag ritat på denna bild:


http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg



det e ju helt sär att behöva åka ner till högåsliften och sedan ta den andra till tott


här är bilden i större format: http://i10.tinypic.com/86t46yx.jpg
För att det ska bli enklare att ta sig mellan Björnen och Åre kommer man att bygga två nya liftar, en sitt/expresslift från Högåsliften dal och upp till avstigningen vid nuvarande Sadelliften (som då kommer att tas bort). Den andra liften (troligen bygellift) kommer att gå från Högåsliften dal och upp på Björnängesberget.

Här är en sammanställning av skistars "Skimasterplan" över liftar som är planerde att byggas:
[url]http://geting.se/image.php/58710-Piststor2007ny.GIF[/url]
Vad baserar du denna, helt uppenbart, egenhändigt ihop knåpade lift/pistkarta på?
Lösa rykten? Faktiska investeringsbeslut tagana i styrelsen?
Vore intressant att veta hur du kommit över denna fakta, om du vet tidsplanen för investeringarna osv.
Jag har varit i kontakt med några på skistar som arbetar med detta, efter det gjorde jag en sammanställning på vad dom sa. Men någon tidsplan ville dom inte berätta om.
 
FilipAvall sa:
Vad är det för mening med att bygga en expresslift från Fjällgården till Tott berg? Är det inte bättre att byta ut hela tottliften istället då iom att man ändå inte komma kunna nyttja den om man åker i Tott.
Från tott berg lutar det ner mot fjällgården. I dag går alla backar ner mot fjällgården, men ska man till tottliften måste man antingen ta transportsträckan tottbrygan från fjällgården ner till tott dal, eller så får man "svänga av" i backen en bit ovanför fjällgården mot tottliften, och där är det platt och smalt en bit tills man kommer till tottbacken.



Skistar tänker då utveckla tottområdet, och bygga fler nedfarter bla. en ny bred nedfart nordväst om nuvarande.
 
A

Allemaaan

Guest
Are_Sno_Vinter sa:
FilipAvall sa:
Vad är det för mening med att bygga en expresslift från Fjällgården till Tott berg? Är det inte bättre att byta ut hela tottliften istället då iom att man ändå inte komma kunna nyttja den om man åker i Tott.
Från tott berg lutar det ner mot fjällgården. I dag går alla backar ner mot fjällgården, men ska man till tottliften måste man antingen ta transportsträckan tottbrygan från fjällgården ner till tott dal, eller så får man "svänga av" i backen en bit ovanför fjällgården mot tottliften, och där är det platt och smalt en bit tills man kommer till tottbacken.

http://img223.imageshack.us/img223/8933/retotthm4.jpg

Skistar tänker då utveckla tottområdet, och bygga fler nedfarter bla. en ny bred nedfart nordväst om nuvarande.
http://img102.imageshack.us/img102/9602/retotttdw2.jpg
sjukt glassigt i så fall då kanske olympia området blir lite fritt också, eftersom det nog blir röd svart lutning?
 
Senast ändrad:
bodenis sa:
Are_Sno_Vinter sa:
FilipAvall sa:
Vad är det för mening med att bygga en expresslift från Fjällgården till Tott berg? Är det inte bättre att byta ut hela tottliften istället då iom att man ändå inte komma kunna nyttja den om man åker i Tott.
Från tott berg lutar det ner mot fjällgården. I dag går alla backar ner mot fjällgården, men ska man till tottliften måste man antingen ta transportsträckan tottbrygan från fjällgården ner till tott dal, eller så får man "svänga av" i backen en bit ovanför fjällgården mot tottliften, och där är det platt och smalt en bit tills man kommer till tottbacken.

http://img223.imageshack.us/img223/8933/retotthm4.jpg

Skistar tänker då utveckla tottområdet, och bygga fler nedfarter bla. en ny bred nedfart nordväst om nuvarande.
http://img102.imageshack.us/img102/9602/retotttdw2.jpg
sjukt glassigt i så fall då kanske olympia området blir lite fritt också, eftersom det nog blir röd svart lutning?
Det kommer troligen att bli röda backar.
Tillsammans med Sadelområdet (som också kommer att byggas ut) som blir blått, kommer Tott och Sadelområdet vara perfekt för familjer och medelbra åkare, då avlastas VM- området samt centrala Åre från skidåkare som skulle behöva lite lättare pister.

Det är årsstämma i Skistar på Chinateatern i Stockholm imorgon (tisdag). Så vi får se om det beslutas något då.
 
Senast ändrad:
A

Allemaaan

Guest
Are_Sno_Vinter sa:
bodenis sa:
Are_Sno_Vinter sa:
Från tott berg lutar det ner mot fjällgården. I dag går alla backar ner mot fjällgården, men ska man till tottliften måste man antingen ta transportsträckan tottbrygan från fjällgården ner till tott dal, eller så får man "svänga av" i backen en bit ovanför fjällgården mot tottliften, och där är det platt och smalt en bit tills man kommer till tottbacken.

http://img223.imageshack.us/img223/8933/retotthm4.jpg

Skistar tänker då utveckla tottområdet, och bygga fler nedfarter bla. en ny bred nedfart nordväst om nuvarande.
http://img102.imageshack.us/img102/9602/retotttdw2.jpg
sjukt glassigt i så fall då kanske olympia området blir lite fritt också, eftersom det nog blir röd svart lutning?
Det kommer troligen att bli röda backar.
Tillsammans med Sadelområdet (som också kommer att byggas ut) som blir blått, kommer Tott och Sadelområdet vara perfekt för familjer och medelbra åkare, då avlastas VM- området samt centrala Åre från skidåkare som skulle behöva lite lättare pister.
yes fett fränt
 

edgeman

Ny medlem
Are_Sno_Vinter sa:
Det är årsstämma i Skistar på Chinateatern i Stockholm imorgon (tisdag). Så vi får se om det beslutas något då.
Hm, jag ställer mig mycket frågande till att en årsstämma beslutar om investeringar.
En årsstämma handlar ju primärt om att besluta om aktieutdelning och val av styrelse om jag inte är helt ute och cyklar?
Mer info om dagsordningen för den intresserade finns här.
http://corporate.skistar.com/templates/AlertIR2ColPage.aspx?id=190



\"Några på Skistar\" är ingen säker källa du.
Jobbade de som städare? Vaktmästare? Är det lösa spekulationer? Är det intentioner?

Missförstå mig rätt, jag ser givetvis att många av de ideerna du föreslagit blir verklighet men om du presenterar ideer som du hävdar finns en verklighetsförankring i så får du gärna hänvisa till HUR du kommit över informationen.
 
edgeman sa:
\"Några på Skistar\" är ingen säker källa du.
Jobbade de som städare? Vaktmästare? Är det lösa spekulationer? Är det intentioner?

Missförstå mig rätt, jag ser givetvis att många av de ideerna du föreslagit blir verklighet men om du presenterar ideer som du hävdar finns en verklighetsförankring i så får du gärna hänvisa till HUR du kommit över informationen.
Jag har haft kontakt med personer som arbetar med hur man ska utveckla skidområdet (nya liftar/backar, snösystem osv.), tyvärr kan jag inte säga mer än så.
Vill ni att jag fortsätter att skriva, så gör jag det, vill ni inte så kan jag sluta.
 
A

Allemaaan

Guest
Are_Sno_Vinter sa:
edgeman sa:
\"Några på Skistar\" är ingen säker källa du.
Jobbade de som städare? Vaktmästare? Är det lösa spekulationer? Är det intentioner?

Missförstå mig rätt, jag ser givetvis att många av de ideerna du föreslagit blir verklighet men om du presenterar ideer som du hävdar finns en verklighetsförankring i så får du gärna hänvisa till HUR du kommit över informationen.
Jag har haft kontakt med personer som arbetar med hur man ska utveckla skidområdet (nya liftar/backar, snösystem osv.), tyvärr kan jag inte säga mer än så.
Vill ni att jag fortsätter att skriva, så gör jag det, vill ni inte så kan jag sluta.
jag vill lätt att du fortsätter att skriva...
 

edgeman

Ny medlem
Are_Sno_Vinter sa:
edgeman sa:
\"Några på Skistar\" är ingen säker källa du.
Jobbade de som städare? Vaktmästare? Är det lösa spekulationer? Är det intentioner?

Missförstå mig rätt, jag ser givetvis att många av de ideerna du föreslagit blir verklighet men om du presenterar ideer som du hävdar finns en verklighetsförankring i så får du gärna hänvisa till HUR du kommit över informationen.
Jag har haft kontakt med personer som arbetar med hur man ska utveckla skidområdet (nya liftar/backar, snösystem osv.), tyvärr kan jag inte säga mer än så.
Vill ni att jag fortsätter att skriva, så gör jag det, vill ni inte så kan jag sluta.
Du missförstod mig med andra ord fel.
Och om du skall fortsätta skriva eller inte spelar mig ingen större roll.
Så länge du inte kan underbygga dina uttalande med fakta är de att se som rena spekulationer. När beslut tas om utbyggnad/ombyggnad av skidsystemet får allmänheten reda på detta eftersom Skistar är ett börsnoterat bolag.
Tillsvidare går det alldeles utmärkt att spekulera, önska, fantisera eller ljuga ihop vad tusan som helst.
 
A

Allemaaan

Guest
edgeman sa:
Are_Sno_Vinter sa:
edgeman sa:
\"Några på Skistar\" är ingen säker källa du.
Jobbade de som städare? Vaktmästare? Är det lösa spekulationer? Är det intentioner?

Missförstå mig rätt, jag ser givetvis att många av de ideerna du föreslagit blir verklighet men om du presenterar ideer som du hävdar finns en verklighetsförankring i så får du gärna hänvisa till HUR du kommit över informationen.
Jag har haft kontakt med personer som arbetar med hur man ska utveckla skidområdet (nya liftar/backar, snösystem osv.), tyvärr kan jag inte säga mer än så.
Vill ni att jag fortsätter att skriva, så gör jag det, vill ni inte så kan jag sluta.
Du missförstod mig med andra ord fel.
Och om du skall fortsätta skriva eller inte spelar mig ingen större roll.
Så länge du inte kan underbygga dina uttalande med fakta är de att se som rena spekulationer. När beslut tas om utbyggnad/ombyggnad av skidsystemet får allmänheten reda på detta eftersom Skistar är ett börsnoterat bolag.
Tillsvidare går det alldeles utmärkt att spekulera, önska, fantisera eller ljuga ihop vad tusan som helst.
palla vara gnällig stick från tråden om du inte uppskattar den
 

magnus764

Ny medlem
bodenis sa:
edgeman sa:
Are_Sno_Vinter sa:
Jag har haft kontakt med personer som arbetar med hur man ska utveckla skidområdet (nya liftar/backar, snösystem osv.), tyvärr kan jag inte säga mer än så.
Vill ni att jag fortsätter att skriva, så gör jag det, vill ni inte så kan jag sluta.
Du missförstod mig med andra ord fel.
Och om du skall fortsätta skriva eller inte spelar mig ingen större roll.
Så länge du inte kan underbygga dina uttalande med fakta är de att se som rena spekulationer. När beslut tas om utbyggnad/ombyggnad av skidsystemet får allmänheten reda på detta eftersom Skistar är ett börsnoterat bolag.
Tillsvidare går det alldeles utmärkt att spekulera, önska, fantisera eller ljuga ihop vad tusan som helst.
palla vara gnällig stick från tråden om du inte uppskattar den
Håller med.
 

edgeman

Ny medlem
Intressant att man inte får ifrågasätta var "faktauppgifter" kommer ifrån utan att anses som gnällig.
För jag tycker diskussionen är intressant, var ska man lägga liftar osv. men att komma och hävda att prioriteringen ligger si eller så och sedan inte kunna källhänvisa, det är dömt att kritiseras.
Jag trodde de lärde ut i skolan att man alltid måste ange källa men det kanske de inte gör längre.
Nåväl, jag lämnar er till fortsatt diskussion i ämnet och ska inte lägga mig i förän jag finner det tillräckligt intressant att göra så.

/ J

(Som av tomten önskar sig en fyrstolslift i Tege samt att källhänvisning blir ett skolämnen)
 

Hjulbult

Ny medlem
TheRealBubba sa:
Ersätt 1000-metern med en fyrstol från VM-6ans avstigning = ny, snabb väg upp till toppen. Ny pist från Kabin Berg, genom Västra Ravinen och Susabäcken till Fjällgården (Obs - EJ Östra Ravinen som ska lämnas orörd)

Byt ut Tottliften mot en fyrstol. Nya breda pister från Tott ned i Susabäcken.

Byt ut Tväråvalvsliftarna mot en fyrstol och pista bredare. Plus en ny fyrstol upp längs ravinen i Tväråvalvet.

Nytt skidtorg vid reningsverket i Vik med en sexstol upp till Björnen. Nya pister från Björnen och hela vägen ned till reningsverket.

Förläng Bräckeliften (= ny fyrstol) och backarna hela vägen ned till E14.

Bygg ett nytt system med två, tre stolliftar och nya pister på Baksidan.

När allt detta är gjort, plus att alla bygelliftar är utbytta mot stolar, då är det dags att bygga ihop Åre med Tegefjäll.
Bubban är banne mig den enda i tråden som har lite koll känns det som. har inte en utbyggnad på baksidan ned mot Kall diskuterats redan för 20 år sedan? Har själv inte vart sådär tokmycket i Åre, men det känns som att det är i högzon potentialen finns, problemet är kanske att det är så satans vindkänsligt.

En annan grej jag funderat på, skulle man inte kunna smälla upp en enkel replift mellan stora kabinens avstigning och toppen? Sånna är vanliga i alperna och den åtgärden borde vara relativt billig. Eller är det för brant för en replift där?

/JN
 
A

aaaaaaaaa1231

Guest
Varför inte bara sätta upp en släplift till toppen? Jag vet inte hur mycket mer fallhöjd det skulle bli men om det skulle bli över 1000 meters fallhöjd skulle det vara något Åre kunde använda sig av i reklam.
 

makondelen

Ny medlem
Skaffa teleporteringsmaskiner som övriga europa ffs!!! Blir så trött på alla gamla liftar i detta jäkla Schweden
 
Inför nästa säsong (08/09) byggs det en ny knapplift från Förbergsliftens avstigning till Copperhill. Tusenmetern och WC renoveras, bl.a. blir det nya stolar och i WC bygger man ett rullband vid påstigningen för att höja farten.
 

magnus764

Ny medlem
Are_Sno_Vinter sa:
Inför nästa säsong (08/09) byggs det en ny knapplift från Förbergsliftens avstigning till Copperhill. Tusenmetern och WC renoveras, bl.a. blir det nya stolar och i WC bygger man ett rullband vid påstigningen för att höja farten.
Det låter väldigt bra. Specielt renoveringen och förbättringen av WC-liften.
 

felix

Aktiv medlem
Nya liftar i bräcke, fyfan vad det stockar igen när det är lov eller på helgerna.
Det kan väl inte ens skistar ha undgått, varför slänger dom inte genast dit en till T-lift eller enkel sittlift?

Aavall sa:
Varför inte bara sätta upp en släplift till toppen? Jag vet inte hur mycket mer fallhöjd det skulle bli men om det skulle bli över 1000 meters fallhöjd skulle det vara något Åre kunde använda sig av i reklam.
Verkligen, sniket att dom ska stå där och ta betalt 50kr/skalle för att bli dragen till toppen. Dit med en liten släplift, fast än replift!
 
Senast ändrad:

kemi

Ny medlem
en lift so binder ihop Husås lilla system på baksidan med framsidan, blir då mkt mer möjlighter i högzon, dra även en svart/röd pist och en blå pist ner hit till at börja med. men förstör inte den bästa offpisten. :)
 

Beetlejuice

Ny medlem
felix sa:
Verkligen, sniket att dom ska stå där och ta betalt 50kr/skalle för att bli dragen till toppen. Dit med en liten släplift, fast än replift!
Det är inte Skistar som tar de pengarna utan en extern entrepenör a.k.a Gruskarlsson.

ARE_Sno_Vinters karta är ganska exakt, men det är väldigt lösa planer.....väääääldigt lösa.

Fast en lift från Högåsen Dal till Sadeln/totthummeln är ju inte så långt borta.
Det var det den här artikeln handlade om.

http://ltz.se/artikel_standard.php?id=536840&avdelning_1=101&avdelning_2=101

Fyrstolslift i Tege kommer mest troligt inte att smällas upp före bättre förbindelser mellan tege och rödkullen.

Lite makabert kanske men en av markägarna som motsätter sig den förbindelsen gick bort för en vecka sen...
 

joelsk8

Ny medlem
hade varit sjjäkligt sjyst om åre åtmindstonde kunde mäta sig med tandådalens park som i nuläget slår pres med hästläbgder. borde ha egen lift sp man lsipper åka ner hela vgen o sen up hela vägen bara för ett hoppp. word up annars
 
A

Allemaaan

Guest
tycker faktiskt att åre har bra med liftar och sånt nu jämfört med tidigare då det blev sjuka liftköer innan vm6an osv.

kanske är det inte fler liftar åre behöver?

för trots allt är det ju sjukt mycket folk i backarna nu istället och det blir nästan kö för att åka ner, visst nya liftar kan få folk att sprida ut sig i liftsystemet. men kommer det verkligen hjälpa?

nej, jag tycker åre har för få backar trots allt nu, finns ner yta att bygga nya backar på, se bara jätteskogen mellan vm6an området och olympia.

fler backar skulle jag helst vilja se främst, sedan några liftar av dom som finns i skimasterplanen kan man ju också bygga, men om man bara bygger nya liftar så kommer det bara ännu mer folk och då blir det smockat i backarna!.
 

RickePuff

Ny medlem
^Näää, det är klart... Mer folk vill de ju inte ha dit...

En rejäl utbyggnad av Bräcke tycker jag kan vara påpasslig. Eventuellt flytta parken någon annan stans. Bräcke är ju egentligen ett dåligt område för park, då det endast är fallhöjd, att tala om, den första lilla biten av backen. Parken är väl där enkom för att backarna var så inpopulära i början av 90-talet, då parken anlades. Tycker Åre borde agera på den här punkten.
 
A

Allemaaan

Guest
RickePuff sa:
^Näää, det är klart... Mer folk vill de ju inte ha dit...

En rejäl utbyggnad av Bräcke tycker jag kan vara påpasslig. Eventuellt flytta parken någon annan stans. Bräcke är ju egentligen ett dåligt område för park, då det endast är fallhöjd, att tala om, den första lilla biten av backen. Parken är väl där enkom för att backarna var så inpopulära i början av 90-talet, då parken anlades. Tycker Åre borde agera på den här punkten.
sant sant, kunde vart bra backar där, för att locka bort folk från olympia te x
 
P

Pizzaaugust

Guest
Parken ligger bra till där det är pga att det hamnar i lite lä. Det blåser inte lika mycket där. Dock så hamnar mycket turister påväg från olympia till rödkullen och tvärtom i bräcke och är i vägen och tar liftkö platser.

Ny lift i Bräcke för att få undan lite folk eller flytta parken till annat ställe. Vilket skulle göra att mer folk åkte i bräcke och då skulle olympia liftarna bli friare från hasande turister.

Frågan är ju bara vart parken skulle ligga annars.
 

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp