PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vilket detektivearbete!Har hittat de tre fotade husen i Les Coches hehe...
Visa bilaga 8942
Snyggt! Och vi bodde i huset längst till höger - sjyst pang nära liften och med grym utsikt över dalen. Kan rekommenderas.
Inte Idalp.
Det är ju helt rätt!Giggijoch, Sölden?
Mini-Giggijoch heter släpliften ser jag.
Snabbt svar och alla rätt, snyggt @Vattendroppe ! Ligger uppe i kull-landskapet norr om Rom. Besökte under en dagsutflykt när jag var i Toscana.Staden Civita di Bagnoregio, även känt som den döende staden pga erosion.
Definitivt nära, men det är inte på Hollendaren vi är!Hollenderan
Perfekt, Kalle!Clovelly Beach, Clovelly, förort till Sydney i City of Randwick
Bra gissning men inte rättGissar på Rhen och Basel.
En flod jag inte hade koll på men har nu, tack för det! Dessvärre inte heller rättBirs, Laufen
Ja, det är Aare en synnerligen regnig augusti. Strax uppströms från det här stället är ett populärt ställe för bad. Strömmen är stark, så det är ett skådespel på varma dagar med tusentals personer som går uppströms längs floden i badkläder för att sedan flyta med floden tillbaka till starten. Till skillnad från Rhen i Basel kan man inte förvänta sig att kunna simma mot strömmen. Vattnet normal sett blågrönt, inte brunt!Aare, BErn?
Ja, det är Aare en synnerligen regnig augusti. Strax uppströms från det här stället är ett populärt ställe för bad. Strömmen är stark, så det är ett skådespel på varma dagar med tusentals personer som går uppströms längs floden i badkläder för att sedan flyta med floden tillbaka till starten. Till skillnad från Rhen i Basel kan man inte förvänta sig att kunna simma mot strömmen.
Ingen surfning i Bern, men vet att det förekommer i Thun som är nästa stad uppströms från Bern.
Bärengraben har de tyvärr kvar @fredw , men har uppgraderat till en större anläggning. För svenskar på besök ändå väldigt tvivelaktigt... Man skymtar restauranten som ligger där i bakgrunden, ligger ovanför floden där den försvinner utom synhåll bakom husen.