Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Zuleit nein. Också här i Freede har varit flera gånger berättelser, bilder, också video om det där åket. Just där, var frun, Jukka och guiden står, eller jag sitter, måste man välja, om man tar till höger eller till vänster.Guspis, Gemsstock?
Jep! Det ät Valluga! Och vi åker nu till väst (till vänster därifrån vi står). Det var ett spännande äventyr. Först hade vi tanke på att åka Valluga Nord Abfahrt. Vi var redan uppe, då guiden började ringa med telefonen. Vi väntade flera minuter, sen beslöt han, att vi tar Väst Abfahrt. Första branten var fruktanssvär. Absolut! Där hade gått en lavin, och, första branten är brant. ca. 35 grader, rent is, eller isklumpar stora som hästs hufvud. Guiden berättade efteråt, att där hade gått en lavin bara ett par dagar tidigare, 2 skidåkare hade dött. Men, det inte hade gått ännu någon lavin i nord routen, så, han tänkte, att den kan vara allt för farlig. Efter första branten blev turen nog mycket bra.Valluga ner mot Lech
NixRevelstoke
Stämmer bra din tur. Jäklar vad ni är snabba.Mt Baker
Jag tippar det är Fastdalstinden, Goalborri och Koppangsfjället på andra sidan, Årøya framför. Så då är du Staluvarri/Rissavarri eller möjligen typ Sorbmegaisa eller Storhaugen.
Det är helt rätt! Och jag tänkte mig att du kommer att greja detta@jaksu Då börjar jag med Sorbmegaisa.
*Puh* Jag satt ju med hjärtat upp i halsgropen där ifall det skulle vara fel och nån annan kom och snodde åt sig Staluvarri/Rissavarri (eller ja, strikt taget var det väl den namnlösa 1130-toppen som var andra kandidaten).Det är helt rätt! Och jag tänkte mig att du kommer att greja detta
Fint fint åk med en sorglig historia.
Turen startade i skog, så inte i närheten av SarektjåkkåKan det vara Stortorget i Sarek?
Störtlopp nej stortoppen ska det stå...
Naj, inte Revtind heller!Är det revtind? Eller detta känns spetsigare
Om ni inte hade en lååååång anmarsch då : )Turen startade i skog, så inte i närheten av Sarektjåkkå![]()
Nej nej, inte det heller.årjep saulo