Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej. Här gissar vi från höften och de få minnen som finns kvar.Orkar nån ännu gräva fram sin högfjällkarta eller turistföreningens sidor så går fredagen vidare
Pallentjåkka?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Här gissar vi från höften och de få minnen som finns kvar.Orkar nån ännu gräva fram sin högfjällkarta eller turistföreningens sidor så går fredagen vidare
Du får ta till dig av Christiams taktik dåJag har faktiskt kikat på några kartor men det är litet svårt att hitta landmärken på fotot.
En surmulen dag där molnen ligger lågt någonstans i ödemarken norr om polcirkeln.känns som jag hamnar på ett till nattpass snart; ledtråd N: detta är högsta punkten, där var armstrong, eventuellt,var ute o tassade…
jojo ingen svensk högsommar här inte. Vad säger reglerna om ingen tar den? Ska jag lägga upp en alpbild då?En surmulen dag där molnen ligger lågt någonstans i ödemarken norr om polcirkeln.
Vi vill ha sol, höga gnistrande vita toppar och massor med snö!![]()
Nä, reglerna säger att du får vända bilden åt rätt håll och ge fler ledtrådarjojo ingen svensk högsommar här inte. Vad säger reglerna om ingen tar den? Ska jag lägga upp en alpbild då?
Bara om det är en molnfri bluebird day och bergen är över 3000 m höga.jojo ingen svensk högsommar här inte. Vad säger reglerna om ingen tar den? Ska jag lägga upp en alpbild då?
Vad börjar namnet på berget med för bokstav?jojo ingen svensk högsommar här inte. Vad säger reglerna om ingen tar den? Ska jag lägga upp en alpbild då?
byt inte till bluebird-bildVisa bilaga 17615
Bild upprätad. Denna dystra plats börjar på L. …Har förberett bluebirdbild ö3000m
Ibland är kartor bra. Jag har varit på det berget för länge sen.Vi gratulerar @Christiamäven om du gick mot dina principer. Nå du hörde vad publiken vill ha, mer gråmulen sommar
Tror bilden är från 2002 så snart 20 årIbland är kartor bra. Jag har varit på det berget för länge sen.
Och ni som längtat efter dom spetsiga höga bergen nere i Europa blev såklart besvikna när jag tog denna gåta.
Jag håller mig som alltid på hemmaplan.
Bjuder på en bild för att visa hur härligt det kan vara i mitt landskap.
Sydligaste fjället ( bortser från Smålandsfjället Isaberg och ”tidigare känt som fjäll” Sälen) där det högsta och det äldsta finns.
Jag undrar vad stugan heter. Ingen STF stuga.
Finns två liftar inom närområdet ( med dalamått mätt).
Ledtråd kommer vid behov.
Då skulle jag gissa på att pulkan är äldre än dig… : )Tror bilden är från 2002 så snart 20 årsäger jag som ännu e 22
Pulkan e segebaden. Inget övrigt kan jag identifera
No. Ligger vid ett fjäll. Norr om Lima.Södra Vardsätern?
När var segedaden i glasfiber? Den jag har torde vara typ årsmodell74. Den e trä, hm.Då skulle jag gissa på att pulkan är äldre än dig… : )
Gå på ledtrådarna och kolla karta så tror jag du löser den.
För långt norrut.Foskdalsvallen?
Svensk högsommar är väl massa moln, regn och ösregn? Hade det varit Kaiserwetter hade man blivit förvirrad.jojo ingen svensk högsommar här inte. Vad säger reglerna om ingen tar den? Ska jag lägga upp en alpbild då?
Du glömde snö.Svensk högsommar är väl massa moln, regn och ösregn? Hade det varit Kaiserwetter hade man blivit förvirrad.![]()
Nu blev jag förvirrad då du tog bort det jag höll på att svara på. Tar det som smicker (?) även om min egen radar inte riktigt verkar fungera, det jag lade upp tidigare i veckan trodde jag sko gå på 15 min men den va ju tydligen skitsvår. Trodde även rutten Njulla-låktatjåkka var en enkel en. Men nåjaSvensk högsommar är väl massa moln, regn och ösregn? Hade det varit Kaiserwetter hade man blivit förvirrad.![]()
Söder om Idre.Någonting i Idre? Nära Drevfjället? Vad är det, Rösknånting?
Orkar inte längre. Där är ju Skåne?Söder om Idre.
Så nära man kan komma.Björndalsstugan ( ren gissning har aldrig besökt trakten)
jeklar de var ett rent stavfelSå nära man kan komma.
Björnholmsstugan.
På Fulufjället finns Njupeskär , Sveriges högsta vattenfall och Old Faithfull , som sägs vara världens äldsta rotsystem/träd.
Näsfjället ligger i närheten samt en mindre anläggning på norska sidan.
Tack och godnatt!
Nu var fredagsmiddan avklarad och jag ser att ni har varit aktiva.jeklar de var ett rent stavfeltog de på pulkan
nåja vi kör en bild på kejsarvädret. Var e detta då
Va himmlen e ju helt klarblåNu var fredagsmiddan avklarad och jag ser att ni har varit aktiva.
Men @Emmis , nu måste vi nog reda ut vad ”Kaiserwetter” är för något.
Och bilden är ju grumligare än vad det blev med min Kodak Instamatic som jag fick när jag fyllde sju. Eller satt linsskyddet kvar?
Gute Nacht und bis Morgen....![]()
Precis så! Kul nån annan rör sig i svenska fjällen också, även om jag gör det mest sommartid. Låter som nästa bild också e nordisknå, du står på toppen av ett fjäll som min farfarsfar var förstebestigare av 1904. superfint åk med lite snö kvar på bilden där på singipakte, och några fina hemliga till höger(och till vänster).
du stå på tuolpa och glor västerut.