STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Alldeles för många....Haha, jag kan ju inte bara lägga in bilder med höga berg - du tar ju dem direkt!
Hur många av mina bildgåtor har du inte tagit @STORPOTATEN ?![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alldeles för många....Haha, jag kan ju inte bara lägga in bilder med höga berg - du tar ju dem direkt!
Hur många av mina bildgåtor har du inte tagit @STORPOTATEN ?![]()
...Ok, fortsätter på temat sommarbilder. Här vill jag ha namnet på orten som vi befinner oss i. Extra bonus om man tar namnet på kyrkan (som ligger till höger, utanför bilden).
PS: Den först tänkta bilden visade sig bli för lätt, så denna får duga ..
PPS: Tänkte stämpla ut för dagen, åter i etern vid 07:30 imorn ...Visa bilaga 7451
@KalleBackeus har koll på de norska släpliftarna!
Nej, jag var i Norge förra året.Typiskt att jag var upptagen, anade att han skulle smyga in en bild från helgens raid som jag anat skulle gå till det medelstora landet i nordväst.
Om man zoomar in rejält kan man ana Kirk Douglas på väg ner till Rjukan med 20 kilo dynamit i ryggsäcken (nu får ni Googla om ni inte hänger med..)Om man tittar noga i bakgrunden till vänster i den första bilden (och förstorar den) så kan man se ett i Sydnorge mycket känt landmärke - Gaustatoppen på 65 km avstånd!
Yes, hjältarna från Telemarken spränger tyskarnas anläggning för tungt vatten i Rjukan!Om man zoomar in rejält kan man ana Kirk Douglas på väg ner till Rjukan med 20 kilo dynamit i ryggsäcken (nu får ni Googla om ni inte hänger med..)
Sorry. Du ledde mig på rätt spårJust det, liftnamnen, Ravnåsheisen då...
Tät björkskog... Hemavan TärnabyLedsen att det dröjt lite. Vi får se om Scandomaffian tar denna direkt, eller om det behövs fler bilder. Närmsta skidort?Visa bilaga 7479
Som jag misstänkte gick det ganska fort. Din tur @SkantzEller Kittelfjäll. De har väl tätast fjällbjörkskog i hela Skandinavien. Absolut värst är det i granndalen Kanan vid Grönfjället
HahaaAj aj aj, vad har jag gjort!
Med min Norge bild bjöd jag in Scandomaffian igen, och nu sitter vi "alpisar" på åskådarbänken....![]()
Rätt, det är SkäckerfjällenVad står det i texten nere till vänster, nånting och sen suljätten (?) (liten fjälltopp i jämtland) Då kanske jätten kommer gående från sul över skäckerfjällen. Så jag gissar på skäckerfjällen.